trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompetten (trends)
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2024 07:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 19:44 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Ik vind dat er zeker een (grote) kern van waarheid zit in dit verhaal, al ben ik dan een "meeloper" met mijn Bachje :wink:

Ik persoonlijk kan er veeeel beter mee overweg dan mijn vorige trompet (een ouwe Courtois van de vereniging)

Als ik deze trompet heb afbetaald, ga ik voor een C-trompet, waaraan ik hopelijk met een schone lei kan beginnen, dus zonder al te veel bevooroordeeld te raken en puur op gevoel en gehoor (en een beetje budget uiteraard...) een nieuwe trompet te kiezen.

Verder vind ik dat ice-tpt een van de betere stellingen van de laatste tijd heeft geplaatst!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 20:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Ik snap het verhaal van ice-tpt toch niet helemaal. Bedoel je nou dat je bewust niet met de trend meegaat, of dat je juist tégen de trend in gaat, of dat je alleen maar tevreden bent met wat je hebt.
Wat trompetten betreft ben ik zeker tevreden met wat ik heb, bovendien ben ik het met je eens (zoals je ongeveer beschrijft) dat oefenen, en muziek maken in het algemeen nog altijd belangrijker is dan je apparatuur.
Natuurlijk is muziek maken belangrijker dan op welke trompet je dat doet, maar ik vind het toch ook leuk om nieuwe dingen uit te proberen. Ik vind het heerlijk om een dagje op de Frankfurter Messe alles uit te proberen (er ook echt veel geld voor neertellen is weer wat anders). Maar ik probeer dus zo nu en dan wat nieuws: op deze manier "ga ik m'n eigen weg".
Verder vind ik je verhaal toch een beetje zwart-wit van mening.
Ik speel al een jaar of tien op een bach strad...van de vereniging (waarom zou ik er zelf een kopen, als ik 'm kan lenen).
Ik heb ook een gigbag. Omdat dit ideaal is in de bus, als je student bent.
Kortom: ik vind ook dat je niet klakkeloos met trends mee moet gaan, maar om je eigen weg te kiezen (zoals jij dat zei), moet je wel weten welke wegen er zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 22:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
Mag ik eenmaal een halleluja voor de laatste zin van L J??

Dank u!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2003 06:44 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
HALLELUJA!


:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: trompet keuze
BerichtGeplaatst: 13 okt 2003 08:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
Muzikanten op een bepaalt (lager) niveau zijn makelijk te beinvloeden. Zeker door een docent of een bepaalde trend die er op dat moment is.

Gebrek of twijfel aan de eigen kwaliteit is hier denk ik debit aan. Als je weet dat je bepaalde dingen niet beheerst dan is het het gemakkelijkst om ervan uit te gaan dat het aan je trompet ligt............... om maar nog niet te spreken over het mondstuk.

Hoeveel mensen kunnen zeggen : " Ik kan alles spelen" ? "om ieder moment van de dag?" en op de trompet waar ik al jaren op speel??

Malcolm McNab de grote studio trompettist in LA speelt al 20 jaar op zijn bach's en het zelfde mondstuk. De man doet dan ook wel al zijn hele leven de zelfde Stamp routine 2 uur per dag......... dat is zijn basis voor een continue kwaliteit en controle.

Mijn advies kijk naar je budget! de duurste trompet is echt niet de beste.

Slechte trompetten worden niet meer gemaakt(?!) slechte muzikanten zijn er zat, maar die kunnen door hard werken heel goed worden. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Zwart-Wit
BerichtGeplaatst: 13 okt 2003 08:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Welkom terug in Nederland Ice, laat ons het effe weten als je de buhne opklimt; dan komen we kijken want nu zijn we natuurlijk allemaal heeel benieuwd waar jij op speelt. Ik doe een gokje: voor de Bes een Connstellation en voor de C een Schilke met Tuning Bell (die andere stemmingen tellen niet want die zijn spatje nieuw). Gigbags kunnen inderdaad bloedlink zijn, maar koffers hebben ook zo hun hebbelijkheden, vooral die van Vincent Bach. Wellicht is een Protec wat voor je, kan je goed mee voor de dag komen en is ook nog eens super handig + veilig voor je instrument(en). Kijk maar eens bij www.brassimport.nl ,zowiezo wel een boeiende site. Als besluit zou ik willen zeggen: "Proeft alles, behoudt het goede"

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2003 18:18 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Om dan ook maar eens wat te zeggen,

Da's nog eens een manier om jezelf even in de picture te zetten als je net weer terug bent en graag aan het werk wilt. De discussie is al zo oud als de weg naar Rome, maar kan inderdaad nog altijd worden gevoerd. Of dat zinvol is?

Audities bij de Nederlandse orkesten zijn in Nederland en niet in Denemarken.

Nederlanders, ook het trompetspelende gedeelte daarvan, zijn over het algemeen nuchter genoeg om daar niet te veel aan mee te doen. Ik heb me zelden gestoord aan dit soort gedrag tijdens audities.

Een proefspelcommissie doet hier geen ingangscontrole, om te zien wat voor spullen je bij je hebt.

Waar ik het zeker mee eens ben is, dat je lekker zelf moet weten waar je op speelt. Als het voor jou werkt, prima toch?

Er zullen altijd trompettisten zijn die maar blijven zoeken naar de ideale trompet, om over het ideale mondstuk maar niet te beginnen, so what?

Er zullen altijd trompettisten zijn die hetzelfde willen spelen als Mister X, so what?

Trends zijn er om in mee te gaan of om over te slaan. de keuze is altijd aan jou.

Tot slot ben ik het inderdaad met Erik eens, iedereen speelt beter op goed materiaal. Er zijn echter verschillende goede spullen te krijgen waar je goed je werk op kan doen.

Succes met alles verder.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.