trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe interessante muziekstromingen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 05 mei 2024 01:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2004 16:22 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
de dag na carnaval wat ik dan speel is heel vernieuwend, een kwarttoon hoger zonder kwartventiel enz. :lol:

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2004 21:22 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5022
ruben schreef:
de dag na carnaval wat ik dan speel is heel vernieuwend, een kwarttoon hoger zonder kwartventiel enz. :lol:


een kwartventiel verlaagt in de regel een kwart interval, dus zo knap is dat niet :P

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2004 17:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 okt 2004 13:46
Berichten: 699
Woonplaats: ja
ik vind de zin 'molvaer is verder gegaan waar miles is gestopt' niet helemaal terecht. naar mijn weten is het laatste wat miles heeft gedaan 'doo bop' en molvaer borduurt daar niet echt op voort. ik denk eerder dat personen als roy hargrove ( al dan niet met branford marsalis in buckshot lefonque ) en russel gunn verder gaan met wat miles van plan was. het ook gewoon zijn dat jullie niet zo 'into' het jazz met hiphop gebeuren zijn. maar dat is persoonlijke smaak. toch :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2004 18:45 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
cees schreef:
ik vind de zin 'molvaer is verder gegaan waar miles is gestopt' niet helemaal terecht. naar mijn weten is het laatste wat miles heeft gedaan 'doo bop' en molvaer borduurt daar niet echt op voort. ik denk eerder dat personen als roy hargrove ( al dan niet met branford marsalis in buckshot lefonque ) en russel gunn verder gaan met wat miles van plan was. het ook gewoon zijn dat jullie niet zo 'into' het jazz met hiphop gebeuren zijn. maar dat is persoonlijke smaak. toch :?:


Nou, dat weet ik niet. Roy Hargrove, Branford Marsalis en in mindere mate Russel Gunn, hebben eigenlijk het stempel jazz-muzikant. Naast hun hip-hop, funk, R&B projecten doen ze ook nog gewoon mainstream jazz.
Dat kan je van b.v. Nils Petter Molvaer en b.v. Erik Truffaz niet zeggen. Dat zijn, vind ik, geen jazz-muzikanten. Die zijn eigenlijk helemaal niet in te delen in een vakje.
Miles had de mainstream-jazz al lang achter zich gelaten en was dus echt vernieuwend bezig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2004 18:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 okt 2004 13:46
Berichten: 699
Woonplaats: ja
dat is oko wel waar. maar ze zijn niet verder gegaan waar miles iedereen achter heeft gelaten. want geef toe er is weinig interessants meer gebeurt na doo bop! en wat is jazz?? molvaer en truffaz maken niet de 'all the thing you are' standards maar zijn in mijn ogen toch wel jazz-muzikanten. maar misschien was in jou opzicht miles wel geen jazz muzikant meet toen hij dood ging? :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2004 19:45 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
cees schreef:
dat is oko wel waar. maar ze zijn niet verder gegaan waar miles iedereen achter heeft gelaten. want geef toe er is weinig interessants meer gebeurt na doo bop! en wat is jazz?? molvaer en truffaz maken niet de 'all the thing you are' standards maar zijn in mijn ogen toch wel jazz-muzikanten. maar misschien was in jou opzicht miles wel geen jazz muzikant meet toen hij dood ging? :?


Nee dat was hij toen niet meer en dat vond hij zelf ook. Na zijn comeback in de 80-er jaren heeft hij meermalen in interviews verklaard dat hij meer een soort popmuzikant was geworden. De jazz had hij in de 70-er jaren al vaarwel gezegd.
Hij was eigenlijk niet meer in één vakje in te delen. Hij heeft natuurlijk het hele scala doorlopen van bebop, cooljazz, modaal, electronisch, funk, doo-bop. Miles was één van de grootste muzikanten ooit. Jazz of pop of hoe je het ook wilt noemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2004 20:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Bij de nieuwe muziek stromingen hoort Soweto Kinch ook zeker thuis , Hij is een alt saxofonist uit engeland en heeft al diverse Awards behaald met z,n nieuwe manier van jazz het zgn Jazz en hiphop , heb een live concert van hem gezien en hij is echt goed samen met Abram Wilson een heel aardig spelende trompettist/zanger en de band zetten ze echt jazz/Hiphop muziek van tegenwoordig neer.

Gegroet Bas ,

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.