trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Finale 2005
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 00:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Finale 2005
BerichtGeplaatst: 09 dec 2005 13:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Jongens ik krijg morgen Finale 2005 op m,n comp maar heb er even een paar vraagjes over, hoe is het in gebruik tenopzichte van sibelius wat ik had maar niet meer heb omdat ik m,n oude comp niet meer heb.
Is het makkelijk bestanden van andere finale gebruikers te openen in het prgramma?

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Finale 2005
BerichtGeplaatst: 09 dec 2005 14:47 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
baszz schreef:
Is het makkelijk bestanden van andere finale gebruikers te openen in het prgramma?


Ja, dat is het wel...
Je kan altijd een finale bestand daarin openen ( van huidige of oudere versie van finale dan..)

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2005 14:30 
Offline

Geregistreerd: 04 maart 2005 16:30
Berichten: 164
Woonplaats: Den Haag
Elke Finale versie kan bestanden van dezelfde of oudere versies openen. Opslaan kan alleen in de actuele versie. F2004 kan bijv. F2003 openen, maar geen F2005. F2004 kan alleen F2004 opslaan; dat kun je dan weer openen met F2004 of F2005, maar niet met F2003. Als je dus een keer overgestapt bent naar F2005, dan kun je geen bestanden meer opslaan voor F2004. Dat doen ze natuurlijk expres zodat je altijd de nieuwste versie wilt hebben, want alleen dan kun je alle bestanden openen.
Om partijen door te geven (aan bandleden of opdrachtgevers), gebruik ik zelf liever GIF of TIF bestanden; dan ziet het er gegarandeerd hetzelfde uit (lettertypes willen nog weleens problemen opleveren), en je hebt alleen de windows viewer nodig om het to openen en af te drukken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2005 17:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2005 00:03
Berichten: 74
Woonplaats: Groningen
Citaat:
Om partijen door te geven (aan bandleden of opdrachtgevers), gebruik ik zelf liever GIF of TIF bestanden; dan ziet het er gegarandeerd hetzelfde uit (lettertypes willen nog weleens problemen opleveren), en je hebt alleen de windows viewer nodig om het to openen en af te drukken.


Ik denk dat PDF handiger is, (meestal) geen probleem met lettertypes, print uitstekend. As je er een plaatje van maakt, moet je zorgen voor hoge resolutie wil het fatsoenlijk uit de printer fietsen.

Je kunt bijvoorbeeld PDF Creator gebruiken, print je vanuit Finale naar PDFCreator en heb je een PDF van prima kwaliteit.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.