trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Omgaan met temperatuur
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 18:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2002 15:02 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Citaat:
Ga maar eens uit etenen drinken met Bobby Shew, Jan Oosthof, etc. allemaal lead spelers die geen goede fysieke conditie hebben(en dan zeg ik het nog netjes) maar spelen als een trein.


'k weet niet of z m'n uitnodiging zouden accepteren hoor...

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2002 17:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10
Berichten: 148
Woonplaats: Eindhoven
Jullie weten niet, dat Jan en Bobby erg veel rugklachten hebben! Dit geldt ook voor andere dikkere trompettisten als Malcolm McNab en George Graham. Jerry Hey is bijvoorbeeld veel slanker, heeft geen rugklachten (en speelt bovendien Jan met veel gemak en souplesse onder de tafel).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2002 19:26 
Offline

Geregistreerd: 02 okt 2002 19:50
Berichten: 44
Woonplaats: Linschoten
Jullie weten niet, dat Jan en Bobby erg veel rugklachten hebben! Dit geldt ook voor andere dikkere trompettisten als Malcolm McNab en George Graham. Jerry Hey is bijvoorbeeld veel slanker, heeft geen rugklachten (en speelt bovendien Jan met veel gemak en souplesse onder de tafel).

Reactie:
Of 'tie Jan onder tafel speelt weet ik nog zo net niet en zeker niet of dit het gevolg is van zijn omvang (of juist het missen hiervan)
Dat er fysieke klachten zijn als je lang dik bent lijkt me logisch.
Zeker als je ouder wordt.

Echter dat is niet de strekking van mijn stelling.

Het gaat niet (alleen) om je fysieke gesteldheid, natuurlijk goed voor je algehele gezondheid, maar veel meer om je ademsteun of je enig sinds op soeplesse hoog kan spelen.

Er zijn veel mensen die "hoog "kunnen spelen, als ze thuis spelen of inspelen(lekker C4 pieppen). Maar als je ze nodig hebt in een big band met een zware partij dan zijn ze niet thuis, of het concert is te lang en aan het einde van de avond redden ze het niet meer.
Dit heeft dan niet met je fysieke kracht te maken maar met je ademsteun.

Voorop gezet dat hoogte niet alleen belangrijk is maar je gehele klank en uithoudings vermogen binnen het bereik wat je nodig hebt!

Verder is het misschien handig te vermelden dat ik bij Jan (en Bobby) heb gestudeerd dus ik weet vrij goed hoe het met de mannen gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2002 00:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10
Berichten: 148
Woonplaats: Eindhoven
Jeroen, ik ben het ook met je stelling eens hoor. Leuk voor je dat je bij Jan en Bobby gestudeerd hebt, maar Jerry is echt wat anders dan Jan hoor of ken je Jerry niet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2002 11:02 
Offline

Geregistreerd: 02 okt 2002 19:50
Berichten: 44
Woonplaats: Linschoten
Ponch: ik begrijp niet het idee van goed beter en best in deze context.
Of iemand beter is of slechter is moeilijk te bepalen, wat zijn de bepalende factoren, dit is dan ook erg subjectief? Bovendien vind ik dit verder geen discussie waard.

Natuurlijk, al die gasten zijn van wereld klasse, anders doen ze niet de dingen die ze doen!

Het gaat erom hoe je er zelf naar luisterd en hoe je leert van hun manier van spelen, je oren zijn nog altijd je beste leraar! En als hierin je ultieme voorbeeld hebt gevonden is dat prima. Alleen zorg dat je niet met oogkleppen (oorkleppen) op naar de rest van de wereld luisterd. Dat zou namelijk erg dom zijn!

Ik ben wel blij dat je je kan vinden met de strekking van mijn verhaal over techniek.
Dat spreekt erg in je voordeel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2002 19:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
OK terug naar het probleem.

Hier even een tip tussendoor.
Probeer eens te wennen aan die extreme temperaturen. 8) ga in de badkamer staan vlak na het douchen en speel eens een half uurtje. Speel eens met 4 truien aan. Stook een kamertje op tot 25-30 graden en ga daar eens in spelen. :x
Op deze manier wen je een beetje aan de situatie, en kun je je er beter op voorbereiden. deze tip kreeg ik van mijn leraar nadat ik HAYDN in een kurkdroge warme zaal speelde.

SUC6 ermee :D

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.