trompet.nl > forum > Toon onderwerp - hoe hoog is normaal?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 03:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: hoe hoog is normaal?
BerichtGeplaatst: 15 apr 2013 14:39 
Offline

Geregistreerd: 15 apr 2013 13:56
Berichten: 13
Beste forumleden,

Ik vraag me af of jullie weten hoe hoog het normaal is om te komen na een paar jaar spelen?

Ik speel sinds anderhalf jaar trompet, nadat ik daarvaar een paar jaar hoorn en trombone heb gespeeld.

Ik kom nu tot de hoge G (die op het bovenste lijntje van de vioolsleutel) en met gepiep en moeite tot de B of C erboven. Die C alleen als ik een goede dag heb.

Nu is het frustrerende dat ik dat óók al kon na een paar weken! Daar was ik destijds erg tevreden over, maar nu frustreert het me dat ik niet verder kom. Integendeel, ik heb de laatste tijd het idee dat het eerder moeilijker wordt dan makkelijker. Als ik een beetje moe ben gespeeld, haal ik zelfs niet altijd de G meer!

Ik heb trouwens wel een docent die met me oefent op ademsteun - tot nu toe nog absoluut geen resultaat qua toonhoogte, maar misschien in de toekomst?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hoe hoog is normaal?
BerichtGeplaatst: 15 apr 2013 15:39 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Dat is moeilijk aan te geven, iedereen heeft zijn eigen tempo wat van zoveel zaken afhankelijk is. Maar een G2 lijkt me bovengemiddeld voor iemand die nog geen 2 jaar speelt. Ik heb genoeg leerlingen les gegeven die daar na 5 jaar of meer nog problemen mee hadden.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hoe hoog is normaal?
BerichtGeplaatst: 18 apr 2013 09:07 
Offline
Avatar gebruiker