trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Stimulerende middelen, helpt dat?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 22:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stimulerende middelen, helpt dat?
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 14:33 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Ik lees zo eens wat door ( drukke week achter de rug en dus een paar dagen niet geweest) en las ook zo een paar opmerkingen over anabolen en andere stimulerende middelen.
Hebben er mensen ervaringen mee, heb je het bij andere gezien en wat zou het dan op moeten leveren?
Komt doping voor bij trompettisten ( er gaat een nogal hartnekkig gerucht de ronde over een boerenkapel die een witte neus haalt voor elk optreden).


Ik zelf speel ( op wat alcohol na soms) geheel en al clean en wil dat graag zo houden maar ben wel benieuwd wat er al zo in het "wereldje" omgaat.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stimulerende middelen, helpt dat?
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 15:55 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Callichioadict schreef:
( er gaat een nogal hartnekkig gerucht de ronde over een boerenkapel die een witte neus haalt voor elk optreden).


Nou, als dat zo zou zijn: Wat een loosers! Is niet eens stressgebonden, een beetje raggen in zo'n kapel (want dat is en blijft het gewoon). Doen ze dat dan voor een verhoogde prestatie? Dan zijn er toch wel wat betere dingen om te slikken, lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stimulerende middelen, helpt dat?
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:25 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Josef Monke schreef:
Callichioadict schreef:
( er gaat een nogal hartnekkig gerucht de ronde over een boerenkapel die een witte neus haalt voor elk optreden).


Nou, als dat zo zou zijn: Wat een loosers! Is niet eens stressgebonden, een beetje raggen in zo'n kapel (want dat is en blijft het gewoon). Doen ze dat dan voor een verhoogde prestatie? Dan zijn er toch wel wat betere dingen om te slikken, lijkt me.


Het is een gerucht en wat mij betreft niet meer dan dat maar in dat wereldje is er bij sommigen wel een soort stevige competitie met elkaar en gaat het toch ook veel om zo hard mogelijk te spelen, zo hoog mogelijk te spelen en het zo lang mogelijk uit te houden. Daarbij hebben ze festivals om prijzen en prijzengeld en zijn een aantal van die bands behoorlijk commercieel bezig.

Maar je zegt dat er betere middelen zijn, welke bedoel je dan en heb je daar ervaring mee of ken je mensen die dat gebruiken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Ik weet wel (uit ervaring) dat bier niet de oplossing is! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
opzich lijken mij anabolen nou niet echt middelen die je trompet spelen verbeteren. dat werkt meer op je spieren enzo toch? ik ken wat mensen uit de sportschool die wel eens wat "extra's" nemen om nog net dat beetje meer spiermassa te hebben maar met een lichaam als dat zij hebben ziet het er eigenlijk niet uit als ze een trompet in hun handen hebben
ik kan me aan de andere kant wel weer voorstellen dat er mensen zijn die "een witte neus" halen om net dat beetje meer te geven voordat ze een concert hebben. maar het lijkt mij niets. gewoon op eigen krachten iets doen vind ik veel beter.

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
Citaat:
opzich lijken mij anabolen nou niet echt middelen die je trompet spelen verbeteren. dat werkt meer op je spieren enzo toch?


ik weet niet hoe jij trompet speelt.... maar ik gebruik alvast mijn mond- en buikspieren!!!!!
ben benieuwd hoe jij het doet!?


ik heb er ook al zitten over nadenken. mijn ma zit in de medische sector en we hebben het er al over gehad.
als je nu anabolen neemt en je studeert trompet, dan ontwikkel je je mondspieren meer.
bijgevolg word je embouchure sterker en zouden hoogte en uithouding toch moeten verbeteren.
op andere forums word ook over gepraat en ik stel toch vast dat er al meerdere zijn die het gebruiken.... al dat niet voor de ontwikkeling van hun lichaam in het algemeen, maar de meesten vonden dat het een positieve invloed had op hun trompetspel.

mss heeft het op lange termijn wel nadelen....
zit je binnen een paar jaar met drie gigantisch ontwikkelde vingers aan je rechterhand :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
tommy schreef:
mss heeft het op lange termijn wel nadelen....
zit je binnen een paar jaar met drie gigantisch ontwikkelde vingers aan je rechterhand :D


of een michael reiziger mond oid :wink: :wink: :wink:

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 22:30 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Een beetje verstandige trompettist speelt zonder alcohol of beta blokkers. Ik weet van het bestaan van nervovit af, en dat is een homeopathisch middel, dat minder aggressief is.
Wat andere mensen fijn vinden is hun zaak, als het maar mooi klinkt, daar gaat het uiteindelijk om

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.