trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pukkels en puistjes op je lip, wat doe je er aan?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 00:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pukkels en puistjes op je lip, wat doe je er aan?
BerichtGeplaatst: 04 nov 2002 12:03 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Het klinkt allemaal redelijk smerig, maar mijn vraag is dus, wat kun je doen tegen puistjes en pukkeltjes op je lippen. Ik heb soms last van een puistje dat opkomt, recht boven m'n lippen. Het zit dan precies in de zone waar ik m'n mondstukrand heb staan. Ik merk gewoon dat ik er last van heb met spelen, vroeger meer dan nu overigens.
Weten jullie een middeltje om die puistjes snel weg te krijgen? Normaal is het gewoon maar wachten tot het puistje weggaat of tot je het weg kunt halen (sorry voor de vieze gedachtes die je hierbij krijgt). Ik heb het echter zo druk met spelen, dat ik gewoon iedere dag optimaal moet kunnen presteren, dus dat puistje irriteert me mateloos.
Wie heeft er iets van advies voor middeltjes of andere tips?

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2002 12:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10
Berichten: 148
Woonplaats: Eindhoven
Jeroen, ik heb hetzelfde probleem, maar weet ook geen oplossing. Wie kan ons helpen...?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2002 12:55 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Mijn vrouw heeft vaak last van een koortslip (speelt ook trompet), als je er snel bij bent kun je met sofirax de boel op tijd stoppen. Ook gebruikt ze soms een soort labello, maar dan een hele dure (eur. 10,-), schijnt speciaal voor ontstoken/verbrande (zonnebank) lippen te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2002 13:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Bij koortslip kan Zofirax helpen, maar dan moet je er echt heeel snel bij zijn.
Tandpasta er op smeren is goedkoper en werkt even goed. Het zorgt ervoor dat de huid uitdroogt. Volgens mij werkt de tandpasta ook wel bij gewone pukkels/puistjes.
(ik heb er geen ervaring mee). Een aantal jaren geleden had ik ook regelmatig last van hele kleine maar zeer venijnige telkens terugkerende puistjes op m'n bovenlip, dus ik ken het gevoel. Toch heb ik er nooit iets voor gebruikt, net als voor dat andere onderwerp, droge lippen. Toch gewoon doorspelen.
Nog een goede: heb je echt vaak last van een terugkerend puistje: mondstuk goed schoonmaken (bv.uitkoken) en proberen minder met je handen aan je lippen te zitten (gaat ongemerkt maar gebeurt bij meeste mensen heel vaak).


Laatst bijgewerkt door L J op 05 nov 2002 08:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2002 14:54 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
even voor de duidelijkheid:
het gaat mij dus niet om een koortslip (nooit last van gehad), maar echt om een puistje.
Ik denk dat ik die tandpasta truc eens ga proberen vanavond. Ik merk echt dat m'n spelen gewoon een stuk moeizamer gaat, omdat dat kleine stukje lip niet flexibel kan meewerken tijdens het spelen, erg lastig dus. Iemand anders nog die wondermiddeltjes weet?

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2002 08:59 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
In ieder geval zoveel mogelijk proberen door te spelen: dat zorgt voor een uitstekende doorbloeding van de lippen, en dus voor snel herstel van de meeste aandoeningen van je lippen.
Ik krijg meestal meer last van dit soort verschijnselen als ik (lang) erg vermoeid ben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2002 10:47 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
He Rik, dat is een antwoord waar ik zeker wat mee kan. Ik heb dat wel eens vaker gehoord. Ik heb inderdaad een zeer drukke en een beetje stressige periode achter de rug (veel schnabbels en tussendoor een proefspelletje terwijl ik ziek was). Het zou dus heel goed kunnen kloppen. Ik speel gewoon lekker door, want alleen m'n bovenregister heeft er onder te lijden en dat heb ik als tutti trompettist niet continu nodig. Nu maar hopen dat het binnen een paar dagen weg is, zodat ik weer gewoon lekker verder kan spelen. Voorlopig is het dus even 'behelpen'.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2002 11:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Aanvullend kan je het een nog beetje te versnellen door zo'n puistje aan te stippen met een alcoholstick (deppertje).
Dit zorgt voor sneller uitdrogen en ontsmetting van het puistje.
Deze zijn bijvoorbeeld te koop bij de Hema, maar waarschijnlijk ook apotheek en drogist.

Speel ze.

8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.