Geregistreerd: 26 nov 2001 12:03 Berichten: 20 Woonplaats: Hoogkarspel
Op deze site wordt reklame gemaakt voor de B.E.R.P.® (zie hoofdpagina). Ik vind het wel interessant. Wat voor ervaringen zijn er van dit hulpmiddel? Is het aan te bevelen?
Ik heb het nooit geprobeert en er nooit iemand echt over gehoord, mijn leraar (Tonnie Kievits) zei probeer maar eens, maar ik denk niet dat het werkt. Waarom niet? Nou, heel simpel; voor mij en velen met mij is buzzen heel belangrijk voor het trainen van uithoudings vermogen en het spelen met adem uit de buik en buik-spierkracht zodat ik niet zoveel meer druk als ik hoge noten speel. Drúk, dus. Daar gaat het om! <p>Intonatie zit bij mij wel goed en ik heb eigenlijk een mooie volle toon op het mondstuk, dus daar doe ik het niet echt voor. Maar om die hoogte te trainen speel ik op mijn mondstuk met links, duim en wijsvinger en de rest van de vingers in de lucht, dan kun je a niet drukken en b alleen maar via je buik spelen. <p>Zet je nou het mondstuk naast en dus tegen je instrument kun je weer net zoveel drukken als eerst (met twee handen!!)en dan heeft het geen nut voor mij. Ik moet juist van dat drukken af. Dus ik raad het niet aan.
_________________ Zonder drank geen klank. En zo haal ik uit beide interesses het maximale!
Ik luister heel goed naar Tonnie maar hij kende het niet echt laat staan dat hij er ervaringen mee heeft. Ik denk dat dat systeem bij mij niet werkt.<p>En waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?<br>Gewoon ouderwets met je mondstuk in je hand.<p>Maar als iemand mij tegen kan spreken (uit ervaring) graag want ik ben wel benieuwd!<p>Groetjes Trompetkoningin
_________________ Zonder drank geen klank. En zo haal ik uit beide interesses het maximale!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen