trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Amersfoort Keistadjazz
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 18:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Amersfoort Keistadjazz
BerichtGeplaatst: 06 mei 2003 16:35 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
A.s. weekend, van vrijdag 9 mei tot en met zondag 10 mei, vindt in Amersfoort het jaarlijkse Keistad jazzfestival plaats.
Ik heb enkele leuke tips voor geintersseerden.

Tip 1: Vrijdag: New Cool Colective, Nederlandse Bigband topper, 22.00 - 00.00 uur op de Groenmarkt.

Tip2: Zaterdag, Bigband On The Move, Amersfoort Bigband nr. 1, 13.00 - 15.00 uur op het O.L.V. Plein.
Deze ambitieuze bigband o.l.v. Thijs van Otterloo (zoon van...) heeft een aantal mooie namen in haar bezetting: Hans Verheij (Radio Phylharmonisch Orkest), Tony Vos (een Nederlandse Jazzlegende betreft de geimproviseerde muziek), Peter Liberom (Candy Dulfer band, en de Holland Bigband).
De bezetting kenmerkt zich onder andere door het grote profesionele gehalte, maar ook door enthousiaste "rete goeie" amateurs.
In de recenties van Keistad jazz wordt gesuggereerd dat deze band zich bij de top van Nederland kan scharen. Dat wil wat zeggen, en is dus zeker en vast de moeite waard om te bezoeken.

Deze Amersfoortse bigband brengt muziek van onder andere Sammy nestico, Charles Mingus, Alfred james Ellis, Herbie Hancock, en (bigband uitvoering) Herman Brood.

Het vermelde waard omdat ik zelf ook bij deze bigband speel :D
Er zijn nog plaatsen vrij en de toegang is geheel gratis. 8O

info: http://www.keistadjazz.nl/index2.html


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2003 06:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 maart 2003 20:25
Berichten: 27
Woonplaats: IJsselstein
Hee, Hans Verheij, ik heb zijn Hub van Laar overgenomen. Zeg hem maar dat ie nog steeds top speelt! Geweldig instrument! Trouwens, ik neem aan dat je hier zondag 11 mei bedoeld???

Heb het optreden helaas gemist. Was het goed gegaan?

_________________
www.blaasmuziek.net, de site van het IJsselsteins Fanfareorkest "Excelsior"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2003 07:35 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Tweety schreef:
Hee, Hans Verheij, ik heb zijn Hub van Laar overgenomen. Zeg hem maar dat ie nog steeds top speelt! Geweldig instrument! Trouwens, ik neem aan dat je hier zondag 11 mei bedoeld???

Heb het optreden helaas gemist. Was het goed gegaan?


Zijn Huub van Laar? heb jij die? Zelf heb ik er een paar keer op gespeeld, en ik ben het met je eens, zo'n van Laar is toch wel heel goed. Jammer alleen dat Hans zijn mondstukbuis met de zaag bijgestemd heeft. Het resultaat is perfect, maar jammer van de zaagsnede.

Het optreden was mede door het mooie weer grandioos. Zonnetje: dus veel publiek. Als je het gemist hebt, dan mag je daar best een beetje verdrietig om zijn :D

Tevens hebben we de Heijmans Award ontvangen. Dat is een aanmoedingsprijs van het Jazzfestival in Amersfoort. En we mogen ons dan ook voortaan de huisband van het festival noemen. Dat is toch supergaaf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2003 07:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 maart 2003 20:25
Berichten: 27
Woonplaats: IJsselstein
Sja, het gaat mij voornamelijk om het geluid, en dat zit erin! Die zaagsnede heb ik allang redelijk weggewerkt, je ziet hem al vrijwel niet meer.

Van harte met de award, en als jullie volgend jaar weer moeten / mogen, hoop ik erbij te zijn!

_________________
www.blaasmuziek.net, de site van het IJsselsteins Fanfareorkest "Excelsior"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2003 12:42 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Tweety schreef:
Sja, het gaat mij voornamelijk om het geluid, en dat zit erin! Die zaagsnede heb ik allang redelijk weggewerkt, je ziet hem al vrijwel niet meer.

Van harte met de award, en als jullie volgend jaar weer moeten / mogen, hoop ik erbij te zijn!


Maar natuurlijk zijn we volgend jaar weer van de partij. Eventuele info v.w.b. de programmering kun je via www.amersfoortjazz.nl verkrijgen.

Wat die van Laar betreft dacht ik er in eerste instantie ook al zo over. Dat ding klonk ontzettend goed, en die zaagsnede zou ik misschien ook wel op de koop toe hebben genomen.
Maar goed dat je het nog een heel end hebt kunnen wegwerken.
Maar hoe dan ook, die trompet is hooguit 2 jaar oud, en dan ovoor dat geld..... koopje toch?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.