trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Maurice André in het Concertgebouw te Amsterdam - Dinsdag 2
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 09:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maurice André in het Concertgebouw te Amsterdam - Dinsdag 2
BerichtGeplaatst: 08 nov 2001 16:38 
Dinsdag 27 november 2001 zullen Maurice André (trompet), Nicolas André (trompet) en Béatrice André (hobo) een concert ten gehore brengen in het Concertgebouw te Amsterdam m.m.v. het Kamerorkest Antonio Vivaldi .<p>Op het repertoire staan o.a. de Suite voor twee trompetten van Händel, Sonate in d (cello, klavecimbel) van Telemann en het Trompet Concert van Tartini.<p>Toegangskaarten zijn fl. 85,- (38,64 euro) per stuk. <p>zie voor meer informatie: http://www.concertgebouw.nl


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 09:07 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Gisteren deze trompetheld mogen beluisteren in het Concertgebouw. Ik was er een beetje bang voor toen hij zichzelf het podium op moest hijsen maar spelen kan hij nog, en hoe! Wat die man voor muziek uit een piccolo trompet weet te krijgen.<p>Wie is er nog meer geweest?

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 22:32 
Offline

Geregistreerd: 31 okt 2001 22:51
Berichten: 6
Woonplaats: Enschede
Ik was er ook en met mij misschien nog wel honderden trompetfanaten. Ik zag in ieder geval een aantal bekenden. Het was schitterend. De nootjes waren er natuurlijk allemaal niet meer, maar het kwam recht uit zijn ziel, wat een expressie en wat een emotie. Op mij heeft het diepe indruk gemaakt. Zo'n 25 jaar geleden heb ik hem ook eens horen spelen in St Denis bij Parijs, en natuurlijk, het beste is er af maar waar het allemaal om gaat in de muziek dat is blijkbaar toch niet aan leeftijd onderhevig<br>nl. de mensen in de zaal mateloos boeien. <br>Een beetje emotioneel was ik wel toen ik hem voor het laatst het podium af zag gaan, want eerlijk gezegd denk ik niet ,dat ik hem ooit nog eens in levende lijve zal zien optreden gezien zijn gezondheidstoestand. Het was ook een beetje een afscheid van een man de mij een heel leven lang veel vreugde heeft geschonken met zijn schitterende muziek.

_________________
nvt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 00:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Ik vond het eerlijk gezecht een beetje triest allemaal. Jammer dat hij nog speelt terwijl hij dit alleen nog doet om zijn kinderen te promoten die eigenlijk een beetje een afknapper waren. Zij speelt niet goed hobo en hij matig trompet. Het orkest was helemaal een flopcombo. Het blijft natuurlijk de grootste en beste trompettist uit de geschiedenis,en ik heb mooie herinneringen aan eerdere concerten van hem....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 13:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33
Berichten: 253
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben ook geweest en ik vond hem wel humoristisch. woody woodpacker, ..ein bier enz. hij wist het wel leuk te brengen. z´n zoon maakte nog een gruwelijke fout op de laatste noot, maar met de toegift (die 2x beter ging) ging het wel goed. Het leek wel na mate hij langer speelde hoe beter hij werd! (Maurice dan hè)

_________________
just play every day!!!!!
:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 14:17 
Offline

Geregistreerd: 23 dec 2001 12:15
Berichten: 24
Citaat:
Quote: Trumpetthomas ( 13:51 op 23 dec. 2001 )<p>z´n zoon maakte nog een gruwelijke fout op de laatste noot, maar met de toegift (die 2x beter ging) ging het wel goed.
<p>Die fout maakte hij omdat z'n ventiel bleef hangen.

_________________
http://www.brassinfo.nl De site voor brassband liefhebbers!
http://forum.brassinfo.nl Voor alle brassband discussies


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2001 14:46 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Dat kan altijd gebeuren...vervelend maar helaas....gelukkig ligt het dan niet aan de muzikant zelf...<br>Ik ben overigens niet geweest, maar aan de reacties te zien, was het over het algemeen wel geslaagd! Maurice Andre blijft een fantastisch trompettist, of het nou in de herinnering van anderen in zijn jonge jaren is, of mensen die hem nu pas horen spelen.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2002 08:19 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Ik heb een stuk of vijftien platen / CD's van hem, en prijs mijzelf zeer gelukkig dat ik hem nog live heb kunnen meemaken. <br>Wat mij vooral opviel (afgezien van zijn "boerse" gedrag) was dat het plezier in trompetspelen, dat je ook van de meeste van zijn opnames hoort, er nog volledig is, ookal speelde hij stukken waar ik al 20 jaar opnamens (van hem) van in de kast heb staan, en is hij duidelijk in de nadagen van zijn carriere. <br>Hij blijft voor mij hét voorbeeld.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.