trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Geen trompet, maar wat dan?? - Stel, de trompet moet verdwij
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 18:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2002 12:52 
Offline

Geregistreerd: 23 aug 2002 20:22
Berichten: 388
Woonplaats: zaandam
Lydia Tijsseling schreef:
Hoorn of bugel. Echt geen blaasinstrument... Tja dan ga ik voor de piano. Gatver, dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen...! En moet ik op mijn andere arm zeker een piano tattooeren... (ik heb een trompet op mijn linkerarm staan)Wat een gedoe zeg...!


ff over die tattoo serieus heb je er een plaatje van ik wil ook mega graag een trompet ofzo laten tattoeren maar heb nog nix speciaals gevonden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2002 15:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
blokfluit owneert...

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: van euphonium naar trompet
BerichtGeplaatst: 22 sep 2002 12:48 
Offline

Geregistreerd: 22 sep 2002 12:16
Berichten: 2
Nu even wat anders :Ik ben een aantal jaren geleden bij een harmonieorkest begonnen
op bariton,puur omdat ze een bezettingsprobleem hadden want ik was liever aan trompet
begonnen.Nu ben ik inmiddels zover dat ik eerste Euphonium speel bij de harmonie,tweede bij de fanfare en solo in een dweilorkest en met veel plezier.
Alleen begint het nu toch wel te jeuken, dus wil ik de overstap maken van euphonium naar trompet (het mondstuk is te vergelijken met bastrombone) wie kan mij daar iets meer over vertellen of heeft er zelf ervaring mee, alle tips zijn meegenomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2002 08:09 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2002 14:52
Berichten: 44
Woonplaats: Zaandam
musicus schreef:
ik kan het me niet eens voorstellen dat ik zonder trompet door het leven moet


Ik heb echt een jaar zonder trompet geleefd. Ik was het zat en alles wat ermee te maken had ook. Dit kwam door een lullige ruzie met de dirigent.

Na een jaar ontdekte ik hoeveel ik trompetspelen miste en ben gauw op zoek gegaan naar een nieuw orkest/band.

Ik kan echt niet zonder, voor mij is trompet meer dan een hobby. Het is een uitstekende manier van "ontstressen." Zelfs in moeilijk tijden probeer ik tijd en energie om in het trompetspelen te steken.

Dit zou ik juist niet bij een ander instrument kwijt kunnen. Ik heb al eens (een jaar) de klarinet geprobeerd, maar het is het gewoon niet.

:) Trompetet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2002 10:56 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Bob, blijf lekker euphonium spelen! Je kunt kennelijk goed uit de voeten op het 'bultje', dus plezier en voldoening zal het best geven. Als je de gok neemt kan het een grote tegenvaller worden, op die trompet. Het lijkt mij leuker om op een ander instrument goed te kunnen spelen, dan op een trompet altijd maar te moeten vechten en vechten om vooruit te komen. Je kan dan niet genieten van wat je doet en het wordt dan ook steeds moeilijker om er plezier aan te beleven en energie in te stoppen. Maar da's mijn mening hoor :mrgreen:

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2002 13:23 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2002 14:52
Berichten: 44
Woonplaats: Zaandam
JeroenJongeling schreef:
Het lijkt mij leuker om op een ander instrument goed te kunnen spelen, dan op een trompet altijd maar te moeten vechten en vechten om vooruit te komen. Je kan dan niet genieten van wat je doet en het wordt dan ook steeds moeilijker om er plezier aan te beleven en energie in te stoppen. Maar da's mijn mening hoor :mrgreen:


Al heb je periode van "niet vooruitkomen" moet je niet opgeven met de trompet. Mijn ervaring is dat na zo een stillstaand periode je vaak merkt dat je een grote sprong voorwaarts genomen heb. Als je maar blijf spelen.

Soms is het leuk om gewoon leuke makkelijke stukken te spelen, al lijkt het geen uitdaging te geven. Je blijft spelen en vindt weer het plezier in spelen terug.

Trompet spelen is moeilijk, maar geeft zoveel meer voldoening.

Trompetet :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: van euphonium naar trompet
BerichtGeplaatst: 22 okt 2002 07:57 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
bob schreef:
Nu even wat anders :Ik ben een aantal jaren geleden bij een harmonieorkest begonnen
op bariton,puur omdat ze een bezettingsprobleem hadden want ik was liever aan trompet
begonnen.Nu ben ik inmiddels zover dat ik eerste Euphonium speel bij de harmonie,tweede bij de fanfare en solo in een dweilorkest en met veel plezier.
Alleen begint het nu toch wel te jeuken, dus wil ik de overstap maken van euphonium naar trompet (het mondstuk is te vergelijken met bastrombone) wie kan mij daar iets meer over vertellen of heeft er zelf ervaring mee, alle tips zijn meegenomen.


Bob,
Als je puur vanwege bezettingsproblemen bij je vereniging euphonium bent gaan blazen, vind ik dat zeer nobel van je. :mrgreen:
Echter: euphonium en trompet zijn qua karakter zeer verschillend, en als je zelf wat van het trompetkarakter hebt, moet je het gewoon eens proberen: Er zijn er velen die verschillende instrumenten bespelen, en euphonium en trompet zitten embouchuretechnisch gezien erg ver uit elkaar, dus waarom niet. Mogelijk zal je euphoniumspel er een poosje onder lijden (o.a. door de verminderde aandacht, die dan naar je trompet gaat), maar dat kan weer goedkomen. Je kan altijd stoppen met een van de twee als het een het ander blijft bijten, maar maak die keus niet te vroeg!.
Ik heb zelf wel eens wat "bijgeprutst" op o.a. baritonsax en trombone, en heb voor mijn trompetspel geen nadelen ondervonden. Mijn grootste probleem was toen vooral dat mijn "muzikale denksnelheid" afgestemd was op trompetspelen, en dat niveau heb ik op beide instrumenten nooit gehaald: het resultaat was voor mij dus altijd tegenvallend, vergeleken met mijn trompetspel. Vandaar dat ik er toen mee gestopt ben.
Ook ken ik een klarinettist, die om gelijke redenen als jij Besbas is gaan blazen. Hij is ook klarinet blijven blazen. Hij werd een zeer verdienstelijke bassist, maar heeft sinds kort beide gecombineerd: Basklarinet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2002 21:06 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Wat dacht je van hoorn???
Geweldig instrument, als ik moet switchen, neem ik die.
Lekker keihard contramelodietjes scheuren (denk aan Elisabeth of Fanfare and Flourishes)

Prachtig instrument!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.