trompet.nl > forum > Toon onderwerp - weer terug
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: weer terug
BerichtGeplaatst: 06 maart 2013 12:39 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Teruggekeerd na 9 weken relatieve eenzaamheid op een thais eilandje heb ik erg genoten van diverse discussies hier die ik net tot mij genomen heb. Daarover een andere keer meer.
Voordat ik wegging had ik al mijn toeters gevet en geolied en alle boven- en onderdoppen een slag losgedraaid. Mee op reis ging mijn aloude undestructable Olds Ambassador cornet die ik beschouw als een compact gebouwde oefen-trompet en om die reden bespeel met een antiek Bach 7C'tje. Maar ja, er zitten ook bezwaren aan dat ding. Hij blaast wat zwaar (sorry Marnix) en de hoogte zit voor mij erg dicht, gigantische weerstand. Ook het wat duffe, beetje kleffe geluid werd ik aardig zat. Ergenis genoeg soms. Dus ik was erg benieuwd welk instrument ik zou kiezen om als eerste uit te pakken toen ik thuis kwam. Mijn Adams flugel niet, daar ben ik een beetje bang voor.
Ook niet de vintage Conn 36A of 80A, ik had behoefte aan meer gemak, openheid, hoe je het ook wil noemen. Over bleven de Yamaha YTR6345, de Selmer B700 en de onlangs aangeschafte YCR 2310 cornet. De 6345 heeft mij eigenlijk ook teveel weerstand. Voor mij verraste het dat het de Yamaha cornet werd. JC, wat speelt dat ding goed. Let wel, voor het geluid prefereer ik de trompet maar het is toch eigenlijk te gek dat qua speelgemak al die toeters het af moeten leggen (voor mij dan) tegen een goedkoop gebouwd studentcornetje dat ik voor 85 euro in een kringloopwinkel op de kop heb getikt (ok, + wat reparatie). Geeft mij te denken.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer terug
BerichtGeplaatst: 06 maart 2013 14:06 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Sorry? Waarom? To each his own :wink:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer terug
BerichtGeplaatst: 07 maart 2013 14:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
delano schreef:
Voor mij verraste het dat het de Yamaha cornet werd. JC, wat speelt dat ding goed. Let wel, voor het geluid prefereer ik de trompet maar het is toch eigenlijk te gek dat qua speelgemak al die toeters het af moeten leggen (voor mij dan) tegen een goedkoop gebouwd studentcornetje dat ik voor 85 euro in een kringloopwinkel op de kop heb getikt (ok, + wat reparatie). Geeft mij te denken.


Hoezo? Als je onderstaand lees èn geloof wat er staat heb je een toppertje op de kop getikt!

Yamaha standard cornets have been designed to incorporate many of the features and characteristics of our top pro models, yet at a standard model price. They offer a beautiful traditional cornet sound, and have highly accurate intonation and a comfortable playability. The 2310 has an 'American- style bell and features a thumbhook on the 1st valve slide. The lightweight design gives quick, easy response, and there is a choice of either lacquer or silver-plate finishes.

:D

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.