trompet.nl > forum > Toon onderwerp - IK BEN ALLERGIES VOOR MIJN EIGEN TROMPET!!-->wat nu?!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 09:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: IK BEN ALLERGIES VOOR MIJN EIGEN TROMPET!!-->wat nu?!
BerichtGeplaatst: 30 jul 2002 17:29 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2002 17:21
Berichten: 61
Woonplaats: Driebergen
Ik ben allergies voor mijn eigen gelakte olds trompetje en...een verzilverde werkt ook niet.. :? Heeft iemand een idee?! :?: de dokter zei: plastificeren...kan dat?!?! heeft iemand anders hier ook last van?!!? want ik word helemaal gek als ik met handschoenen aan speel!! :(


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2002 00:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Lakken is toch al een soort plastificeren?
Een zilverallergie heb ik nog nooit van gehoord, of er moet te veel nikkel doorheen zitten...
Echt plastificeren is geen optie. Je trompet klinkt dan niet meer. Of je moet alleen tape om het ventielhuis draaien ofzo.

Vergulden kan ook nog. Het ziet er mooi uit. Het klinkt mooi en je hoeft nooit te poetsen.
Het is alleen niet goed voor je portemenix en of het helpt moet je uitproberen...

Weet je zeker dat het de trompet is....? Lak hoort toch redelijk probleemloos te zijn... Mischien is het wel de ventielolie of vuil in je tompet of drukinkt van je bladmuziek of nikkel van je standaard of wat anders.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2002 06:42 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
[quote="rproost"]

Een zilverallergie heb ik nog nooit van gehoord, of er moet te veel nikkel doorheen zitten...

quote]

Zilverallergie bestaat wel degelijk: ik ken iemand die alleen op vergulde mondstukken blaast om deze reden. maar meestal is het koper of nikkel allergie, wat je tegenkomt.
Verder:
Is de lak nog geheel intact? Of komt het metaal er op de aanraakplekken doorheen? heb je het met andere gelakte dingen (je fiets bijvoorbeeld, daar zit ook een moffellak op)? Als er kale plekken zijn, eerst eens nieuw laten lakken (uiteraard). Goed schoonhouden kan ook schelen, lijkt me. (oxides neem je makkelijker op in je zweet dan puur metaal.)
Verder zijn er van die leren ventielhuis hoesjes in de handel (ik heb er zelf eens een gemaakt). Heb je geen last met het mondstuk? Kan je daar wel zilver hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2002 07:55 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14
Berichten: 113
Woonplaats: Amsterdam
Gaat het alleen over je handen of ook over je mond. Voor je mond zijn oplossingen, volgens mij maakt JK mondstuken met een plastic rand, dat zou je kunnen helpen.

_________________
Make music not war.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2002 10:03 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2002 17:21
Berichten: 61
Woonplaats: Driebergen
heej luidjes!
kspeel nog steeds met handschoenen...
maar kheb nog ff gekeken..en de lak is er idd wel beetje af.
het is btw alleen bij mijn handen
maar het ergste is het bij m'n pink haakie en mijjn tricker(schijf je dat zo!!?!?)
maark was toch van plan een nieuw trompetje te kopen...dus...dan koop ik 'r meteen 'n goeie...als ze die hebben...
nog bedrankt voor jullie tips...en...studeer ze
mzzl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2002 17:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
jopie schreef:
lak is er idd wel beetje af.
het is btw alleen bij mijn handen
maar het ergste is het bij m'n pink haakie en mijjn tricker(schijf je dat zo!!?!?)
mzzl


De pinkring op het 3e ventiel en en het zadel of trigger op het eerste ventiel zijn bijna altijd voorzien van een laagje nikkel ipv lak omdat lak te snel slijt op die plaatsen!
Die haak boven op je trompet ook.
Nikkel lijkt veel op chroom (zilverkleurig)
Veel mensen zijn allergisch voor nikkel. Jij ook vermoedelijk. Draar er anders eens textieltape (verkrijgbaar in vele modieuze kleuren :)) omheen bij wijze van experiment.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2002 20:54 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
De beste Jopie heeft eindelijk een reden om een nieuwe trompet te kopen! Laat'm dat plezier! ;-)

Waarom doe je zo geen lederen omhulzing, aka 'handvat' rond je ventiel'blok'? Verkrijgbaar in elke muziekwinkel en best wel goedkoop. GR heeft er zelfs verschillende soorten, ook tijgervelimitatie enz. kan je krijgen. Wat de trigger betreft, kan je heel goed laten verzilveren, als je een goede herstelman hebt doet die dat wel voor je tezamen met iemand anders trompet of wat dan ook. Is het nu eigenlijk een trigger of een satel dat je hebt. Ik weet eigenlijk 't verschil niet meer tussen de twee... :cry:

Bestn groetn,

Kenny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2002 23:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
kennyvh schreef:
De beste Jopie heeft eindelijk een reden om een nieuwe trompet te kopen! Laat'm dat plezier! ;-)


Tuurlijk gunnen we Jopie een nieuwe trompet. Maar hij doet er wel verstandig aan om eerst uit te zoeken wat nu precies de oorzaak is van zijn allergie anders heeft hij het mischien ook met zijn nieuwe trompet en da's niet leuk :(

kennyvh schreef:
Waarom doe je zo geen lederen omhulzing, aka 'handvat' rond je ventiel'blok'?

Dat heeft alleen zin als daar het probleem ligt.

kennyvh schreef:
Is het nu eigenlijk een trigger of een satel dat je hebt. Ik weet eigenlijk 't verschil niet meer tussen de twee... :cry:


Een trigger druk je in om een noot te verlagen. Een zadel trek je uit.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.