trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Circular breathing
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 20:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 19:32 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Inderdaad in PB en het zal vast niet netjes zijn om van daaruit de school te klappen maar wat Marnix hier niet durft te zeggen dat doet tie daar in 1 keer, lees maar!

"En ja eerlijk gezegd, maar de nettiquette staat het me niet toe om dat hard op te zeggen, ik vind je inderdaad een hannes, al was het maar omdat je eigenwijs, en arrogant bent ( zo kom je iig over, irl ken ik je niet dus irl kan ik geen oordeel geven )."


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 19:35 
Offline

Geregistreerd: 27 aug 2004 12:16
Berichten: 80
Woonplaats: De Liemers
[quote="Dehaanmuziek"]Ik had jaren geleden eens les samen met een jongen die nog niet zo lang trompet speelde!
We begonnen zoals altijd met lange noten om in te spelen! Ik kon dat altijd aardig lang volhouden en het was toen een soort sport om het altijd net even langer vol te houden dan de ander! Maar van hem kon ik niet winnen, maar m'n leraar ook niet!
Toen bleek dat hij dus circular breathing deed, alleen wist hij het zelf niet!
quote]

Ik heb vergelijkbaar meegemaakt maar wou het niet zeggen omdat je dan reacties zou krijgen van "dat kan niet". Een jongen die ik ken (was drummer) en kon een toon spelen op trompet. Maar daar was echt alles mee gezegt. Meer dan een toon kon ie niet. Zeg maar de eerste noot die je normaal hoort als iemand voor het eerst een trompet in de handen krijgt. Maar hjij kon wel circular breathing! Het was met carnaval aan het eind van de dag in een restaurant. Ik viel bijna van mijn stoel (en niet alleen van de drank). Hij wist niet dat het bijzonder was wat ie deed. Ik zei dat maar zeer weinig trompetisten (ook beroeps) dit konden. "Oh".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Callichioadict schreef:
Inderdaad in PB en het zal vast niet netjes zijn om van daaruit de school te klappen maar wat Marnix hier niet durft te zeggen dat doet tie daar in 1 keer, lees maar!

"En ja eerlijk gezegd, maar de nettiquette staat het me niet toe om dat hard op te zeggen, ik vind je inderdaad een hannes, al was het maar omdat je eigenwijs, en arrogant bent ( zo kom je iig over, irl ken ik je niet dus irl kan ik geen oordeel geven )."

Ik durf het wel te zeggen: Ik ben het met Marnix eens! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Dehaanmuziek schreef:
Callichioadict schreef:
Inderdaad in PB en het zal vast niet netjes zijn om van daaruit de school te klappen maar wat Marnix hier niet durft te zeggen dat doet tie daar in 1 keer, lees maar!

"En ja eerlijk gezegd, maar de nettiquette staat het me niet toe om dat hard op te zeggen, ik vind je inderdaad een hannes, al was het maar omdat je eigenwijs, en arrogant bent ( zo kom je iig over, irl ken ik je niet dus irl kan ik geen oordeel geven )."

Ik durf het wel te zeggen: Ik ben het met Marnix eens! :lol:



En anders ik wel...... :!: :!:

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2004 10:57
Berichten: 73
Woonplaats: mooi dorrepie
ksluit aan in de rij..............

_________________
Het leven is een zure bom


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:48 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Toevallig zit ik momenteel naast iemand die een hele lange noot moet spelen en daar ook circular breathing voor gebruikt. Om het zo in real life naast je te zien gebeuren is het best knap. Het blijft natuurlijk gewoon een kunstje en het voegt dus niet echt iets toe aan je trompetspel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:58 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Ik zit te internetten en tegel;ijk naar een cd van marsalis te luisteren en laat tie nou net een stukje spelen met CB. dat hadtie nooit gekunt zonder en dus voegt het bij hem wel wat toe, :wink: Een trucje? Ach dat is tongslag ook en dat zijn lipbindingen ook, leg jij me uit waar techniek begint en het trucje eindigt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 21:01 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Net als dat hij duetten speelt met zichzelf. Ook zo'n kunstje. Tongslag en bindingen kustjes...als jij het zegt. Kan me voorstellen dat je dat niet vaak nodig hebt in zo'n kapel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.