trompet.nl > forum > Toon onderwerp - kaakproblemen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 02 mei 2024 00:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2003 14:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33
Berichten: 253
Woonplaats: Amsterdam
ik speelde heel vaak (lees: altijd) met kauwgom in m´n mond, maar m´n leraar werd boos toen hij het zag. ik had er zelf echt geen last van maarja,..... Tot nu toe heeft het alleen maar positieve gevolgen gehad als ik naar m´n leraar luisterde, dus nu speel ik niet meer met kauwgom.

_________________
just play every day!!!!!
:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2003 13:15 
Offline

Geregistreerd: 26 jun 2003 19:59
Berichten: 21
Tegen mij zeiden ze juist dat ik geen kauwgom meer mocht hebben omdat dat dus ook slecht is voor je kaak. Ik eet nu dus ook bijna geen kauwgom meer is het dan wel goed om hiermee te beginnen?
Ik speel ook redelijk veel ik speel elke dag langer als een uur, maar dit kan toch niet slecht zijn?

_________________
Groetjes Marjon
Je kan me ook toevoegen bij msn: meligejennie@hotmail.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2003 12:24 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2002 07:08
Berichten: 228
Wel, trompetspelen is een van de lastigste en zwaarste instrumenten die er is (behalve picolo Eb cornet/trompet) Eigenlijk is het beter om het op te splitsen in blokken van 30 min met wat rust er tussen. veel beter geconcentreerd, resultaat beter van het oefenen. en minder last van de kaken. En betere uithouding, veel voordelen aan verbonden.
maar tis wel wat lastig om de na een halfuurtje rusten je instrument weer vast te pakken laat staan om te stoppen met spelen na een halfuurtje. Maar als ik mijn mondstuk bij mij in mijn broekzak steek heb ik veel meer verlangen om terug te spelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2003 14:07 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5022
wat ik zelf doe: zo vroeg mogelijk beginnen met technisch spul, warming-up ed. daar aansluitend ga ik verder met etudes, solo stukken en dan neem ik een half uutje pauze dan weer een uurtje orkest studies en zovoort. Als ik dan nog over heb ga ik na een volgende pauze nog wat piccolo dingetjes doen. Dan ben je zo 3 uur verder ( pauzes niet meegerekend ) en je houdt toch rekening met wat je embouchure aankan. Want eigenlijk ( ten overvloede ) is rust belangrijker dan spelen, ook voor je concentratie.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2003 16:28 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Nou i8k heb geen problemen om terug te beginnen, maar als ik dan eenmaal de studies en technische oefeningen heb gehad en ik ga "vrij blazen" dan kan ik niet meer stoppen voordat het echt niet meer klinkt. Jammer, als ik de discipline had om het instrument WEG te leggen dan had ik missdchien beter gespeeld.

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2003 19:33 
Offline

Geregistreerd: 26 jun 2003 19:59
Berichten: 21
Als mijn trompet in het zicht staat dan pak ik hem ook wel sneller maar al moet ik het weer helemaal uitpakken heb ik daar niet altijd zin in. Maar als ik een pauze tussendoor moet nemen heb ik al snel dat ik niet genoeg tijd heb omdat ik best wel vaak dingen heb te doen, en met die pauze kan ik niet de tijd spelen die ik spelen wil :( Maar ik rust wel vaak tussen liedjes heel even uit.

_________________
Groetjes Marjon
Je kan me ook toevoegen bij msn: meligejennie@hotmail.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.