Hoewel iets anders toch vergelijkbaar: Mijn -gewezen- Franz Straub, uitgerust met de zelfde ventielen als die Van Laar ooit gebruikte nl. Bauernfeind had het zelfde euvel.
Om helemaal crazy van te worden. Alles geprobeerd, ook terugsturen naar de fabrikant, niets hielp tot ik tijdens een vakantietripje in New York een souvenirtje opdeed: Binak 495 ventielolie.
Probleem opgelost. Nog nooit liepen de ventielen zo goed.
Gek genoeg werkt dat spul weer voor geen meter op Getzen of Courtois ventielen
Nieuwe ventielen niet te snel schoonmaken, net als de zuigers in je auto moeten ze inlopen en moeten er fijne krasjes op ontstaan waar de olie in kan blijven 'hangen', als ze spekglad zijn werkt olie minder goed. Ik heb wel 's een instrumentmaker ventielen omgekeerd in 't ventielhuis zien steken en dan de ventielen er recht omhoog in zien duwen om ze er al draaiend weer uit te trekken en dat 100 keer achter mekaar om er zo ook verticale krasjes in te krijgen. Doe ik ook als ik weer 's een tweedehands toeter van Marktplaats binnen krijg met weerbarstige ventielen. Tot nu toe werkt dat als een malle
Wellicht dat Marcel Schot hier iets zinnigs over weet te vertellen? Of anders Heiko?
_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com