trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alpensymfonie - Richard Strauss
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 15:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2006 21:33 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
harpje schreef:
wat symphonic bedoeld is dat de opbouw van dat bewuste stuk nogal veel terug grijpt op herhalingen zonder dat daar een stijgende lijn inzit. Dus geen herhaling omdat de spanning of opbouw van dat stuk erom vraagt maar meer uit gemakzucht. Ik ken het stuk niet dus ga nu puur af op het commentaar wat symphonic geschreven heeft en daar lees ik uit dat hij de compositorische opbouw niet voortreffelijk vind. Heb ik het goed begrepen symphonic? En dan heeft het dus niets met smaak te maken maar meer met ontleding van het bewuste stuk.

Jufrouw gij weet waar het over gaat.
Volgens mij zijt gij wel geen koperblazer.
Respect.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2006 21:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Ja dat lees ik er ook wel uit dat hij het geen sterk werk vind...maar dat iemand zegt dat het dus daarom geen goede compositie is snap ik niet...maar laat maar..ik ga te diep denk ik,ik zal het voortaan simpel houden.
Zal bij een auto wel beter aantoonbaar zijn of iets goed is of niet....zal me er niet mee bemoeien en weer snel de werkplaats in vluchten...met de alpensinfonie aan op de achtergrond...geniet ik van...vind ik een mooi en goed stuk! al is het dat volgens de kenners dan niet
O ja Broek...ik vind een lekkere taart altijd goed



rij veilig en draag uw gordels


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2006 23:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55
Berichten: 916
Woonplaats: hilversum
trompetlover schreef:
Ja dat lees ik er ook wel uit dat hij het geen sterk werk vind...maar dat iemand zegt dat het dus daarom geen goede compositie is snap ik niet...maar laat maar..ik ga te diep denk ik,ik zal het voortaan simpel houden.
Zal bij een auto wel beter aantoonbaar zijn of iets goed is of niet....zal me er niet mee bemoeien en weer snel de werkplaats in vluchten...met de alpensinfonie aan op de achtergrond...geniet ik van...vind ik een mooi en goed stuk! al is het dat volgens de kenners dan niet
O ja Broek...ik vind een lekkere taart altijd goed



rij veilig en draag uw gordels


beste trompetlover je draait het net om. De compositie is niet goed en daarom is het geen sterk werk en niet andersom.
om in jouw branche te blijven: het koppel is niet goed en daarom heeft de auto weinig vermogen en niet: de auto heeft weinig vermogen en daarom is het koppel niet goed. snap ie? :mrgreen:

en inderdaad symponic ik ben geen koperblazer, ik beroer het edele enkelriet :lol:

_________________
jammerhout, blaaesen en ssuichgen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2006 06:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ik blijf me toch afvragen waarom het dan geen goede compositie IS

Muziek hangt aan elkaar van subjectiviteit, en dat is oke, maar in deze hele discussie heb ik nog geen objectief zijns oordeel gezien

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2006 16:56 
Offline

Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24
Berichten: 547
Woonplaats: venhorst
trompetlover schreef:
O ja Broek...ik vind een lekkere taart altijd goed





klopt maar als hij er vies uit ziet koop je hem niet en kom je daar dus niet achter :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2006 17:37 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2002 00:06
Berichten: 46
Woonplaats: Roermond
Wanneer kan ik mijn auto langsbrengen in sittard? Sittard is trouwens een klote stad maar als je er vandaan komt kijk je er weer anders tegen aan net als met auto's, taarten, en de bergenpolka of waar hadden jullie het nu alweer over????

Vergeten :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2006 19:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Ok dus er is sprake van een herhaling van een thema en daar wordt te lang op doorgeborduurd bedoelt U...juist.
Maar dan is oude muziek zoals mozart sinfoniën(Ja ik heb maar snel veel cd's gekocht om dingen te leren snappen) vrij waardeloos omdat daarin wel heeeeel veeel herhaald wordt niet?? elk deelwel 3 keer en de minuten of menuetten hoe dan ook heet wel 4 keer...en er zat een cd bij van minimale muziek...steeds hetzelfde ritme enzo is dat dan ook niet goed? en marco borsato zingt ook steeds hetzelfde couplet...
Niet orgineel nee ,lui zijn die componisten wel dan he? Nu snap ik wat U bedoelt.....
Een goede compostitie bestaat uit frisse ideeën van niet luie componisten...

En wat is er mis met Sittard? LIMBO?


Verhoog Uw veiligheid en die van Uw medemens. Laat U APK op tijd uitvoeren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2006 21:48 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2002 00:06
Berichten: 46
Woonplaats: Roermond
uiteindelijk zijn het de hele tijd dezelfde noten natuurlijk... Alleen in een andere volgorde. Dat zeg ik.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.