trompet.nl > forum > Toon onderwerp - toonladder te onzuiver - trompet schenkelaars met mondstuk b
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 19:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2001 14:22 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2001 18:33
Berichten: 5
Woonplaats: Nieuw-Amsterdam
Hallo beste mensen.<br>Ik heb nu vier trompetlessen gehad,en moet dus als eerste van mijn leraar de toonladder goed kunnen spelen.<br>Soms lukt dit,maar soms lukt dit niet,dan hoor ik meer lucht uit de trompet komen,dan een toon.<br>Misschien is dit een domme vraag,maar kan het eventueel aan het mondstuk liggen?<br>Ik gebruik een mondstuk van vincent bach corp 7.<br>Of ligt het er puur aan dat ik nog meer moet oefenen.<br>Groetjes Roelof<br>PS welk ander mondstuk zouden jullie mij anders aanraden?

_________________
Banjo


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2001 16:26 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
De lucht die je hoort is lucht die je door je instrument heen blaast dat niet door je lippen in trilling wordt gebracht. Geef het nog wat tijd. Het perfecte embouchure heb je niet in een maand te pakken. Veel van de trompet techniek is moeilijk uit te leggen en te begrijpen.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2001 17:08 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Hallo Roelof,een V.Bach 7 mondstuk is echt een prima mondstuk om mee te starten.<br>Je zult alleen veel moeten oefenen om de toon en klank mooier te laten klinken en dat kost gewoon tijd,maar dat is toch geen probleem lijkt mij, als je het mooiste instrument uitgekozen hebt om te bespelen.<br> (*-*)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2001 20:14 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2001 18:33
Berichten: 5
Woonplaats: Nieuw-Amsterdam
Bedankt beste mensen voor jullie reaktie,<br>Ik blijf het gewoon proberen.

_________________
Banjo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2001 21:01 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik ga nu misschien heel oneerbiedig doen hoor maar als echte, echte beginneling is het best dat je niet te veel op dit forum neust hoor, dat zal voor je eigen goed zijn. Luister gewoon naar je leraar voorlopig, die is momenteel nummer 1 voor jou. Op dit forum hoor je zoveel dingen over mondstukken en instrumenten enzo en op den duur wordt je onzeker met je matteriaal waarmee je bent begonnen. Ga aub in eerste instantie geen geld uitgeven maar wacht tot je eerst goed vertrokken bent. Voorlopig is oefenen de ENIGE manier want die 7C is hét mondstuk om mee te starten, voor IEDEREEN!!!<p>Met vriendelijke groet,<p>KVH


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2001 23:53 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Hoe gaat het ondertussen met je vorderingen? Ik hoop dat het advies bij dit onderwerp je geholpen heeft en vertrouwen heeft gegeven in jezelf, dat je het onder de knie zult krijgen. Vooral bij trompet: alle begin is moeilijk, vooral hoe ouder je bent als je begint. Het komt vanzelf wel goed, geef het rustig de tijd. Kinderen die net beginnen pakken het ook zo aan en gaan ook niet na een maand al denken: zou het aan dat of dat liggen?

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 01:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Precies,<p>eerst leren spelen en je voelt vanzelf wel aan wanneer het tijd is om eens verder te kijken. Over een paar jaar of zo.<br>Geen rare dure dingen doen waar je nu nog eigenlijk niet veel aan hebt. Dat is zonde van het geld en je gaat alleen maar meer twijfelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 18:35 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Even een berichtje voor Kennyvh.Gedeeltelijk mee eens om niet te vaak als beginneling hier op dit forum te neuzen,want als het eventjes niet gaat is het al gauw het materiaal dat de schuld krijgt en zelfs ik krijg soms het idee dat de van Laar instrumenten als een soort rode draad door dit forum lopen.Wij allen weten dat het materiaal zeer belangrijk is maar de man/vrouw achter het instrument moet het uiteindelijk toch doen. <br>Tips (o.a van Jeroen) omtrent de ademsteun en de dagelijkse buzz-oefeningen zijn GOUD waard voor iedere trompettist en dus zeker voor de beginnende blazer.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.