trompet.nl > forum > Toon onderwerp - wanneer ben je een goede trompettist(e)?? - wanneer?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 23 apr 2024 22:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2002 09:32 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Citaat:
Quote: Trumpetthomas ( 19:19 op 8 maart 2002 )<p>als ik zit te kicken op hummel die geloof ik door de tasteebros 4 octaven hoger gespeeld wordt zecht m´n vader wel eens: als je daar nou zo van houdt, kan je beter fluit gaan spelen!
<p>Je bent je roeping misgelopen, jochie!<p>Edited by: pygmy twylyte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2002 12:10 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Zeer hoog kunnen spelen wordt ook geasocieerd met goed kunnen blazen,..... zegt mijn verders weinig. Neemt natuurlijk niet weg dat het wel knap is om zo`n bereik te hebben. <p>Een mooie klank produceren en echt zuiver blazen lijkt mij al moeilijk genoeg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2002 14:28 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Moeilijke vraag...<p>Kijk, volgens mij is een goede trompettist een trompettist die zijn partij goed speelt met een mooie klank en een goeie articulatie en weet waar zijn grenzen liggen. Een trompettist mag nog zo 'goed' zijn qua ervaring of graad van opleiding, maar als hij het niveau van zijn partij niet aankan en toch die partij wil spelen is hij voor mij een minder trompettist omdat hij zichzelf niet voldoende kent. Dat hij dan maar een gemakkelijker partij speelt en die partij goed speelt.<p>Ik hoop dat je me zo'n beetje begrijpt want het is moeilijk om uit te leggen... <br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2002 15:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
hier sluit ik me bij aan.<br>Een goede trompettist is volgens mij iemand die weet wat hij kan, en vooral wat hij niet kan. Verder moet hij zich niet schromen om advies te vragen over wat dan ook, en moet in staat zijn om dingen te kunnen leren van een veel mindere trompettist. (als je ziet wat beginners fout doen, ga je namelijk telkens weer bij jezelf te rade hoe je het zelf doet, wat daar anders aan is, of wat daar beter aan kan). Voor mij kan een willekeurige beginner dei met veel ambitie, en inzet speelt een goede trompettist zijn, en een gevorderde die alles denkt te kunnen, en zich op geen enkele manier ontwikkelt, een slecht.<br>

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2002 15:38 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Ik denk dat een goede trompettist een trompettist is waar graag naar geluisterd wordt.<p>Edited by: Rik Baars

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 15:10 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Eigenlijk ben je er nooit ... er valt altijd nog wat te leren en te verbeteren. Ken je beperkingen, en 'etaleer' datgene waar je goed in bent. In het KSO (Kerkraads Symfonie Orkest) zitten we 3 trompettisten, ieder met zijn goede en minder goede eigenschappen. Samen vormen we toch een sterke sectie die probleemloos de meest uiteenlopende werken aankan ... van Mozart tot Bernstein ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 15:16 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Mooi he, die afkortingen? Lijkt het net een beroepsorkest....;-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.