trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De hoge c, een makkie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 28 jul 2016 10:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
erikveldkamp schreef:

Daarnaast nooit forceren en veel pauzes nemen tussen inspanningen. Maar zacht studeren kan ik van harte aanbevelen, hard spelen kan iedereen. Gecontroleerd hard spelen is alweer een ander verhaal...

Oh ja, je buren zullen je ook dankbaar zijn... :lol:


Dit moet iedereen uitprinten en in het zicht naast zijn lessenaar plakken.
Samen met de tip: focus op de melodie en niet op een specifieke noot in de muziekz

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 29 jul 2016 11:19 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Brownie schreef:
Deze vraagstelling geeft aan dat het voor jou moeilijk is de juiste begeleiding te vinden. Die C3 had er allang op kunnen zitten. Spelers die de C3 en hoger met openheid kunnen spelen zijn begeleid door adequate docenten. Dat blijkt wel uit het resultaat.
Dus.... ja, een C3 is met (inzicht) een makkie!


Toch maar even mijn vraagstelling er bij genomen:

Aanleiding hiervoor is de (herhaald gemaakte) opmerking van Rowuk (de locale Trumpetmaster-guru) dat elke leerling/student van hem, dus ook totale beginners, binnen zes maanden (met evt uitloop tot een jaar) een solide hoge c kunnen spelen. Hiervoor krijgt hij redelijke bijval.
Ik geloof hier persoonlijk geen barst van maar dat kan aan mij liggen. Rowuk is een Amerikaan die in Duitsland woont dus dat wil wel.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.


Naar aanleiding van deze thread heb ik besloten nooit meer een vraag waarbij het hoge register welke rol dan ook speelt op een forum te plaatsen noch op zo'n kwestie ooit nog een bijdrage te leveren. Blijkbaar is het voor iedere trompettist zo'n frustratie dan ze allemaal goede raad gaan spuien over hoe e.e.a. moet.
Ik wil er op wijzen dat mijn vraagstelling niets dan ook niets met mijn eigen spel te maken heeft, de C3 is voor mij een makkie dus alle goede raad hoe goed ook bedoeld gaat aan mij voorbij. :D Het bontst maakt die Branie-mafketel het hierboven, aan de andere kant kun je diens bijdrage als een Zult-reïncarnatie beschouwen dus met een hoog troll-gehalte.
Dit vond ik de eerlijkste reactie (van erikvlamspuit):
Mij heeft het toch wel ernstig veel langer geduurd. En ik ken best wel veel trompettisten die hem nu nog niet halen.

Hier sluit ik me bij aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 29 jul 2016 12:10 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
Excuses voor het delen van mijn ervaringen. Zal het niet meer doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 29 jul 2016 14:03 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
Ik kon na 1 jaar re3 (d3) spelen.
Ik had ze ook nodig voor het muziekstuk "Big band swing hits".
Dat was toen op een Yam 11B4 mondstuk.

Ondertussen speel ik op een 1-1/4 C.
C3 gaat redelijk vlot maar hoger gaat alleen wanneer nog fris.
Ik speel nu een 2,5 jaren... dat zal mettertijd wel komen denk ik.

Warre.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 29 jul 2016 14:06 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
delano schreef:

Naar aanleiding van deze thread heb ik besloten nooit meer een vraag waarbij het hoge register welke rol dan ook speelt op een forum te plaatsen noch op zo'n kwestie ooit nog een bijdrage te leveren. Blijkbaar is het voor iedere trompettist zo'n frustratie dan ze allemaal goede raad gaan spuien over hoe e.e.a. moet.
Ik wil er op wijzen dat mijn vraagstelling niets dan ook niets met mijn eigen spel te maken heeft, de C3 is voor mij een makkie dus alle goede raad hoe goed

Ehhh, wát :mrgreen:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 29 jul 2016 14:33 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2389
Woonplaats: Hoek van Holland
Ted schreef:
Excuses voor het delen van mijn ervaringen. Zal het niet meer doen.


Vooral wel blijven doen. Het is weliswaar een topic van Delano, maar daarbij is het niet aan hem om te gaan bepalen tot in welke mate wel- of geen zijwegen kunnen worden bewandeld. Er wordt in dit topic niet via via via gesproken over hoe je een clarinet het best kan schoonmaken. Dus die zijwegen vallen wel mee.
Anderzijds is het natuurlijk een goed recht van Delano om wel of niet nog een topic over welk onderwerp te starten en te beeindigen.
Duidelijk is het, zoals Delano zelf eerder al zelf aangaf (!) niet altijd, ik lees in het zelfde topic:

"" citaat Delano:
Om even over mijzelf te spreken: ik speel nu jaren trompet en ik heb op geen enkel vorig instrument zo serieus gestudeerd als op de trompet. Toch is een hoge c nog steeds problematisch in die zin dat ik hem zeker niet solide vind
maar ook: citaat Delano
Ik wil er op wijzen dat mijn vraagstelling niets dan ook niets met mijn eigen spel te maken heeft, de C3 is voor mij een makkie dus alle goede raad hoe goed ook bedoeld etc

En, toegegeven, er staan ook onzin-reacties tussen, maar dat is van alle tijden.
Wij zijn niet zo van het bannen, maar als iemand zich, met reden, ergens mateloos aan stoort , laat het dan even weten per pb.

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 29 jul 2016 14:57 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Nou...
Ik zet de popcorn vast klaar 8)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoge c, een makkie?
BerichtGeplaatst: 29 jul 2016 18:59 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ok maar als iedereen bla-bla mag doen doe ik gewoon mee


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.