trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat bepaalt de klank van een trompet?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat bepaalt de klank van een trompet?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2013 07:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
In het begin heeft een docent van mij me een 1 1/4 bach look-a-like mondstuk aangesmeerd. Slechtste keus ever! Liep vast en kwam niet hoger dan de E2. Toen ik overstapte naar een andere leraar gaf hij mij gelijk een ander mondstuk en binnen enkele dagen speelde ik tot de G. Klinkt misschien wel mooi zo'n groot mondstuk, maar idd pas op dat je daardoor niet verder komt! Heel frustrerend dat als je qua techniek toe bent aan stukken, waar dan noten in staan die je niet aan kunt. Maar of er nu echt een groot verschil zit in mijn geluid als ik op een ander (groter) mondstuk speel. Ik weet het niet. Ook op 5C krijg ik complimenten over mijn trompetklank :-)

De trompet maakt wat mij betreft volgens mij niet heel veel uit qua geluid, wel qua speelgemak, gevoel en kicksen. Is ook wat waard natuurlijk! Op mijn nieuwe Jupiter Bes/C was ik aangenaam verrast over het geluid wat ik uit krijg (je zou zeggen goedkoop instrument...wordt niks). Maar ook op mijn oude Amati krijg ik nog fatsoenlijk geluid (al speelt het niet lekker). Is overigens wel wat ik er zelf van vindt, ik heb niemand ooit naar de verschillen laten luisteren...

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.