trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alpensymfonie - Richard Strauss
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 20:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2006 18:44 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
Maarten Trompet schreef:
symphonic-fan schreef:
trompetlover schreef:
symphonic-fan schreef:
[quote="
Luister eens verschillende dingen van Straussachter elkaar, gaat het toch rap saai vinden vind ik, komt heel veel materiaal terug dat erg veel op elkaar lijkt.


Dat heb ik met bijna alle muziek ook met eten na 2 blikken kaviaar of zalm ben ik dat eten ook zat,neemt niet weg dat het erg lekker is. En de meeste stukken van één componist lijken inderdaad op elkaar...dat is toch vrij voor de hand liggend? en niet iets negatiefs toch?. Dat is bij Mahler Mozart Stockhausen enz. enz. en zelfs Andre Hazes zo
Over smaak valt niet te twisten,ik vind strauss geweldig mooi ook de Alpensinfonie...ik zal wat meer naar concerten gaan om te kunnen beoordelen of het ook goede muziek is dan

Wat betreft de Alpensymf. heb ik het niet zozeer over mooi of niet mooi. Weet ik ook dat ge bij de meeste componisten direct hoort dat het hunnen muziek is, ligt aan de stijl van componeren, hebt ge bij Bruckner ook heel duidelijk, maar bij Strauss is het nog anders. Daar komen echt trekken zo goed als hetzelfde terug.
Wat dat laatste betreft, niet alleen concerten maar ook gewoon naar muziek luisteren.


Gelukkig zijn er veel mensen die er (wel) veel verstand van hebben die dit wel een erg goed stuk vinden...

Over de uitvoering van het RO vorige week: Er zat wat het vibrato van Steketee nogal wat verschil zat tussen de concerten van vrijdag (Den Haag) en zondag (Amsterdam). Zondag vond zelfs ik het soms ordinair, terwijl ik best een hoop kan hebben wat dat betreft.

Tja jongen wat een reply.
Ik luister heel veel naar dit genre muziek, heb veel vergelijkings materiaal ?
U ook ? Denk dat ik wel mag zeggen waar ik over praat.
Dus U vindt zich uiteraard iemand met veel verstand.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2006 19:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2003 11:29
Berichten: 165
Woonplaats: Voorburg
@ Ruben: ik bedoel het zeker niet kwaad, maar wil alleen maar zeggen dat ik de opmerking van symphonic-fan erg ongenuanceerd vind. Ik denk dat het een kwestie van smaak is, iedereen mag stukken mooi of niet mooi vinden. Het is juist symphonic-fan die een paar posts hierboven stelt dat het geen kwestie van smaak is bij de Alpensymfonie, maar dat het een slecht stuk is. Die mening deel ik niet, ik vind het een erg goed stuk. Ieder z'n meug, maar er zijn genoeg musicologen, top-dirigenten en andere musici die het een erg goed stuk vinden; en niet alleen omdat er een leuke trompetpartij in zit.

@ symphonic-fan: ik pretendeer absoluut niet dat ik er veel verstand van heb, in mijn post heb ik slechts duidelijk willen maken dat je bij de Alpensymfonie m.i. niet kunt spreken van een slecht stuk in absolute zin als er veel mensen zijn die dit helemaal niet vinden. Je hebt de waarheid niet in pacht, ik denk dat het smaakgebonden is. Uiteraard mag je het met voor jou geldende argumenten best een slecht stuk vinden, maar ik snap niet dat je zegt dat het een slecht stuk is.

Maargoed, bovenstaand verhaal is dus slechts mijn mening.

_________________
tsja...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 09:45 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:50
Berichten: 65
Woonplaats: Pieterburen
Halleluja! wat n discussie weer! ipv onzinnige posts te doen, kun je ook studeren. Dan kunnen jullie t allemaal beter doen dan de mensen die julle nu aan't afzeiken zjn! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 17:53 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
Maarten Trompet schreef:
@ Ruben: ik bedoel het zeker niet kwaad, maar wil alleen maar zeggen dat ik de opmerking van symphonic-fan erg ongenuanceerd vind. Ik denk dat het een kwestie van smaak is, iedereen mag stukken mooi of niet mooi vinden. Het is juist symphonic-fan die een paar posts hierboven stelt dat het geen kwestie van smaak is bij de Alpensymfonie, maar dat het een slecht stuk is. Die mening deel ik niet, ik vind het een erg goed stuk. Ieder z'n meug, maar er zijn genoeg musicologen, top-dirigenten en andere musici die het een erg goed stuk vinden; en niet alleen omdat er een leuke trompetpartij in zit.

@ symphonic-fan: ik pretendeer absoluut niet dat ik er veel verstand van heb, in mijn post heb ik slechts duidelijk willen maken dat je bij de Alpensymfonie m.i. niet kunt spreken van een slecht stuk in absolute zin als er veel mensen zijn die dit helemaal niet vinden. Je hebt de waarheid niet in pacht, ik denk dat het smaakgebonden is. Uiteraard mag je het met voor jou geldende argumenten best een slecht stuk vinden, maar ik snap niet dat je zegt dat het een slecht stuk is.

Maargoed, bovenstaand verhaal is dus slechts mijn mening.

Meneerke waar heb ik geschreven dat dit een slecht componist is ? Lees te goei iemand zijn reply voor ge zo reageert.
Werken die ik van een veel hoger niveau vind, Tiel Ulenspiegel, Don Quixote, 4 letzte lieder, nog andere liederen, eerste hoornconcerto mag er ook wel zijn, misschien dat ik nog ééntje vergeet.
Alpensymf. moet toch een stuk onder doen voor bovenvermelde composities.
Weet niet hoeveel werken ge van hem kunt.
Twijfel wel serieus eraan als echt zoveel top-musicologen dit als een zeer goed werk omschrijven.
Nu kijk ik anders aan tegen R. Strauss en de Alpensymf. t.o.v. pakweg 5 à 10 jaar terug en na een hoop meer andere componisten, waaronder ook een hoop onbekende componisten en onbekendere werken beluisterd te hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 19:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2003 11:29
Berichten: 165
Woonplaats: Voorburg
Laat maar; ik heb van de werken genoeg gespeeld om er voor mezelf een oordeel over te kunnen vellen.

Ik ga weer studeren... :wink:

_________________
tsja...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 21:39 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
Heb er ook verschillende gespeeld en heb vgl. materiaal genoeg, dus daar zal het ook dan maar niet aan liggen.
Zullen er maar over ophouden, maar blijf er wel blij, als ge inpikt op dingen, moet ge niet soms iets verdraaien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 21:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
nonsense discussie.

het is en blijft een mening dat dat alpending een wel of geen goed of mooi liedje is. Feit blijft dat het een zeer lastig ding is.

einde oefening.

Ook ik ga maar weer eens wat studeren.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 04:26 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
camel schreef:
nonsense discussie.

het is en blijft een mening dat dat alpending een wel of geen goed of mooi liedje is. Feit blijft dat het een zeer lastig ding is.

einde oefening.

Ook ik ga maar weer eens wat studeren.

Wat mij betreft ging het niet over mooi, dat is echt heel persoonlijk. Mijn discussie ging over de kwaliteit van het werk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.