trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WAV naar MIDI???????????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 22:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: WAV naar MIDI???????????
BerichtGeplaatst: 16 jan 2003 11:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54
Berichten: 328
Woonplaats: Heerhugowaard
Mensen mensen,

wie kan mij helpen??? Ik vraag mij af of er een programma bestaat om een wav(mp3) file naar een .mid file te converteren.
Waarom?? Omdat je .mid kunt openen in Finale.

Wie heeft er info?? En zo ja, wie wil dat ook nog even beschrijven?

groet,

niels


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jan 2003 14:13 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14
Berichten: 113
Woonplaats: Amsterdam
Kan me niet voorstellen dat zoiets bestaat. Het is ook nogal ingewikkeld een stuk software dat uit een geluidsbestand met een willekeurige hoeveel heid stemmen per stem in het stuk een partij zou kunnen destileren.

_________________
Make music not war.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jan 2003 20:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Er bestaan wel degelijk van zulke programma's, zou maar eens een beetje via google. Maar een dikke portemonnee is nodig (en ergens gratis downloaden ben ik nog niet tegen gekomen). Bovendien schijnt het resultaat niet zo super te zijn.
Ach, tegenwoordig kun je vrij veel populaire deuntjes wel in midi vinden.
Van die andere stukken zul je denk ik zelf moeten zelf iets moeten maken (een goeie oefening is het zeker wel).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2003 14:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
volgens mij is het resultaat inderdaad waaardeloos. Ik heb het een keer gehoord en wat je krijgt is een zeer slecht arrangement als je dat uberhaupt al haalt. Vaak worden stemmen door elkaar gegooid en vaak worden er niet eens de juiste hoeveelheid stemmen eruit gehaald. Zelf wat proberen kost meer tijd maar je leert er meer van en het word (bijna) gegarandeerd beter...

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2003 15:33 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2002 07:08
Berichten: 228
er bestaan er maar zijn allemaal slecht of alleen voor een partij en niet polyphonisch, ik heb wel een paar redelijke gevonden die hun werk naar behoren doen als je een goeie computerexpert bent en duurt meer dan een uur om een nummer deftig te laten herkennen dus zeker niet gebruiksvriendelijk, het is zoals spraakherkenning, nog geduld oefen (zo'n jaar of vijf of zo)...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2003 10:15 
Offline

Geregistreerd: 19 dec 2002 14:07
Berichten: 41
Woonplaats: Kabul
Het is eigenlijk net als met de eerste midi-scan-programma's...die werken nu ook een stuk accurater dan toen de eerste er kwam.
Van Midi naar Wav is nooit een probleem, maar andersom ben ik ook nog niet tegengekomen...mij lijkt het bijna onmogelijk...je maakt van geluidsgolven een hele andere bestandsindeling....Misschien is de tip van veel zelf proberen niet eens zo gek....

_________________
Toeteretoet!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2003 06:13 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2002 07:08
Berichten: 228
Aadje schreef:
Het is eigenlijk net als met de eerste midi-scan-programma's...die werken nu ook een stuk accurater dan toen de eerste er kwam.
Van Midi naar Wav is nooit een probleem, maar andersom ben ik ook nog niet tegengekomen...mij lijkt het bijna onmogelijk...je maakt van geluidsgolven een hele andere bestandsindeling....Misschien is de tip van veel zelf proberen niet eens zo gek....



'k heb wel iets interessants gevonden genaamd scoreextractor ( http://www.scoreextractor.com ) maar je wacht best tot de nieuwe versie uitkomt (2.0) die zou veel beter zijn en veel sneller zijn en de huidige versie zou je eigenlijk best alleen met een zeer (!) krachtige computer met veel RAM moeten doen anders duurt het uren en uren maar het resultaat is wel goed !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Ooit zoiets gehad...
BerichtGeplaatst: 25 dec 2003 22:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 21:55
Berichten: 3
Woonplaats: Valkenswaard
Inderdaad, het zijn vaak erg dure programma's.
Ik heb ooit zo'n programma gehad, maar weet niet meer waar ik het heb.
Je kon dan wel maar naar 1 instrument meen ik... :roll:

_________________
Goeie vent, die Henk Rensink!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.