trompet.nl > forum > Toon onderwerp - rook je?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 10:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

rook polletje
ja en denk nog niet aan stoppen 9%  9%  [ 8 ]
ja en denk wel aan stoppen 12%  12%  [ 11 ]
nee, nooit gedaan 63%  63%  [ 59 ]
nee, ben gestopt 16%  16%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 93
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 19:50 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:23
Berichten: 124
ik rook niet, maar als iemand wilt roken heb ik daar geen problemen mee. Ik eet ook een frite speciaal waar weet ik wat ik voor allemaal voor ziektes van krijgen kan. ongeveer 30 tot 40 jaar geleden rookte iedereen en klaagde er niemand en nu heb je van die mensen die op de bres ervoor gaan springen. Als jij wilt roken omdat je dat lekker vindt doe het gerust en dat iemand anders dat hinderlijk vindt is dat jammer voor die anderen. Aso's in het verkeer zijn ook hinderlijk en schadelijk en toch gaan we ze niet verbieden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 20:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
Kikken schreef:
ik rook niet, maar als iemand wilt roken heb ik daar geen problemen mee. Ik eet ook een frite speciaal waar weet ik wat ik voor allemaal voor ziektes van krijgen kan. ongeveer 30 tot 40 jaar geleden rookte iedereen en klaagde er niemand en nu heb je van die mensen die op de bres ervoor gaan springen.

Wetenschap heeft in 40 jaar tijd een heleboel aangetoond wat nog niet bekend was. Mensen mogen nog steeds roken, net als jij je vette frietje mag eten, maar als intensief meeroken schadelijk is, dan moeten ze zich daar tegen kunnen verzetten.


Kikken schreef:
Aso's in het verkeer zijn ook hinderlijk en schadelijk en toch gaan we ze niet verbieden.

Euhm, dat doen we wel, met behulp van verkeersboetes enzo........

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 20:06 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Gelukkig nooit gedaan en ik zal er ook nooit aan beginnen.( nu 43 jaar ) :lol: je breekt jezelf af en betaald er ook nog dik voor. :(
In de kantine van ons clubhuis is het ook erg, de kleren die je 'savonds aan hebt kun je de volgende dag niet meer aan. :?
Er wordt dus ook flink meegerookt waarvan inmiddels ook duidelijk is dat dit schade aan je gezondheid brengen.
Als je die wijsheid hebt verworven moet je er ook wat mee doen vandaar dat het beleid hierop nogal drastisch is bijgesteld de laatste jaren.
Dit is ook de reden dat er met asbest b.v. tegenwoordig anders wordt omgegaan dan voor 25 jaar terug.
De praktijk is echter dat het nogal eens botst tussen de rokers en niet rokers.
Daarbij liepen wij in Nederland achter met ons rookbeleid en moest alles in een te korte tijd worden ingehaald te snel voor sommigen.
Bij mijn bezoek b.v. 1998 in Canada viel mij al op dat er bij geen enkel bedrijf binnen werd gerookt maar de rokers buiten stonden bij -10graden bij een aan de buitenmuur bevestigde asbak.
Het kan nog wel eens een lang topic worden :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 21:17 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:23
Berichten: 124
ik bedoel de gewone auto rijder die iedereen frusteerd met het claxoneren en middelvinger opsteken. Etc.

Maar wat ik wil zeggen is als je alles gaat verbieden dat schadelijk voor de gezondheid is en anderen mensen hinderlijk vinden dan kun je bezig blijven. Laat mensen de kleine geneugten van het leven behouden als ze dat willen. Veboden vind ik erg overdreven.

Maargoed dat is mijn mening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 21:40 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Ik begrijp best wel wat je bedoelt Kikken, maar vaak zijn het wel geneugten voor de korte termijn en zijn de gevolgen voor de langere termijn. Ik ken (heb) heel wat mensen (gekend) die maar al te graag te klok hadden teruggedraaid.
Maar nogmaals persoonlijk vind ik het ieders eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind wel dat de rokers in alle redelijkheid moeten accepteren dat anderen er hinder van (kunnen) hebben en daar rekening mee moeten houden. (en dat is heel wat anders dan een patatje eten, want daar kan een ander niet ziek van worden).
Wat me overigens verschrikkelijk lijkt is dat je jezelf niet onder controle hebt en dat je b.v. in een pauze van een concert o.i.d. niet weet hoe snel je naar buiten moet om maar zo vlug mogelijk een sigaretje te roken omdat je je anders niet (meer) prettig voelt.
M.a.w. de sigaret heeft je dan in z'n macht en dat zou ik niet graag meemaken.

En wat eerder ook al is opgemerkt heb ik in mijn omgeving ook ervaren: Mensen die gestopt zijn ergeren zich vaak nog meer en hebben er ook meer last van dan zij die helemaal nog nooit gerookt hebben. Zijn hebben dan ook vaak het meeste begrip voor
de niet-rokers omdat ze dan zelf de ervaringen opdoen. VERDRAAGZAAMHEID!

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 23:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21
Berichten: 1334
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb lang en behoorlijk gerookt, inmiddels al weer 6 jaar 'schoon'.
Daardoor wel redelijk wat aangekomen, zo'n 10 kilo.
Ik ben ongeveer gelijk gestopt toen ik begon met Trompet spelen.

Nu vind ik het écht vies, maar in cafe's e.d hoeven ze het wat mij betreft niet te verbieden.
Hoe minder ergens gerookt wordt, hoe liever het me is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 23:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
heerlijk ongenuanceerd, deze gerda..... :roll:

Maar goed, ik ben een roker, en wil wel stoppen.
Ik zou andere mensen die slechte eigenschappen hebben toch niet zo snel walgelijk willen noemen, en zo neerbuigend als mevrouwtje gerda doet. ( hmm?? neerbuigendheid is fijn he?? :? )

Maar ik heb inmiddels een paar pogingen ondernomen, en next step is een laserbehandeling.

En voor de mensen die zeggen dat ik het maar op eigen kracht moet doen, want je moet gewoon geen sigaret meer opsteken: niet blaten over dingen waar je geen verstand van hebt, want zo werkt dat helaas niet in alle gevallen.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 08:08 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2006 15:12
Berichten: 19
Camel...heb je mij ooit horen zeggen dat ik DE MENSEN die roken walgelijk vind?? Nee dus...ik vind het ROKEN walgelijk, snappie!

Tja, ben idd heerlijk ogenuanceerd...maar ik had je gewaarschuwd... :wink:
Ben liever duidelijk, eerlijk en oprecht, dan dat ik er omheen lul....That's me...maar zo weten mensen wel precies wat ze aan je hebben!

En dat stoppen moeilijk is...tja...dat geloof ik wel, want het is en blijft een verslaving en die doorbreek je niet zomaar. Maar goed...ik heb er totaal geen medelijden mee hoor..want vertel me nou eens eerlijk CAMEL...je bent toch ook een bikkel geweest om uberhaupt verslaafd te RAKEN?!!! De eerste sigareten zijn goor...dat is een feit!! Maar ja...als je dan zo stoer bent om door te zetten tot het een verslaving wordt....dan moet je nu ook sterk zijn! Succes ermee!

_________________
www.togido.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.