trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Embouchure, the relieve
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 25 apr 2024 09:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 12 maart 2013 15:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Kijk eens wat Greg voor ons heeft gemaakt:

http://www.mysterytomastery.com/ebk.php?guest=1

en wat vinden we ervan?

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 12 maart 2013 20:30 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Hij heeft er een behoorlijk werk van gemaakt. Ik vind wel dat hij erg veel praat over de de motoriek en daardoor het trompet spelen erg mechanisch maakt. Ik blijf van mening dat het allemaal veel simpeler is dan hij ons hier voorspiegelt.

Daarnaast vind ik dat hij zijn lippen wel erg vaak tuit als hij iets voor doet. Zo speel je niet trompet. Het maffe is dat hij dan weer zegt dat hij bang is dat met de lippen in een "mmm" stand je kans hebt dat je teveel spanning krijgt.

Maar ja, zoveel trompettisten, zoveel meningen.. :wink:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 13 maart 2013 12:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
erikveldkamp schreef:
Hij heeft er een behoorlijk werk van gemaakt. Ik vind wel dat hij erg veel praat over de de motoriek en daardoor het trompet spelen erg mechanisch maakt. Ik blijf van mening dat het allemaal veel simpeler is dan hij ons hier voorspiegelt.

Daarnaast vind ik dat hij zijn lippen wel erg vaak tuit als hij iets voor doet. Zo speel je niet trompet. Het maffe is dat hij dan weer zegt dat hij bang is dat met de lippen in een "mmm" stand je kans hebt dat je teveel spanning krijgt.

Maar ja, zoveel trompettisten, zoveel meningen.. :wink:


+ 1.

Zijn angsten voor de 'mmmmmmmmm' zouden makkelijk omzeild kunnen worden als hij 't zou hebben over 'a relaxed mmmmmmm'. Dat zou een hoop gedraai voorkomen. Maar ala, dat is nog niet ingedaald blijkbaar.
Wat ik wel goed vind is dat hij uitgebreid aandacht geeft aan 't leadpipe buzzen en dat hij Arnold Jacobs signeerd.
Destijds was (en nog steeds is) 't leadpipe buzzen voor mij een eye-opener dus vind ik 't aangenaam als iemand mijn enthousiasme deelt.

Ik denk dat de starter van 't vorige topic "Embouchure, again.........." Soxwox hier heel veel uit kan halen.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 12:41 
Offline

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:36
Berichten: 69
We hebben het maar mooi makkelijk vandaag met de masters at our fingertips.
Vroeger door weer en wind op de fiets, toeter onder de snelbinders, naar een afgelegen dependance van de lokale muziekschool, immers trompetbeginners maken onaangenamen geluiden, of zeg maar herrie of lawaai.
Als ik opnieuw zou moeten beginnen, dikke kans dat ik hierovoor zou kiezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 22:08 
Offline

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:36
Berichten: 69
En dus ook het boekje van de link van Theo doorgespit. Natuurlijk kon ik het niet laten om op de leadpipe te bespelen. Was best leuk en de range was 2 1/5 octaaf van Ges3 t/m G5 (pianotelling waar G5 bovenop de balk ligt).
Pedals niet geprobeerd, maar dat zal ook wel lukken.
Het geluid viel niet tegen en ik wil dit regelmatig blijven doen. Wat verder opviel was dat de trompet gelijkgestemd bleef zonder mondstuk. Wonderlijk want hierdoor is íe iets korter.
Omdat ik toch bezig was, ook de tenorsax zonder mondstuk a la trompet aangeblazen. Ging ook heel aardig.
En nu zie ik mogelijkheden voor een geheel nieuwe sound. Ben benieuwd naar de reacties van de band, al vrees ik weggehoond te worden.
Maar ach, alles went.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 07 apr 2013 21:42 
Offline

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:36
Berichten: 69
Ben er nu, na enige hilariteit, achter dat het lead pipe buzzen met mondstuk moet gebeuren, zonder stembuis, en ben daar vandaag mee begonnen.
Voorheen nam ik de gehele toeter zonder mondstuk en vertoonde daar mijn lead pipe buz kunsten, of zeg maar fratsen mee.
Omdat ik wekenlang een minuut of zo per dag zonder mondstuk speelde, is mijn bedrevenheid terzake toegenomen. Misschien is er een act van te bakken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 07 apr 2013 22:22 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Senor Simon schreef:
Ben er nu, na enige hilariteit, achter dat het lead pipe buzzen met mondstuk moet gebeuren, zonder stembuis, en ben daar vandaag mee begonnen.
Voorheen nam ik de gehele toeter zonder mondstuk en vertoonde daar mijn lead pipe buz kunsten, of zeg maar fratsen mee.
Omdat ik wekenlang een minuut of zo per dag zonder mondstuk speelde, is mijn bedrevenheid terzake toegenomen. Misschien is er een act van te bakken.



Alternatief is natuurlijk buzzen op de onderkant van een ventielbuis. ( wel eerst de dop eraf draaien) Theo 020, je hebt het blijkbaar niet duidelijk genoeg uitgelegd! :wink:

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchure, the relieve
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 14:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Ik hoop dat 't niet tot al te veel schade heeft geleid...

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.