trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Leon Vliex - Wat vinden jullie van zijn werken?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 01 mei 2024 05:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 16:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2002 00:30
Berichten: 25
Woonplaats: Ede
Ik vind over het algemeen zijn stukken fantastisch. We hebben met het gfo eens twee concerten geopend met (achter elkaar) drie keer vliex; twister-imperial crown-composition VIII. Dat was het gaafste concert die ik ooit heb gehad. <p>L'Histoire d'Elle ofzoiets vind ik weer 3x niks. Zo'n super vergezocht stuk. Met ideeen uit andere stukken, een standaard "schema", er zit zelfs een stukje in die exact het zelfde is als een andere compositie. Nou weet ik natuurlijk niet wie er eerst was... Echt een stuk die al zo vaak geschreven is.<br>Verder een hele leuke componist!

_________________
Zonder drank geen klank. En zo haal ik uit beide interesses het maximale! ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2002 19:46 
Offline

Geregistreerd: 19 maart 2002 15:59
Berichten: 14
Woonplaats: Arcen
Geweldige stukken, vooral voor fanfares. Leuk om te spelen & om naar te luisteren. Jammer genoeg heeft hij voor harmonie niet (nog) zo veel geschreven. Opvallendste aan zijn stukken is dat het vaak zo duidelijk gejat is, maar dan wel goed gejat zodat het niet echt stoort ofzo. Bijv. in Post Fata Viresco, een compositieopdracht van de harmonie van Someren hoor je onder meer Pavane pour une infante defunte van Ravel en een van de walsen van Strauss. En dat schitterende trompetgedeelte in het koraal in Tintagel Castle is gejat uit de soundtrack van Independence Day, zeker weten!

Charles Janssen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2003 19:01 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2002 08:12
Berichten: 2
Woonplaats: IJsselstein
Citaat:
Vliex dirigeert momenteel toch ook een orkest boven de rivieren?


Ja, hij dirigeert meerdere orkesten, waaronder Excelsior uit IJsselstein waar ikzelf bij speel (http://www.blaasmuziek.net) en Constantia uit Werkhoven. Enne.... mocht je interesse hebben: we staan open voor nieuwe trompettisten en bugellisten :lol: :lol: :lol:

Over zijn stukken: Wij spelen op dit moment "De Helde van Velde". Lastig, maar als tie eenmaal zit moet het volgens mij hartstikke leuk klinken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.