trompet.nl > forum > Toon onderwerp - blokkade bij eerste toon - vreemde complicatie!?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2002 21:22 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2002 20:41
Berichten: 6
Woonplaats: hier
Ik heb iets vreemds: als ik een eerste toon aan wil zetten heb ik een soort blokkade waardoor ik deze niet meteen kan spelen. Het lijkt een soort psychische barriere die erg vervelend is. Het vreemde is dat ik dit alleen heb als ik een mijn instrument aan mijn mond zet en ga spelen. Als ik een paar noten gespeeld heb gaat het weer. Heeft iemand daar enige ervaring mee? Hints gevraagd


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2002 21:39 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Je zou kunnen letten op je aperture(lipopening) en je ademhaling. <br>Misschien geef je je lichaam geen kans de lucht uit te blazen. Dat kan dus komen door dat je je adem vast zet voor het spelen, waardoor je niet meteen de lucht in je instrument kan laten vloeien. Je kan dus iets doen, onbewust, in je bewegingen, wat een blokkade opwerpt voor de luchtstroom. Een goede tip daarvoor is om de inademing in de uitademing te laten overvloeien. Adem in en blaas uit in een tempo. Dat wordt dan een doorgaande beweging. Lees Stamp eens.<br> <br>Het kan dan ook nog zijn dat je de lipopening te dicht hebt zitten voordat je gaat spelen. Je embouchure zet je dan op slot als er ademsteun achter komt. Dat heeft dan een grotere duwtje nodig om open te klappen. Of je hebt teveel spanning op je lippen staan voor je gaat spelen.<br>Succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 13:34 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2002 20:41
Berichten: 6
Woonplaats: hier
Jeroen, bedankt voor je tip, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat het dus niet een fysieke belemmering is, maar meer psychisch.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 14:41 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Hee Rogier...tijd niet gezien neef!!<br>Wat zou je psychische belemmering moeten zijn?<br>Begrijp wel dat het heel vervelend is!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 14:48 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2002 20:41
Berichten: 6
Woonplaats: hier
ja, ik weet het niet. Daarom vraag ik dus of iemand daar ooit ervaring mee gehad heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 14:57 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Het klinkt een beetje als faalangst...ik bedoel het niet lullig maar wat wel helpt is niet te voorzichtig willen spelen....hup, meteen je lucht erachter.<br>Als je wilt kunnen we wel weer eens samen wat studeren!<br>

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 15:02 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
kom eens een keer op MSN of bel me ff op, kunnen we weer eens iets afspreken ofzo.<p>Edited by: A3aan

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.