trompet.nl > forum > Toon onderwerp - tanden
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: tanden
BerichtGeplaatst: 14 mei 2014 19:07 
Offline

Geregistreerd: 11 okt 2009 12:29
Berichten: 9
Woonplaats: Groningen
Sinds kort ben ik weer volop aan het spelen geslagen
Na in het verleden een poosje met beugel te hebben gelopen staan voortanden
nu verder naar achter waardoor aanblazen van bovenlip voor mijn gevoel veel lastiger is en ik nu veel minder easy hoog kan spelen.

Dan komt al snel de gedachte op: wat als ik nu er een stukje af laat slijpen, niet teveel natuurlijk.
Er is wel een bekend voorbeeld van iemand die dit ook gedaan heeft : wayne bergeron en die is er toch niet minder van gaan spelen. Nou vindt ik wel dat zijn tanden er niet meer uitzien, maar goed.

Kennen jullie iemand die ooit zoiets gedaan heeft hier in ons kikkerlandje ?
Ik hoor graag jullie ideeën en meningen hierover .....


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tanden
BerichtGeplaatst: 14 mei 2014 20:01 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Als prof. zou ik er misschien over nadenken als dat werkelijk iets zou oplossen, maar als amateur aan je tanden gaan slijpen omdat je dan misschien iets makkelijker trompet speelt? Lijkt mij niet zo'n fijn plan.

Daarbij heb ik wel eens een meisje van 13 op les gehad die een vreselijk gebit had en waar de voortanden ver naar achteren stonden. Dat belemmerde haar echter niet om de bugel koud uit de koffer te pakken en meteen een a2 op de kop te spelen... :lol: Naast dat geintje speelde ze verder ook behoorlijk goed voor haar leeftijd.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tanden
BerichtGeplaatst: 14 mei 2014 22:03 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Je bent sinds kort weer gaan spelen. Dus ik ga er vanuit dat je een poos niet gespeeld hebt.
Dus zul je weer moeten oefenen om op conditie te komen. Daar zijn geen kortere wegen toe.

Het is net als met sporten: je hoeft het niet noodzakelijkerwijs te verleren, maar om in vorm te komen is veel training nodig.

Tanden laten slijpen: lijkt me een slecht plan.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tanden
BerichtGeplaatst: 15 mei 2014 11:49 
Offline

Geregistreerd: 17 sep 2009 18:00
Berichten: 35
Woonplaats: Nijmegen
Om mijn overbeet te compenseren stop ik een 4 mm dik reepje siliconen rubber tussen mijn tanden en mijn onderlip, werkt fantastisch, meer uithoudingsvermogen, groter bereik. Zou voor terugstaande boventanden ook kunnen werken. Is wel een paar weken wennen en dikte opbouwen in stapjes is aan te bevelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tanden
BerichtGeplaatst: 16 mei 2014 14:20 
Offline

Geregistreerd: 11 okt 2009 12:29
Berichten: 9
Woonplaats: Groningen
Peter Visser schreef:
Om mijn overbeet te compenseren stop ik een 4 mm dik reepje siliconen rubber tussen mijn tanden en mijn onderlip, werkt fantastisch, meer uithoudingsvermogen, groter bereik. Zou voor terugstaande boventanden ook kunnen werken. Is wel een paar weken wennen en dikte opbouwen in stapjes is aan te bevelen.


Gaat dat niet schuiven ?

ik had dus vroeger ook een behoorlijke overbite en daardoor kon ik toen wel vrij hoog spelen.
Nu heb ik nauwelijks overbite meer, heel klein beetje nog, staat op zich nu wel goed, maar wellicht kan ik de corners / mondhoeken nog iets intrekken richting het mondstuk waardoor het aanblazen van de bovenlip iets makkelijker gaat worden.

Mee eens dat ik weer moet oefenen en opbouwen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tanden
BerichtGeplaatst: 17 mei 2014 09:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Even over Wayne Bergeron:
Was het verhaal niet dat hij altijd al een stukje voortand miste? Dat hij het een keertje had laten "repareren" en dat ie toen een heel oktaaf miste? Toen heeft ie het er dus weer af laten halen. Dus zo'n succes was het niet ;)

Verder zou ik alleen wat aan je tanden laten doen als het je problemen oplevert, want aan dit soort dingen zit altijd een risico. Ik ken zat gevallen waar de tanden niet helemaal netjes staan en die mensen spelen de sterren van de hemel. Zolang het geen pijn doet of blessures oplevert is er toch niets aan de hand?

Na lange tijd gestopt te zijn zul je gewoon moeten studeren en je vorm weer moeten vinden.

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tanden
BerichtGeplaatst: 18 mei 2014 11:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
The Joker schreef:
Even over Wayne Bergeron:
Was het verhaal niet dat hij altijd al een stukje voortand miste? Dat hij het een keertje had laten "repareren" en dat ie toen een heel oktaaf miste? Toen heeft ie het er dus weer af laten halen. Dus zo'n succes was het niet ;)

Nog even ter aanvulling, hij heeft vroeger een ongeluk gehad waardoor ie een stukje tand miste. Toen hij jaren later een gaatje kreeg hebben ze dat zo gemaakt dat hij weer een hele tand had. Gelukkig had hij nog een mal laten maken van voor die reparatie, want zo hebben ze het later weer hersteld.

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tanden
BerichtGeplaatst: 18 mei 2014 20:30 
Offline

Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43
Berichten: 433
Woonplaats: Rotterdam
Die beugel heb je gedragen voor gebitscorrectie,Henk.
Het is m.i. dan ook niet een goed idee om aan je tanden iets
te veranderen.
Wat een ander al of niet doet moet je in dit geval worst zijn.
Gewoon blijven oefenen dan komt het allemaal wel goed.
Succes toegewenst.

_________________
Een vrijenblije groet van
Antoni

http://www.antoni-art.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.