trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kater
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 06:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kater
BerichtGeplaatst: 05 nov 2002 21:34 
Offline

Geregistreerd: 05 nov 2002 21:13
Berichten: 4
Woonplaats: maarn
Ik speel sinds een jaar of 10 lead trompet in een Bigband. De repetities zijn altijd van 20.00 tot en met 22.30. Nu heb ik de laatste tijd het gevoel als ik de dag na de repetitie opsta of ik een enorme kater heb van overmatig drankgebruik, terwijl ik hooguit één glaasje wijn drink na de repetitie. Wat mij opvalt is dat als de tijd tussen repeteren en slapen gaan langer uit elkaar ligt ik sóchtends gewoon fris op sta en nergens last van heb. Als ik s'avonds van 20.00 uur tot 21.00 uur studeer heb ik de volgende dag geen last. Ik sport verder voldoende loop twee keer per jaar een halve marathon maar dit probleem zit mij niet lekker. Zijn er misschien meer mensen onder jullie die dit probleem kennen. :oops:


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2002 22:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Drink je wel genoeg water/sportdrank?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2002 00:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10
Berichten: 148
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb af en toe iets soortgelijks. Mijn eigen idee is, dat het te maken heeft met rust van je hoofd. Als je na een repetitie tijd neemt om "af te koelen" (in je hoofd en voor je oren), dan heb ik eigenlijk geen last. Dat geef jij ook aan... Zeker weten doe ik het niet...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2002 07:57 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Veel kater verschijselen (ook bij overmatig drank gebruik) zijn te wijten aan uitdroging......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2002 09:38 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Wordt je gewoon niet een dagje ouder?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2002 09:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Wellicht heeft de oefenruimtee er (ook) mee te maken.
als de zuurstofvoorziening daar erg slecht is (vaak zijn de ramen dicht vanwege geluid, en ook veel roken) dan krijg ik zelf na verloop van tijd nog wel eens een lekkere schele koppijn. Wellicht dat bij jou het effect wat later komt.
Even een 10 minuutjes buiten staan en wat frisse lucht binnenhalen helpt mij dan vaak.
speel ze. 8)


P.S.
Als uiteindelijk niets echt helpt stel ik voor om gewoon lekker veel te drinken na de repetitie. Dan weet je tenmiste 's morgens waar die kater van komt :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2002 10:01 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Doe je ook wel aan warming up en cooling down? Vergelijk het met die halve marathon, alleen nu met je lippen ipv met je benen.....
Blijf altijd op je techniek letten, wat je ook speelt, en zeker op repetities. Met name als je lead speelt, moet je oppassen dat je je hoofd en je nek (bloedtoevoer naar je hoofd) niet te veel onder druk zet. Speel je tegenwoordig andere muziek (bv. andere stijl) zodat je meer de hoogte in moet?
Als laatste oplossing kan ik nog bieden: drink twéé glaasjes wijn (doe je langer over, dan is het ook minder zei je :mrgreen: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2002 10:51 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2002 17:21
Berichten: 61
Woonplaats: Driebergen
ik herken het probleem ook wel een beetje, als je idd maar langgenoeg pauze neemt tussen repetitie en slapen. dan is er niks aan de hand. (kzouoook niet weten waaraan het ligt)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.