trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Lipspanning valt weg
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 15:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lipspanning valt weg
BerichtGeplaatst: 16 feb 2021 19:56 
Offline

Geregistreerd: 04 jan 2021 15:52
Berichten: 8
Hallo,
Ik speel nu al zo'n 8/9 jaar trompet maar kamp nu met een probleem waarbij ik na best wel korte tijd (ca. 30 minuten) helemaal niks meer gespeeld krijg en 'krampachtige gevoelens' heb in mijn lippen. Ik zal het in stukken uitleggen waardoor het hopelijk duidelijk is.

Wat voel ik?
Ik vind het gevoel omschrijven best lastig omdat ik nog nooit zoiets heb gevoeld, maar ik zal het zo duidelijk mogelijk omschrijven.
Na verloop van tijd voel ik in mijn mondhoeken de spanning sterk terugnemen. Daarna is het lastig om de kern van de noten te blijven spelen omdat ik eigenlijk niet genoeg spanning kan leveren. Het doet niet echt pijn maar het is een vermoeid gevoel.

Wat zie ik erna van terug?
Ik stop vrijwel ongeveer 5 min. na dat het bovendstaande gebeurt. Ik kan dan gewoon niks meer in de kern spelen, mijn stemming neemt ook sterk af. Als ik dan in de spiegel kijk, zie ik een best wel grote en duidelijke afdruk van mijn mondstuk boven mijn bovenlip. Ik vind dat altijd raar omdat ik zelf het gevoel heb dat ik in het midden van mijn mond speel, maar goed. Ik kan daarna ook niet meer mijn onderlip trillen. Met trillen bedoel ik in dit geval een soort van het briesen wat paarden doen.

Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft, want voor mij wordt het steeds lastiger om de motiviate te houden om het probleem te willen oplossen.
Bedankt!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lipspanning valt weg