trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buzzen - Een veel gehoorde term, maar wat is het eigenlijk?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 02:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 13:42 
Offline

Geregistreerd: 16 feb 2002 13:30
Berichten: 2
Woonplaats: Den Bosch
Ik ben een echt beginnende trompet speler die te weinig tijd heeft (zich gunt) voor lessen. <br>Ik heb wel tijd tussendoor. Ik zou willen weten wat 'Buzzen"is en hoe je dat doet.<br>Wie kan me gewoon simpel antwoord geven?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 14:10 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Je kunt eigenlijk op 2 manieren buzzen...op het mondstuk en gewoon met je lippen.<br>De eerste ligt het meest voor de hand.<br>Je neemt gewoon alleen je mondstuk en gaat er dan net als op je trompet op spelen. Lange noten...toonladders...drieklanken.<br>Het is een zeer fijne warming-up en het zorgt dat je toon stabieler wordt. <br>

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 14:13 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Buzzen is niets meer dan spelen op je mondstuk. Voor een beginner niet echt gemakkelijk. Probeer daarom toch zoveel mogelijk met trompet te spelen en oefen daarnaast het mondstuk buzzen. Buzzen is dus eigenlijk trompetspelen, zonder de versteker eraan.<br>

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2002 19:33 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:31
Berichten: 17
Woonplaats: Dordrecht
Is buzzen nu eigelijk nodig zonder mondstuk ?<br>Ik heb daar erg veel moeite mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2002 19:44 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Het is niet perse noodzakelijk om zonder mondstuk te buzzen. Wel is het heel erg goed voor het sterk maken van je embouchure...lees het stukje van Hansito maar bij het onderwerp over de B.E.R.P.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2002 20:03 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:31
Berichten: 17
Woonplaats: Dordrecht
bedankt A3aan.... <p>Het stukje had ik inmiddels gelezen maar als ik het goed lees staat daar niets in dat hij het zonder mondstuk doet, als ik het zo lees gaat het over het hard tegen je mondstuk aandouwen en als je de monstuk los in je hand neemt dat dat nu juist niet gebeurd, maar dat staat even los van mijn probleem het buzzen alleen op de mondstuk gaat wel maar los alleen met de beweging van de lippen niet.<p>maar tnx anyway<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2002 08:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
Wat ook mogelijk is, is 'halfbuzzen'. Haal tijdens het spelen je trompet langzaam van je lippen af totdat de buzz half langs het mondstuk gaat en half door het instrument. De kunst is om de toonhoogte hetzelfde te houden (normaal zakt die ongeveer een oktaaf als je het mondstuk weghaalt).<p>Emile <p>Edited by: Emile

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2002 09:00 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
...en dat is precies de truuk om het buzzen zonder mondstuk onder de knie te krijgen!!<br>Ik was deze oefening al weer vergeten...Fmgdr, neem de raad van Emile maar ter harte!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.