trompet.nl > forum > Toon onderwerp - blokkade bij eerste toon - vreemde complicatie!?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2024 06:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 18:05 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2002 20:41
Berichten: 6
Woonplaats: hier
Dat is misschien inderdaad wel een beetje het geval. Bedankt voor je reactie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 20:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Over psychische problemen gesproken, eigenlijk zou iedere trompettist onder permanente psychologische behandeling moeten. Ik ben van mening dat de psyche een groter aandeel dan het fysieke in het trompet heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 21:22 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Speelt een rol ja, maar ik moet je toch echt corrigeren...er spelen ook heel veel fysieke aspecten mee.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 21:22 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Speelt een rol ja, maar ik moet je toch echt corrigeren...er spelen ook heel veel fysieke aspecten mee.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2002 13:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Dat aanzetprobleem zit tussen de oren inderdaad, ik ken er een aantal die er last van hebben.<br>p.s ik hoef niet onder psychische begeleiding L.J. <br>Naar de sportschool is zinvoller denk ik! En wat Yoga om rustig te blijven. Maar een psycholoog???? Alle trompettisten? Ben je zelf psycholoog ?<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2002 15:05 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2002 20:41
Berichten: 6
Woonplaats: hier
Als trompetlover een aantal mensen kent die er ook last van hebben (gehad), dan kan tl mij misschien ook wel vertellen hoe ze er vanaf gekomen zijn. Daar ben ik natuurlijk benieuwd naar...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 13:51 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik heb steeds een blokkade bij het stemmen in groep, niet prettig. Kzet dan mijn lippen verkeerd en haal bijna geen adem. Een beetje faalangstig. We stemmen maar op een CII en dat is toch fluitje van een cent... Toch ben'k zenuwachtig en dat komt veelal door de dirigent in dat bepaald orkest.<p>In de rest van de orkesten geen problemen... Raar maar waar...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 18:15 
Offline

Geregistreerd: 14 feb 2002 10:19
Berichten: 3
Woonplaats: Amersfoort
Gewoon net als of je een liedje voor je zelf zingt onder de douche. <br>Er is op dat moment niemand die beter kan zingen dan jij. <br>Dus, lekker ontspannen, ademhalen, en rustig blazen, zingen!!<br>Maar niet vibreren tijdens het afstemmen, want als je dirigent zo'n stemapparaatje heeft vliegt het wijzertje alle kanten op.<p>En als je dan eigen toon hoort moet je je concentreren op de toonhoogte van de hobo, of welk instrument dan ook waar je binnen je orkest op afstemd. Probeer die toon te herrinnneren, te onthouden.<br>En dan ..... zingen. Niet bang zijn dus dat je een lelijke toon hebt, maar concentreren, luisteren en zingen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.