trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Finale 2000, 2001? - welke is het best en wat vinden jullie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 10:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2002 08:43 
Offline

Geregistreerd: 04 maart 2002 13:46
Berichten: 3
Woonplaats: Denekamp
Ik heb alle 3 programma's nu gebruikt. Encore is redelijk makkelijk maar zit inderdaad niet zoveel in als Finale (ik gebruik overigens 2002-versie), finale is daarentegen niet echt overzichtelijk terwijl je er wel heel erg veel mee kunt.<br>Sinds kort probeer ik de demo van sibelius uit en ik moet zeggen dat me dit programma ook goed bevalt. Nu moet ik alleen de volledige versie nog zien te krijgen, wie kan me daar bij helpen?<p><br>Edited by: gerretje<p>Edited by: gerretje


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2002 08:45 
Offline

Geregistreerd: 04 maart 2002 13:46
Berichten: 3
Woonplaats: Denekamp
Ik heb alle 3 programma's nu gebruikt. Encore is redelijk makkelijk maar zit inderdaad niet zoveel in als Finale (ik gebruik overigens 2002-versie), finale is daarentegen niet echt overzichtelijk terwijl je er wel heel erg veel mee kunt.<br>Sinds kort probeer ik de demo van sibelius uit en ik moet zeggen dat me dit programma ook goed bevalt. Nu moet ik alleen de volledige versie nog zien te krijgen, wie kan me daar bij helpen?<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2002 09:28 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2002 17:28
Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Zijn er hier ook mensen die met Musicator werken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2002 16:36 
Offline

Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50
Berichten: 24
Woonplaats: Steenbergen
'k Moet zeggen dat ik Encore ook heel gebruiksvriendelijk vind. Makkelijk mee om te gaan, maar zoals gezegd: veel beperkingen. Sinds kort ben ik aan Finale 2002 gekomen en moet zeggen dat het er leuk uitziet, je hebt volgens mij wel meer mogelijkheden.<br>En tja gebruiksvriendelijk, veel doen dan wordt dat vanzelf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2002 11:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2002 17:19
Berichten: 30
Woonplaats: Linne
ik heb zelf Finale 2002 en Sibelius 1.4 en 2.0 getest en kan zeggen dat de invoer met Sibelius vele malen sneller gaat dan bij Finale. Bij finale moet je als je een key van je klavier aanslaat (neem aan dat je via een keyboard of ander plankje je noten invoert) iedere keer aangeven welke lengte ie heeft..terwijl je bij Sibelius 1 keer eerst opgeeft wat voor soort nootjes je gaat invoeren (bijv. 8-sten) en daarna speel je gewoon wat nootjes op je klavier en er komen allemaal 8-sten in beeld.... makkelijk en snel...<br>Mijn voorkeur gaat dus uit naar Sibelius 1.4......versie 2.0 ben ik momenteel aan het testen...en ben benieuwd of deze versie meer te bieden heft dan alleen een geliktere layout....<br>You'll hear from me....

_________________
~^~^~^~ www.lentekrans.nl ~^~^~^~


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2002 12:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Beetje dom...<br>Het kan wel degelijk in Finale 2002 ook zo via de fast note entry!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2002 14:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2002 17:19
Berichten: 30
Woonplaats: Linne
Citaat:
Quote: L J ( 12:32 op 21 maart 2002 )<p>Beetje dom...<br>Het kan wel degelijk in Finale 2002 ook zo via de fast note entry!
<p>Ow ja ? Je moet bij finale toch een noot ingeven op je keyboard en dan aangeven welke lengte de noot moet krijgen ?

_________________
~^~^~^~ www.lentekrans.nl ~^~^~^~


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 maart 2002 10:02 
Offline

Geregistreerd: 11 maart 2002 17:32
Berichten: 2
Woonplaats: Tilburg
Ik ben een week geleden overgestapt van Encore naar Sibelius 2.0. Wat een heerlijk programma. Naar mijn mening zit er alles op en aan, ik ben iig nog niets tegengekomen wat ik mis! Ook de overstap viel reuze mee, even doorbijten en je hebt het zo onder de knie. Ik heb al 2 complete scores in elkaar zitten. <br>Voor wat betreft Finale, ik kon het nooit opbrengen om daar langer dan een half uur mee te werken...<p><br>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.