trompet.nl > forum > Toon onderwerp - improviseren - wie heeft nog goede tips??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 00:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2002 21:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33
Berichten: 253
Woonplaats: Amsterdam
Wie heeft nog goede tips voor mij? Ik wil wat beter kunnen improviseren, nouja wat beter...... eigenlijk kan ik het helemaal nog niet zo goed.

_________________
just play every day!!!!!
:)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2002 22:04 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Misschien de methode van Jerry Bergonzi eens proberen.<br>Inside Improvisation Series Vol.1 "melodic structures" van Jerry Bergonzi. Uitgegeven door advance music.<br>Met cd trio begeleiding.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2002 23:13 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Er zijn meespeel cd's in de handel met daarop de begeleiding en daarbij een accoordenschema.<br>Je kunt daarmee prima oefenen en het is nog leuk ook.<br>Mijn ervaring is dat je het alleen kunt leren door het te doen en te leren van de fouten die je maakt<p>De cd's en muziek zijn te koop bij de betere muziekwinkel.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2002 17:39 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Tracht aan een boek te geraken met de 'scales', de toonladders per akkoord waarmee je je melodie kan opbouwen, en studeer die stuk voor stuk uit het hoofd: dé methode!<p>Veel succes ermee, dit is niet eenvoudig! Kent iemand een goed boek of verzamelwerk met al die scales?<p>Groetjes,<p>Kenny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2002 12:35 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2001 14:20
Berichten: 34
ja zeker eerst alle toonladders(scales) en varianten kennen. geen boek? dan zelf uitschrijven, is ook leerzaam. veel luisteren hoe de profs het doen en soms mee- of na spelen. de standaard (in jazz) akkoorden wisselingen kennen (bv. 3-5-1) ed..<br>belangrijkste blijven toch de toonladders, leer ze in alle 'soorten en maten' ;) en op verschillende manieren spelen.<br>ben ik ook nog steeds mee bezig ;)<br>en er zijn ook vast wel boeken voor (improvisatie leer ofzo), maar op gehoor = beter.<p>:)--'''--<<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2002 17:27 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Blues improviseren is niet zo moeilijk maar bigband is nogal iets anders. Ik geef even de bluesscale van C Maj. <p>C - Es - F - F# - G - Bes - C<p>Wel toontje hoger spelen want je moet rekening houden dat je met je bestrompet speelt!!! Veel plezier er mee!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2002 17:32 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Je moet ook het bluesschema vanbuiten leren (vaste akkoordopbouw van een bluessong)!!! (ik ga wel iets meer uitleg op mijn site in aanbouw online plaatsen hoor, even geduld daarvoor)<p>Elke letter stelt het akkoord van een maat voor:<br>C - C - C - C - F - F - C - C - G - F - C - G (of C) en dat dan haarhalen maar ipv laatste G-akkoord, C.<p>groetjes,<p>kennyvh!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2002 13:27 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2001 14:20
Berichten: 34
check www.musicstudents.com <br>daar staat het vorige ook allemaal en meer..<p>:)--'''--<<br><p>Edited by: jazzyman


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.