trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompetforum.nl online
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 08 okt 2012 00:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Ik zeg Diederik for moderator


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 09 okt 2012 08:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Uiteindelijk is het doel van een forum het delen van kennis en het versterken van een collectief: in dit geval de trompettist in NL.
En nu de spam zo goed als weg is, voldoet dit forum daar in principe wel aan. Dat het gebruiksvriendelijker zou zijn om de boel te updaten is waar maar:
Uiterlijk en vormgeving lijken me toch van ondergeschikt belang.

Dat er tegenwoordig minder gepost wordt is jammer, maar wel enigszins te begrijpen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die (na herhaaldelijk te zijn "afgestraft") niets meer durven/willen posten. Er zijn vast ook een hoop gebruikers die alleen maar lezen (om bovenstaande redenen of omdat ze dat genoeg vinden)
Ik heb besloten wel weer wat te gaan doen omdat ik denk dat ik af en toe iets zinnigs aan een discussie kan toevoegen...

En een extra forum kan geen kwaad maar in het belang van de eenvoud en helderheid zou het wellicht beter zijn als er 1 forum voor heel trp NL zou zijn... Maar dat zal wel een brug te ver zijn... Ego-kwestie vrees ik...

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 09 okt 2012 11:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
joostv schreef:
En nu de spam zo goed als weg is, voldoet dit forum daar in principe wel aan. Dat het gebruiksvriendelijker zou zijn om de boel te updaten is waar maar:
Uiterlijk en vormgeving lijken me toch van ondergeschikt belang.

De spam is weg, dat is zeker een positieve verandering. Het grootste probleem is echter dat de admin zich niet of nauwelijks om deze site bekommert, en weigert of weigerde moderatoren voldoende mogelijkheden te verschaffen om de chronische afwezigheid van een admin te compenseren. Ik zeg 'of weigerde'; wellicht dat hij zijn moderatorenbeleid nu wil aanpassen.

joostv schreef:
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die (na herhaaldelijk te zijn "afgestraft") niets meer durven/willen posten.

Ja? Ik kan me dat eigenlijk helemaal niet voorstellen. Noem eens een voorbeeld?

joostv schreef:
Ik heb besloten wel weer wat te gaan doen omdat ik denk dat ik af en toe iets zinnigs aan een discussie kan toevoegen...

Daar ben ik het volledig mee eens!

joostv schreef:
Ego-kwestie vrees ik...

Of gewoon een kwestie van een admin waar niet echt mee te praten valt...
Of eigenlijk een geldkwestie. Ik heb er geen verstand van, maar stel, je zou een alternatief forum meer vindbaarheid willen verschaffen, dan zou dat volgens een eerdere post geld kunnen gaan kosten. Je moet in google voorbij trompet.nl komen, denk ik. Maar hieromtrent laat ik graag de deskundigen op dit gebied aan het woord.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 10 okt 2012 13:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Dat gequote word ik dus helemaal simpel van krijg dat nooit fatsoenlijk voor mekaar:) hahaha... kan aan mij liggen, maar heb altijd ruzie met dit systeem als ik 1 klein stukje van iemand wil quoten... zal wel aan mijn skills liggen:)

@Roel: voorbeeld: Momenteel gaat het volgens mij weer goed idd. Ik heb in het verleden toch een aantal keer gedacht: "Ik doe het niet meer, laat maar zitten", en heb zelfs een jaar om die reden niks gepost. Laten we hopen dat het zo blijft...
En het is toch een ego-kwestie als er met een admin niet te praten valt?

Anyway...
Ik zou pleiten voor 1 geupdate goed werkend forum... that's all...

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 13 okt 2012 12:40 
Offline
Administrator

Geregistreerd: 03 mei 2002 21:42
Berichten: 155
Woonplaats: Rotterdam
Om eerlijk te zijn blijf bij mijn standpunt dat het 'grootste probleem', zoals Roel hier naar refereert, echt dateert van voor voorjaar 2011. Sindsdien wordt op het forum regelmatig een oogje in het zeil gehouden.

