trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alpensymfonie - Richard Strauss
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 16:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 04:13 
Offline

Geregistreerd: 19 maart 2006 17:51
Berichten: 5
Ik denk dat Jeroen trompettist genoeg is, om te horen dat dit, met dat mekkervibrato, niet goed was en ook niks met de Alpensinfonie te maken heeft.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 06:53 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
Symfonie :roll:


Als je dit niet mooi vind mag dat. Probeer het dan een beetje netjes te houden graag.

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 09:52 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
trompetlover schreef:
symphonic-fan schreef:
erikveldkamp schreef:
Ben ook niet kapot van de muziek van R. Staruss, zijn goei dingen bij, maar dat is eerder een uitzondering, vb/ Tod und Verklaring is wel een goed werk.

Dus als U er niet kapot van bent is het geen goed werk? wow...rare opmerking,wat is er niet goed aan dan als ik vragen mag? hoe moet je zoiets beoordelen?

Ben er niet kapot van, omdat mijn mening is dat dit niet zo een goed werk is.
Tja hoe moet ge zoiets beoordelen. Ik luister zeer veel symf. muziek, laatste tijd iets minder, heb ook veel cd's hiervan en ga zeer regelmatig naar symf. orkesten luisteren, dan ontwikkelt ge toch een bepaald idee en hebt ge redelijk wat vergelijkingsmateriaal.
Zo wordt Uw gehoor ook redelijk wat getraind en gevormd.
Er zijn nog componisten met een redelijke naam die volgens mij iets minder zijn als ze echt doen laten uitschijnen, zal maar geen namen noemen.
Er zijn echter ook minder bekende of zelfs onbekende componisten die zeer sterke muziek hebben geschreven, maar men hervalt altijd in het ijzeren repertoire.
Er is heus meer muziek als Mahler, Shost. R. Strauss enz.
Heb hier al eens een paar keer een topic geopend over minder bekende muziek, componistenen kreeg daar buiten Marnix geen reactie.
Luister eens verschillende dingen van Straussachter elkaar, gaat het toch rap saai vinden vind ik, komt heel veel materiaal terug dat erg veel op elkaar lijkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 09:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
Er gaat iets niet goed met je quotes :D
Kan me voorstellen dat mensen in zo'n heikele discussie niet graag verkeerd geciteerd worden.
Even edit-en dus :D

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 10:22 
Offline

Geregistreerd: 19 maart 2006 17:51
Berichten: 5
Quote Trompettor:
Citaat:
Symfonie :roll:


De titel van dit werk is: Eine Alpensinfonie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 10:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
Haha, Thomas z'n Duits is nog niet wat het kan zijn.... :D

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 17:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
symphonic-fan schreef:
[quote="
Luister eens verschillende dingen van Straussachter elkaar, gaat het toch rap saai vinden vind ik, komt heel veel materiaal terug dat erg veel op elkaar lijkt.


Dat heb ik met bijna alle muziek ook met eten na 2 blikken kaviaar of zalm ben ik dat eten ook zat,neemt niet weg dat het erg lekker is. En de meeste stukken van één componist lijken inderdaad op elkaar...dat is toch vrij voor de hand liggend? en niet iets negatiefs toch?. Dat is bij Mahler Mozart Stockhausen enz. enz. en zelfs Andre Hazes zo
Over smaak valt niet te twisten,ik vind strauss geweldig mooi ook de Alpensinfonie...ik zal wat meer naar concerten gaan om te kunnen beoordelen of het ook goede muziek is dan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2006 17:49 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Zo blijkt maar weer: over smaak valt niet te twisten, zowel in smaak qua stukken, als in de uitvoeringen daarvan.

Had trouwens niet verwacht dat deze eenvoudige aankondiging van mij weer zoveel zou oproepen. Vond het concert de moeite waard, om jullie in ieder geval te laten weten dat je er "gratis en voor niks" naar kon luisteren afgelopen zondag.

Wat betreft opmerkingen van Trumpetpimp: dat is jou mening en die mag je hebben. Nogmaals, ik heb genoten van het concert. Het is een dijk van een trompetpartij en iedere trompettist die dat aankan heeft mijn respect.

Jeroen.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.