trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe hoog kunnen jullie spelen en hoe lang spelen jullie al?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 19:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Hee Malle ZULT je weet wel een heleboel van iedereen lijkt het wel.

Citaat:
Aan de andere kant nam ik toen ik in jouw situatie zat ook niet altijd de meer ervaren musici serieus, dus ik begrijp het ook wel.


Hoe kan je dat nou weten, ben je z,n vader ofzo of misschien z,n buurman of misschien wel z,n oude trompet docent? als je dat niet bent weet je dus ook niet hoe zijn situatie is lijkt mij.

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 21:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 20:35
Berichten: 27
Woonplaats: Heerlen
Yamahaddatdangezegd schreef:
Zult [PL] schreef:
... kwam het ook al voor dat de laatste noot toch vaak als heel belangrijk wordt gezien. Te stellen dat dit niet zo is is gewoon niet juist.

Dit geldt, nogmaals, misschien bij een zaate hermenie (lees: dweilorkest) maar bij een bigband van enig niveau toch zeker niet!

Zult [PL] schreef:
Ik heb me destijds ook in de kijker weten te spelen door als 4e trompettist op de laatste noot even te laten horen dat ik er ook al was. Dit komt volgens mij overal voor en hoort er gewoon bij.

Ook nogmaals: als er in een bigband waarin ik 1e trompettist ben gebeurt, spreek ik de desbetreffende persoon hierop aan en heeft hij wat mij betreft twee keuzes: dit nooit meer doen, of dit kunstje beperken tot de zaate hermenie. Ik accepteer dit haantjesgedrag onder geen enkele voorwaarde, en ik denk dat dat voor alle leadtrompettisten hier op dit forum geldt.


Maar hoe kan men zich dan op een gegeven moment toch opwerken?

_________________
Trompet: Bach TR-500
Mondstuk: Marcinkiewicz E1.7 Roy Roman


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 22:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Misschien is dit een té eenvoudig of voor de hand liggend antwoord, maar ik waag het erop:
Door simpelweg, zoals dat in de hele wereld gebruikelijk is: goed te spelen!

Lees het forum er maar eens op na: de leadtrompettist is niet degene die het makkelijkst hoog speelt of degene die het luidst speelt maar iemand met een goede klank, ritmiek en intonatie, iemand met gevoel voor stijl en, niet onbelangrijk, met leiderscapaciteiten.

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 23:58 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01
Berichten: 352
Woonplaats: Hilversum
Zult [PL] schreef:
Yamahaddatdangezegd schreef:
Zult [PL] schreef:
... kwam het ook al voor dat de laatste noot toch vaak als heel belangrijk wordt gezien. Te stellen dat dit niet zo is is gewoon niet juist.

Dit geldt, nogmaals, misschien bij een zaate hermenie (lees: dweilorkest) maar bij een bigband van enig niveau toch zeker niet!

Zult [PL] schreef:
Ik heb me destijds ook in de kijker weten te spelen door als 4e trompettist op de laatste noot even te laten horen dat ik er ook al was. Dit komt volgens mij overal voor en hoort er gewoon bij.

Ook nogmaals: als er in een bigband waarin ik 1e trompettist ben gebeurt, spreek ik de desbetreffende persoon hierop aan en heeft hij wat mij betreft twee keuzes: dit nooit meer doen, of dit kunstje beperken tot de zaate hermenie. Ik accepteer dit haantjesgedrag onder geen enkele voorwaarde, en ik denk dat dat voor alle leadtrompettisten hier op dit forum geldt.


Maar hoe kan men zich dan op een gegeven moment toch opwerken?



ik sluit me hievoor bij yamaha aan,

u geeft hiermee aan in de veronderstelling te zijn dat de trompettist met de hoogste noot aan het einde, de beste trompettist van het zooitje is.

aan de andere kant hadden we een discussie of zuiverheid wel of niet een rol speelt bij goeie muziek. dus u brengt mij in verwarring. u vind dat we allemaal moeten nastreven 100% zuiver te spelen, en nergens te drukken,
maar meet de kwaliteit van een trompettist wel in de hoogste noot die hij/zij kan spelen?

in dat geval word het tijd dat u naar mij(en erik en camel en vele andere) begint te luisteren, want ik denk dat we die B2 van u wel kunnen verslaan.

_________________
dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 03:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Yamahaddatdangezegd schreef:
Ook nogmaals: als er in een bigband waarin ik 1e trompettist ben gebeurt, spreek ik de desbetreffende persoon hierop aan en heeft hij wat mij betreft twee keuzes: dit nooit meer doen, of dit kunstje beperken tot de zaate hermenie. Ik accepteer dit haantjesgedrag onder geen enkele voorwaarde, en ik denk dat dat voor alle leadtrompettisten hier op dit forum geldt.


Dit doet me denken aan de tijd dat ik nog in een big-band speelde als jongen van een jaar of 14 / 17. Altijd te weinig trompetten en de dirigent betaalde vaak zelf de invallers, leuke namen ook. Ik toen 2e trompet en met een optreden ergens in een kroeg speelde ik de slotnoot langer door dan de ingehuurde lead, die mij vervolgens even de grond in boorde en ik had toen geen flauw idee waarom. :lol:

Tegenwoordig meld ik het ook aan collega's die zich wel eens vervelen en dan langer doorspelen en een hogere noot pakken in het akkoord dat dat niet helemaal de bedoeling is. Waar een muziekschool big-band wel niet goed voor is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 06:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Gaan jullie wel eens kijken op burger-taptoes of streetparades? Daar is het ook vaak een "hoge-noten-wedstrijd". Het gaat er dan niet om dat je het wint van je mede bandleden, die weten het zo onderhand wel, maar het was de kunst hoger te eindigen dan de trompettist uit het andere korps. Ik moet er wel bij vertellen dat ik er niet aan meedeed om de simpele reden dat ik in die range niets in de melk te brokkelen had, maar anders...

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 06:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 sep 2006 09:17
Berichten: 541
Woonplaats: Nieuwegein
Zult [PL] schreef:
Maar hoe kan men zich dan op een gegeven moment toch opwerken?


Vragen om een andere partij en die gewoon knetter goed voorbereiden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 08:40 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
volgens mij neemt meneer jullie allemaal in het ootje....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.