trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Finale slechtste programma ooit!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 10:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Finale slechtste programma ooit!
BerichtGeplaatst: 11 jun 2010 13:51 
Offline

Geregistreerd: 15 jul 2008 01:38
Berichten: 101
Woonplaats: Maastricht
remco p schreef:

betreft die rusten:

Als ik een partituur heb met meerdere instrumenten onder elkaar. (dus iedere regel is een aparte stem/instrument) en ik wil in b.v. de 3e regel maat 2, 3 en 4 kopiëren en plakken in maat 10,11 en 12. Als ik dat doe zet finale op de 1ste, 2e en 4e regel in maat 10,11 en 12 allemaal rusten neer (hij voegt daar dus maten in op de plaats waar alleen in regel 3 geplakt moet worden) terwijl dat niet moet.



Dat heb ik nooit. Ik gebruik altijd de Selection-tool, en selecteer het gedeelte, en sleep het naar de plaats die ik wel. Ongeacht welk intrument het is, hij kopieert het zonder enige maten tussen te voegen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2010 13:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
remco p schreef:
Betreft de antwoorden:
2) 2 halve noten in 2/2 maat duren in mijn beleving qua tempo net zo lang als 2 kwarten in 4/4 (2 tellen in de maat, halve noot duurt 1 tel). terwijl in 4/4 (4 tellen in de maat KWARTnoot duurt 1 tel) een halve noot dus 2 tellen zou moeten duren.....


dat gaat alleen op als je het tempo verandert van kwart = 120 naar halve noot = 120.
doe je dat niet blijft kwart gewoon kwart.

dat van die rusten weet ik geen oplossing voor.

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2010 15:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
camel schreef:
Nou ben ik vast een ouderwetse aap, maar ik ben toch blij met het good old handwerk. Geen frustratie van dingen die je niet weet, of verkeerd gaan. En met typex is alles zo weer hersteld.

Geen ouderwetse aap hoor, gewoon een andere mening.
Ik zou met pen en papier (en typex) niet de helft kunnen schrijven dan wat ik nu doe, het gaat met sibelius zo ontzettend veel sneller.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2010 17:17 
Offline

Geregistreerd: 21 jun 2005 12:24
Berichten: 134
Woonplaats: Hilversum
Je moet er ontzettend veel mee bezig zijn wil je ongeveer weten hóe het programma werkt én wat er allemaal mee kan. Ik gebruik het nu een jaar of 7. En vond het in het begin ook helemaal niks. Maar nu ik leer elke keer weer. En als je meerdere mensen kent die het programma gebruiken dan weten die altijd weer andere handigheidjes. En zo leer je het programma wel kennen.

_________________
The Grass is Always Greener


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2010 17:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Roel schreef:
camel schreef:
Nou ben ik vast een ouderwetse aap, maar ik ben toch blij met het good old handwerk. Geen frustratie van dingen die je niet weet, of verkeerd gaan. En met typex is alles zo weer hersteld.

Geen ouderwetse aap hoor, gewoon een andere mening.
Ik zou met pen en papier (en typex) niet de helft kunnen schrijven dan wat ik nu doe, het gaat met sibelius zo ontzettend veel sneller.


respect. Ik heb het ooit wel geprobeerd hoor, met sibelius. Maar ik wist niet hoe snel ik het weer van mijn pc af moest flikkeren. Had bijna mijn laptop door het raam gesmeten... :oops:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2010 18:55 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Met de hand schrijven is erg ouderwets en erg onhandig als je veel moet arrangeren. Ik kan bijv. met de druk op de knop een heel arr. in een andere toonsoort zetten als dat beter is voor de opdrachtgever. Ik schijf ook regelmatig een andere arr. van hetzelfde stuk omdat de bezetting anders is. Ik moest er niet aan denken dat ik dat met de hand moest gaan doen.

Daarbij hoor ik het arrangement niet terug als ik het met de hand schrijf. Met Finale (of een ander notatieprogramma) hoor ik alles terug wat ik opgeschreven heb en kan er snel een demo van maken voor de opdrachtgever. Ik heb dan ook bijna nooit fouten, dat had ik vroeger wel toen ik nog met de hand schreef.

Ik werkte vroeger vooral met Logic, daarna met Sibelius en de laatste jaren vooral met Finale. Dit soort programma's krijg je niet in een paar dagen onder de knie. Dat kost je minstens een paar weken. Er zit zo ongelofelijk veel in, dat kost even tijd.

Ik geef meteen toe dat sommige zaken veel makkelijker zouden kunnen zijn in Finale. Maar daar kan ik ook voorbeelden van geven voor die andere programma's.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 2010 14:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 okt 2004 13:46
Berichten: 699
Woonplaats: ja
dit hele topic had beantwoord kunnen worden met een simpele
Afbeelding

dat geld overigens voor een hoop topics in dit deel van t forum


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 2010 18:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
maar Erik, tegen de tijd dat ik zoveel schrijfwerk als jij te doen heb, zal finale of sibelius best een investering zijn. Voor datgene wat ik doe, heb ik geen 700 euro over...
:oops:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.