trompet.nl > forum > Toon onderwerp - van Bb trompet naar Es cornet?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: van Bb trompet naar Es cornet?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2014 01:25 
Offline

Geregistreerd: 04 jan 2014 01:16
Berichten: 1
Ik speel al een aantal jaren met veel plezier op Bb trompet, een vincent Bach met een Bach 7C mondstuk. Nu zit ik met een dilemma: één van de orkesten waar ik in speel dreigt een overschot aan trompetisten te krijgen, en ik heb geen enkele uitzicht op een eerste plek op trompet. Aangezien ik me te goed voel om de rest van mn leven 3e en 4e trompet te spelen (Om de 1 of andere reden moet ik namelijk opschuiven bij nieuwe aanwas), ben ik andere opties aan het bekijken.
Omdat we sinds kort nog maar 1 sopsax hebben en ik mezelf wil blijven uitdagen had ik bedacht om over te stappen naar Es cornet. Maar is dat verstandig? Ik wil namelijk in de andere orkesten gewoon op bessie blijven spelen ;)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: van Bb trompet naar Es cornet?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2014 10:16 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik snap niet helemaal hoe die orkesten van jou werken...
Er komt nieuwe aanwas bij, en alle mensen die er al zitten, moeten 'terug' naar 3e of 4e stoel?
Dat lijkt me raar. Maar goed.
Doen ze dat bij alle orkesten waar jij bij speelt? Dan zou ik daar toch eens over gaan praten. Ik zou alleen niet zeggen dat je je te goed voelt om een bepaalde partij te spelen. Dat klinkt erg arrogant namelijk.