Hoe dan ook, mocht men interesse hebben om hier als moderator te opereren, dan is dat wat mij betreft geen enkel probleem. Geïnteresseerden kunnen zich bij mij melden via de mail of een prive-bericht.

Nogmaals, de layout en features op deze site laten vooralsnog inderdaad te wensen over. We hebben hier wel onze ideeën over, maar om deze daadwerkelijk uit te voeren is een flinke investering nodig. Geld wat er op dit moment niet is. Hoe dan ook, mocht zich een mogelijkheid voordoen met bijvoorbeeld een partnership met een goede vormgever/web-programmeur dan staan we daar zeker open voor. Eerdere pogingen hiertoe liepen helaas vast. Suggesties of tips zijn dan ook van harte welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 21 okt 2012 17:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Ik kan niet meer inloggen op trompetforum.nl, kan het zijn dat ik opnieuw moet registreren?

Sorry dat ik het hier vraag, maar ik zou niet weten waar ik anders zou moeten vragen.

Ik vind dat er met de lay-out en de features van trompet.nl eigenlijk helemaal niets mis is! En dat de voorpagina amper vernieuwd wordt zal de meeste forumleden ook waarschijnlijk niet veel uitmaken. Het probleem zat 'm in de beperkte bewegingsvrijheid van de moderatoren en de spam. De spam is opgelost, hoe zit het met het eerste probleem: wat voor gereedschappen krijgt een moderator tot zijn beschikking, vooral met betrekking tot het identificeren en het blokkeren van trolls?

Oei: niet dat ik interesse heb, maar meer omdat deze vraag hier al meerdere keren is gesteld, zonder dat de admin hierop geantwoord heeft. En wellicht kwam de vraag van iemand die wel interesse heeft om moderator te worden, mits de mogelijkheden uitgebreid worden.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 21 okt 2012 20:48 
Offline
Administrator

Geregistreerd: 03 mei 2002 21:42
Berichten: 155
Woonplaats: Rotterdam
Misschien is de lay-out voor jou prima, maar deze is inmiddels al jaren oud. Het liefst zouden wij hem wel graag in een wat 'sexier' jasje willen steken. Ook zouden we de site willen integreren met social media (flickr, facebook, twitter, youtube, etc.).

De spam hebben we (vooralsnog) nu gelukkig helemaal onder controle. De forumsoftware biedt eenvoudige bescherming tegen automatische spam bots die niet in staat is om op de lange termijn alle spam bots tegen te gaan. Op den duur wordt een site door deze spam bots opgepikt (net als google websites begint op te nemen en te indexeren) en maakt dan automatisch gebruikers op het forum aan door de beveiligingsvragen (bijvoorbeeld het overtype van tekst in een plaatje) tijdens het registratieproces te ontwijken. Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een techniek waarbij spambots de vragen (vooralsnog) niet kunnen beantwoorden omdat ze vooralsnog niet over het menselijke verstand beschikken om bij een vraag de juiste relaties middels een wiskundig model te kunnen leggen. Maar dat is een kwestie van tijd...

De rechten van een moderator zijn zo uitgebreid als de moderator dat zelf graag zou willen:

STANDARD MODERATOR
A Standard Moderator can approve or disapprove, edit and delete posts, delete or close reports, but not necessarily change the owner of a post. This kind of moderator can also issue warnings and view details of a post.

SIMPLE MODERATOR
A Simple Moderator can edit posts and close and delete reports and can also view post details.

FULL MODERATOR
Full Moderators can do everything moderation-related; they can even ban users.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetforum.nl online
BerichtGeplaatst: 21 okt 2012 20:53 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Als je als moderator telkens iemand anders moet benaderen om stappen te kunnen voltooien, werkt dat dus niet.

Als je al moderator wil worden, is dat incl het hele pakketje. Anders is het gewoon een wassen neus.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.