trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Conservatorium studeren in deeltijd?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 07:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Conservatorium studeren in deeltijd?
BerichtGeplaatst: 01 dec 2011 13:51 
Offline

Geregistreerd: 01 sep 2011 11:04
Berichten: 35
Ik speel al geruime tijd met de vraag om op deeltijdbasis te gaan studeren aan het conservatorium. Ik speel al heel lang trompet en ben in het bezit van A,B,C, en D diploma. Na een lange periode te hebben gestopt ben ik weer fanatiek bezig en heb tevens weer trompetles.
Nu overweeg ik om vanaf volgend jaar aan het conservatorium te gaan studeren, echter deeltijd omdat ik daarnaast ook nog werk. Zijn er mensen die ervaring hebben met deeltijd studeren? Ik weet dat het mogelijk is weet alleen niet of het haalbaar is wat normaal gesproken de studie tijd is die je per week daaraan moet gaan besteden, al weet ik dat dit per persoon afhankelijk is.
Bedankt alvast voor de reacties.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Conservatorium studeren in deeltijd?
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 14:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Ik heb het conservatorium in voltijd gedaan.
Als je de gehele opleiding wil volgen, heb je je tijd best nodig. Want je krijgt een hele waslijst aan vakken. Daarnaast heb je ook nog tijd nodig om zelf te studeren.

Dat is op zich best te combineren met een baan, maar het zal veel van je tijd opslokken. Daarnaast vraag ik me af of conservatoria dit aan kunnen bieden.

Wellicht is de Schumann academie iets voor je.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Conservatorium studeren in deeltijd?
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 16:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
...die 40 achter Edje doet me vermoeden dat dat je leeftijd is.

Ik vraag mij af waarom je een conservatoriumstudie overweegt...puur uit interresse.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Conservatorium studeren in deeltijd?
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 16:35 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2010 19:27
Berichten: 17
Woonplaats: Meerlo
Ik heb van 2002 tot 2005 in Zwolle een deeltijd studie trompet gedaan.Ik moet er wel bij vermelden dat ik in de jaren tachtig al directie hafabra en schoolmuziek had gedaan, waardoor ik bijna alle bijvakken al had afgesloten. Dat scheelt heel veel. Je moet toch dagelijks minimaal twee uur studeren op je trompet.
Je zou inderdaad bij de Schumann Akademie kunnen informeren. Je kunt echter ook gewoon bij elk conservatorium informeren wat de mogelijkheden zijn.
Daarnaast is het wel verstandig om eerst eens bij een trompetdocent die aan een conservatorium is verbonden voor te spelen om te bepalen waar je nu met je trompetspel staat.
In ieder geval veel succes.

_________________
Groeten,

Math


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Conservatorium studeren in deeltijd?
BerichtGeplaatst: 05 dec 2011 13:51 
Offline

Geregistreerd: 01 sep 2011 11:04
Berichten: 35
Ter informatie: ik woon in Brussel en hier op het conservatorium wordt het sowieso aangeboden. Ik vraag mij gewoon af of er hier mensen zijn die het in deeltijd hebben gedaan en wat hiervan de voor-nadelen zijn. Is het persoonlijk te combineren met een baan?

Mijn leeftijd is 42 en je weet wat ze zeggen: het leven begint pas vanaf 40 he :D ? Ik wil het doen puur uit interesse en om gewoon beter te worden.
Ik heb momenteel les en ik weer al dat ik het voldoende niveau heb om het toelatingsexamen te gaan doen, dus daar zal het normaal gesproken niet aan liggen. Is het alleen haalbaar met 5 dagen in de week werken? Want als je per dag 2 uur trompet moet spelen 2 uur theorie moet gaan doen dan blijft er weinig over van je dag en wordt het wel erg zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Conservatorium studeren in deeltijd?
BerichtGeplaatst: 05 dec 2011 14:28 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Ik heb 10 jaar geleden "voor de lol" in Alkmaar auditie gedaan, en daar had men toen al bezwaar tegen mijn leeftijd (toen 37....) Er werd toen een zware afweging gemaakt of wat de school in iemand investeerd, er nog wel als carriere kansen uit zou komen. Ik ben uiteindelijk wel aangenomen, maar dat kostte de toenmalige trompetdocent wel behoorlijk wat overredingskracht (die wou mij wel hebben).
Deeltijd was daar toen: je kan de vakken van de dagopleiding volgen: wat je dit jaar niet volgt, kan je dan volgend jaar doen......Een speciaal programma voor deeltijders was er niet.
(Ik had een volle baan dus hoewel ik in het eerste jaar mocht beginnen, heb ik toen maar alleen het voorbereidend jaar gedaan: dit was wel al heel leerzaam).
Een van de opmerkingen bij de auditie was: als je als amateur beter wil worden, kan je beter gewoon een goede docent zoeken.
Mijn vrouw heeft in diezelfde tijd (in Nederland) de al eerder genoemde Schumann academie gevolgd. dit is een soort staatsexamen conservatorium voor met name het thoretische gedeelte. Praktijk (dus het blazen) moest je zelf regelen, met een docent van voldoende niveau.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.