trompet.nl > forum > Toon onderwerp - rook je?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 14:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

rook polletje
ja en denk nog niet aan stoppen 9%  9%  [ 8 ]
ja en denk wel aan stoppen 12%  12%  [ 11 ]
nee, nooit gedaan 63%  63%  [ 59 ]
nee, ben gestopt 16%  16%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 93
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 11:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2003 19:40
Berichten: 120
Woonplaats: Utrecht
Yamahaddatdangezegd schreef:
Roken is puur en alleen een bezigheid ter opheffing van persoonlijke ontwenningsverschijnselen.


Ik wil absoluut geen olie op het vuur gooien, maar roken is ook gewoon lekker hoor :)

_________________
:|


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 11:49 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
nyggie schreef:
Yamahaddatdangezegd schreef:
Roken is puur en alleen een bezigheid ter opheffing van persoonlijke ontwenningsverschijnselen.


Ik wil absoluut geen olie op het vuur gooien, maar roken is ook gewoon lekker hoor :)

Nee hoor Nyggie, je gooit geen olie op het vuur, integendeel , bovendien kunnen we van jou alles hebben. 8) :wink:
Maar ja, laurierdrop is ook lekker om maar te zwijgen over pistacheijs......
Dan maar liever dat dan roken, wat mij betreft .- groetjes

p.s. nou niet gaan zeggen dat je niet kan blazen als je drop hebt gegeten :D

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 12:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
inderdaad terug naar het oorspronkelijke van mijn topic, wie van de rokers merkt er iets van, en wie van de gestopte mensen merkt er iets van dat hij gestopt is. Overigens is het wel een maf gegeven dat als ik minder rook, dat het lijkt alsof ik minder ademsteun kan geven. Aan de andere kant, is het ook zo dat als ik minder rook dat het lijkt alsof mijn uithoudingsvermogen toeneemt. Klinkt tegenstrijdig. Misschien ga ik het gewoon eens proberen: stoppen met roken voor een concert, eens kijken of ik dan wezenlijk beter speel. Dit wordt nog vervolgd.....

Toch een reactie op voorgaande berichten: mijn post over auto's was meer bedoeld om de subjectiviteit maar aan te geven van de walgelijkheid, genoemd door mevrouwtje gerda. Uiteraard is het niet fair om dat erbij te betrekken, ware het niet dat als men ergens last van heeft, is dat soms ook een kwestie van last willen hebben, je er op focussen om er last van te hebben. Bepaalde dingen kun je ook negeren of uit de weg gaan.

En om maar even op de opmerking van Yamahadadangezegd: een auto is evenmin als een sigaret een eerste levensbehoefte. En muv de hulpdiensten en transportdiensten zou ik dan ook graag pleiten voor meer en beter openbaar vervoer. Maar goed zolang ik nog geen politicus ben ( die roken weer gaat legaliseren ) laat dat nog wel ff op zich wachten.


Ik ga dit topic verder even laten, want ik ga een heerlijk peukje ( dank je Nyggie 8) ) roken.
Mijn volgende post in dit topic zal zondag zijn, want dan heb ik een concert gehad, waarbij ik van te voren niet zal roken. Als me dat erg goed bevalt, zal ik stoppen met roken

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2006 08:33 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2003 10:45
Berichten: 245
Woonplaats: Paraguay
camel schreef:
Mijn volgende post in dit topic zal zondag zijn, want dan heb ik een concert gehad, waarbij ik van te voren niet zal roken. Als me dat erg goed bevalt, zal ik stoppen met roken



Van te voren niet roken, bedoel je daarmee dat je de laatste sigaretjes voor het concert overslaat??????
Camel toch, denk je nou echt dat als je een paar dagen niet rookt de schade die door jaren roken is aangericht weggenomen is?? Ik denk dat de trilhaartjes niet zo snel weer in het gelid springen. Als je echt resultaat wilt hebben zul je toch weken, zo niet maanden niet moeten roken.

Succes trouwens met je concert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2006 08:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54
Berichten: 328
Woonplaats: Heerhugowaard
ik heb nu veel minder stress en veel meer ontspanning sinds ik niet meer rook. waarom???

1) ik hoef niet snel steeds een plek te zoeken voor een concert of waar dan ook om te paffen.
2) ik hoef niet steeds te stressen dat er nog maar 1 of 2 peuken in dat pakje zitten. Shit ik moet halen.

En tot slot werk ik veel veel veel harder tegenwoordig, ik heb meer tijd:

geen 5 minute breaks meer :D :D

_________________
HvL 5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2006 08:49 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2003 10:45
Berichten: 245
Woonplaats: Paraguay
Niels,

Na hoeveel tijd 'onthouding' merkte je resultaat bij je trompetspel (en ook in je 'dagelijkse leven')
En na hoeveel tijd had je het idee dat je echt 'schoon' was?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2006 11:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54
Berichten: 328
Woonplaats: Heerhugowaard
BertS schreef:
Niels,

Na hoeveel tijd 'onthouding' merkte je resultaat bij je trompetspel (en ook in je 'dagelijkse leven')
En na hoeveel tijd had je het idee dat je echt 'schoon' was?


De 1e 2 weken dacht ik alleen nog maar aan die sigaret. Daarna begon er groene bagger los te komen. Wat je dan soms uithoest wil je niet weten, dan denk je echt: hoe kan dit ? Al die troep?? Dat duurde toch wel een week of 3 of 4. De "vrijere" lucht merkte ik eigenlijk wel na 2 weken al. Ik kan idd nu ook veel langere zinnen maken met het spelen, ook dat kwam vrij snel (2 maanden). Ik zou niet weten wanneer je echt schoon bent. Ik had na een half jaar wel zoiets van jeetje, wat is het toch lekker. Nu ik afgelopen januari begonnen ben met sporten merk ik wel heel erg dat ik niet hoef te hoesten, en natuurlijk 's ochtends geen gehoest meer etc.

_________________
HvL 5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2006 11:22 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2003 10:45
Berichten: 245
Woonplaats: Paraguay
Hier hebben de mensen die willen stoppen met roken (of er juist aan willen beginnen) wat aan!!!!!!!

Camel,
Probeer dus 'ns een paar weken te stoppen, en geef dan je ervaringen 'ns weer in dit topic

Ik ben benieuwd, en als je (tijdelijk) met roken wilt stoppen => Sterkte!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.