trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Finale 2000, 2001? - welke is het best en wat vinden jullie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 17:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33
Berichten: 253
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb zelf 2000, wel een goed programma hè?

_________________
just play every day!!!!!
:)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 19:24 
Offline

Geregistreerd: 23 dec 2001 12:15
Berichten: 24
Ik heb ze allemaal al geprobeerd en ben nu bezig met een demo van Sibelius. Dat is echt een fantastisch programma!<p>Probeer hem zelf: www.sibelius.com<br>

_________________
http://www.brassinfo.nl De site voor brassband liefhebbers!
http://forum.brassinfo.nl Voor alle brassband discussies


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 20:16 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Sibelius. Ik heb ook de Finale 2000, maar werk toch altijd met Sibelius. Het verschil tussen beide programma's is, dat Finale meer een grafisch programma is en Sibelius meer gericht is op gebruiksgemak. Finale vergt nogal wat kennis van het programma, wil je er efficiënt mee werken. Je kan dan wel veel meer dan met Sibelius. Sibelius heeft een makkelijke bediening en voor de zo nu en dan arrangeur/componist, meer dan genoeg mogelijkheden in huis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2001 14:33 
Offline

Geregistreerd: 02 nov 2001 10:46
Berichten: 37
Woonplaats: Noord Brabant
Ik werk al jaren met Finale. Het gebruiksgemak laat veel te wensen over, maar als je wat routine krijgt kan je er werkelijk alles mee. Laat de helpfiles in Acrobat wel altijd open zodat je snel de goede info kan vinden. Ik ben wel steeds op zoek naar betere middelen, en zal Sibelius ook eens proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2001 11:16 
Offline

Geregistreerd: 06 nov 2001 20:10
Berichten: 13
Ik werk sinds kort met Finale 2001 en heb ervoor met Capella gewerkt. Mijn voorkeur gaat naar Capella uit het is grafisch minder mooi en al wat ouder. Het werkt er gemakkelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2002 11:01 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik heb zelf Sibelius volledig en Finale 2001.<br>Ik ben zelf erg gecharmeerd van Finale omdat deze veel vriendelijker is dan eerdere versies. Qua gebruiksgemak vind ik Encore nog steeds de beste, maar daar is ook alles mee gezegd. Het programma is soms zeer instabiel en er zitten op het gebied van notatie veel fouten en beperkingen in. Ook de printjes zijn ondergeschikt aan Sibelius en Finale. Gelukkig zitten er in deze programma's conversie-mogelijkheden zodat ik Encore-files kan importeren en waar nodig corrigeren. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook de tijd en het geduld nog niet heb genomen voor Finale en Sibelius. Als ik er lekker veel tijd in had gestoken, was het allemaal veel makkelijker geweest. Werkt iemand op dit forum trouwens ook met Soundfonts? Ik ben er zelf erg mee bezig en gebruik ook een progje als Vienna. Nog meer mensen die wel eens hun eigen geluiden "maken" ? Ik zou graag eens wat ervaringen willen uitwisselen...

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2002 21:57 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2002 21:49
Berichten: 1
Woonplaats: Boxmeer
Ik speel sinds 18 weken op een trompet en om bladmuziek in te scannen gebruik ik finale 2001d.<br>Bij dit programma zit een demo versie om blad muziek te scannen, dan kun je echter de muziek niet opslaan.<br>Dit kun je ook op een andere manier maar hier ben ik nog niet achter.<br>Gaarne reakties<p>Edited by: noudjans<p>Edited by: noudjans<p>Edited by: noudjans


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2002 10:28 
Offline

Geregistreerd: 23 jan 2002 10:56
Berichten: 16
Woonplaats: Heerlen
Ik sluit me aan bij A3aan het programma sibilius is echt een perfect programma test het maar uit zal ik zeggen. <p>Brain


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.