trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Uithoudings vermogen op Piccolo Trompet - Oefenigen en/of st
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2024 12:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2001 11:13 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Dank je wel voor de waardering. Ik vind het erg leuk om iedereen te helpen met hun problemen en/of vragen. Binnenkort (over een paar weken) kunnen jullie op mijn site een nieuwe pagina vinden waar ik de technische zaken van het trompetspelen behandel. Zaken zoals ademtechniek, embouchure, houding, bereik, flexibiliteit, houding enz. Het eerste item wat af zal zijn gaat over de ademtechniek. Daarna zal er steeds iets nieuws bijkomen. Zo kunnen jullie dan over al deze punten eindelijk iets lezen in het Nederlands.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 10:56 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Super,ik kijk er nu al naar uit.Al beheers ik de engelse taal wel,gaat het toch geregeld boven mijn pet,zodat ik toch net niet begrijp wat er precies bedoeld wordt.Die amerikanen zijn wat dat betreft ons ver vooruit,de aantallen sites omtrent de trompet zijn daar legio.Een ieder heeft zo z`n zegje en zijn opvatting maar het wordt soms te technisch en dan is het goed als zoiets ook in de nederlandse taal verschijnt.<p>Bijzonder goed initiatief Jeroen,en ik kan je nu al zeggen dat ik een vaste bezoeker van je site gaat worden.(*-*)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 21:14 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Nog een reactie over Stomvi-trompetten:<p>Inderdaad, Stomvi is een heel goed merk (www.stomvi.com voor wie de website nog niet kende). Er is een kleine productie maar met heel veel zorg. Een docent die ik ken speeld sinds kort op een gouden Stomvi Master Bb. Na jaren op een Bach Stradivarius, hij heeft nooit anders gewild, is hij overgegaan op een Stomvi. Hij vindt de klank en projectie geweldig. Je kan ook verschillende bekers plaatsen, je hoeft niet meer te twijfelen aan een normale leadpijp of een reverse leadpijp. Een uniek concept! Maarmaarmaar, we zullen zien of dit een trompet is die een tijdje meegaat en goed blijft want met al die 'toeters en bellen', een beetje sceptisch blijven. Voor de trompetten van Stomvi ben ik voorstander maar bij de mondstukken heb ik wel mijn twijfels hoor. Dat combisystem deugd niet denk ik...<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 18:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 dec 2001 20:01
Berichten: 99
Jeroen, bedankt voor je reactie ik heb hier veel aan.Omdat geen les gehad heb op een piccolo trompet is het toch weer zoeken hoe kan het beter. Ik heb een nieuwe technische vraag; Ik ik speel op mijn piccolo trompet op een Warburton mondstuk 5m, met een cornet aansluiting(10*backbore) deze backbore kan ik zo weer op een ander kop schroeven b.v. 6m, waadoor de backbore altijd hetzelfde blijft. Die 5M is inside dia 16.50 (ik speel<br>op mijn c trompet op een 2M 17.25) Als ik op<br>de 6M speel is mijn hoogte beter op de piccolo diam.=16.25(Eq.bach 7D) is er nu een standaard norm voor het spelen op een mondstuk voor piccolo of wisseld dit erg van persoon tot persoon, als ik lang op die 6m <br>speel slaan mijn lippen dicht heb ik dan te<br>weinig ruimte? Iedereen speelt op een piccolo<br>op een veel kleiner mondstuk 17.25 naar 16.25<br>is dit te veel verschil?<p>

_________________
jwe


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 18:43 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Daar zou ik heel veel over kunnen zeggen, als ik je zou zien spelen. Zo 1,2,3 kan ik er verder niet echt iets substantieels over zeggen, daar ik zelf ook nog steeds aan het zoeken ben naar een beter piccolo mondstuk. Het "grote" verschil hoeft niet nadelig te zijn voor het spelen. Er zijn meerdere trompettisten die zweren bij de combinatie 1c en 7d. Ik ben zelf de mening toegedaan dat je niet te klein moet gaan spelen. Je lippen hebben een bepaalde minimale hoeveelheid ruimte nodig om lekker te kunnen functioneren. Als dat te klein is kan het dichtslaan. Het blijft, denk ik, toch een kwestie van proberen. het mondstuk waar je het beste op uit de voeten kan op je piccolo is de beste.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 18:59 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Zo is het maar net...zoek inderdaad gewoon een mondstuk waar je het beste op uit de voeten kan!!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 21:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Als de rand van een 6M je bevalt zou je ook kunnen kiezen voor een dieper mondstuk met dezelfe rand, bv een 6 MD of 6D.<br>Dit heeft als voordeel dat vanwege de grotere diepte het mondstuk niet te gauw dichtslaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 22:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 dec 2001 20:01
Berichten: 99
Jeroen, Is het niet zo dat als je wat nieuws<br>probeert je na een tijdje altijd weer een terugval krijgt van het nieuwe mondstuk, als <br>je er weer een tijdje op gespeeld hebt.<br>Ik heb er inderdaad ook al heel wat geprobeerd, maar ben toch wel tevreden over de Warburton.

_________________
jwe


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.