trompet.nl > forum > Toon onderwerp - tour de france 2012
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 30 jun 2012 22:27 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2389
Woonplaats: Hoek van Holland
Ja, zoals ik al zei, Marnix, de wielersport is niet meer als een aantal jaren geleden, waarbij het leek of sommige renners vleugels hadden.
Lees hier b.v. een opmerkelijke tekst van het Belgische talent Thomas de Gendt tijdens de laatste giro:
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... iro_doping

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 08:57 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Ik vind dat de nieuwe Nederlandse renners niet bikkel genoeg meer zijn. Vanaf Breukink was het steeds net niet. Te vaak tevreden met een tweede of lagere plaats, altijd uitleggen waarom het onder die omstandigheden wel goed was. "Het was warm", alsof de zon alleen op de Nederlanders scheen. Te vaak zijn er van dat soort argumenten die voor iedereen in de tour golden.

Natuurlijk kan het ook dat ze niet zo goed zijn en dat ze omhoog worden geschreven waardoor teleurstelling achteraf dus niet uit kan blijven. Echter, waarom zouden ze plotseling niet goed meer zijn?

Er is trouwens iets met RABO. Zowel Flecha als Menchov doen het beter nadat ze zijn weggegaan. komen de betere buitenlandse renners vakantie houden bij RABO voor een goed salaris?

Volgens mij moet RABO dringend iets doen aan het premiebeleid en de strategie.

De tour lijkt me dit jaar trouwens niet zo spannend. Ik zie geen echte uitschieters met kenmerkende verschillen. De "hele goede" zijn maar een beetje beter dan de middelmaat.

Ik hou niet van renners die de hele rit op sleeptouw worden genomen om dan de laatste 50 meter voor zichzelf gaan rijden. Sprinten is leuk voor even, maar om zo een rit te winnen? Mwah.

Ik wil vluchters zien en strijd.

Laten we hopen dat daar dit jaar meer van is.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 12:12 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2389
Woonplaats: Hoek van Holland
Luciën schreef:
Er is trouwens iets met RABO. Zowel Flecha als Menchov doen het beter nadat ze zijn weggegaan. komen de betere buitenlandse renners vakantie houden bij RABO voor een goed salaris?

.

Toch is dat niet helemaal correct, Luciën
Denis Menchov won de Giro, de Vuelta en werd 2e in de Tour in dienst van....Rabo!

Ook neem ik het een beetje op voor Robert Gesink.
Ik weet niet of je de Ronde van Californie hebt gevolgd, na Tour, Giro en Vuelta de vierde ronde in rang. ( 8 dagen 's-avonds laat schitterend in HD-beelden te volgen bij Eurosport UK)
Maar Gesink kan wel degelijk afzien:
http://www.youtube.com/watch?v=RlPkLfF7GAA

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 12:28 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Ja, dat weet ik. Maar hij was voor meer in dienst genomen. Op cruciale momenten liet hij het steeds net afweten. Ik ben trouwens niet de enige met die kritiek (niet dat me dat wat uit maakt). Flecha en Menchov bleken verrassend fit kort na vertrek.

Gesink heeft veel pech gehad, maar dat kan ook deels de schuld van de ploegleiding zijn. (verkeerde coaching). Armstrong zat nooit op bepaalde plekken in het peloton, alleen maar om vallen te minimaliseren.

Ja ik weet het, Armstrong, ........

Ik zag graag een compleet andere ploegleiding bij RABO. Misschien moet een cultuur doorbroken worden en moet ook het aankoop / opleidingsbeleid veranderen?

Steeds weer werden renners de hemel in geprezen. Tristan Hofman, Gesink, Bos, (zo uit het hoofd). Ze zijn niet geworden wat beloofd / aangekondigd / voorspeld was.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 12:44 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2389
Woonplaats: Hoek van Holland
Luciën schreef:
Ja, dat weet ik. Maar hij was voor meer in dienst genomen. Op cruciale momenten liet hij het steeds net afweten. Ik ben trouwens niet de enige met die kritiek (niet dat me dat wat uit maakt). Flecha en Menchov bleken verrassend fit kort na vertrek.

Steeds weer werden renners de hemel in geprezen. Tristan Hofman, Gesink, Bos, (zo uit het hoofd). Ze zijn niet geworden wat beloofd / aangekondigd / voorspeld was.


Nogmaals, ik ben met je eens dat de ploegleiding bij Rabo te wensen overlaat.
Maar post-rabo wordt Menchov 7e in de giro en 5e in de vuelta, ik kan er niet omheen dat dit duidelijk mindere prestaties zijn dan in zijn rabo-tijd.

Gesink, Mollema, Kruiswijk , ze moeten nog 3 a 5 jaar groeien.
Evans wint zijn eerste tour op 34 jarige leeftijd.
Toen hij 27 was, dus al ouder dan de drie Nederlanders nu zijn, was zijn beste prestatie winst in de 7e etappe van de Ronde van Duitsland. :wink:
Geef die gasten de tijd. Zoetemelk en Jansen wonnen ook de tour niet op hun 25e. :)

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 13:02 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
OK, ik wacht. Maar ik wil wel een stelselmatige verbetering zien op de Tour de France ranglijst.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 14:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Luciën schreef:
OK, ik wacht. Maar ik wil wel een stelselmatige verbetering zien op de Tour de France ranglijst.


Want anders ga je weg bij de Rabobank als klant? Geloof me, die gasten zijn hier dagelijks mee bezig! Ze hebben een aantal jaar alle taktieken omgegooid en ze zijn zich veel meer gaan richten op Nederlands talent. Hun continental-ploeg wint waanzinnig veel, maar veel goede renners worden daar weggekocht. De doorstroom kan niet zo groot zijn dat er elk jaar 5 doorschuiven naar de prof-ploeg.

Ik denk dat ze deze tour zeker niet gaan winnen, maar ze hebben (net als heel veel andere ploegen) veel kansen op overwinningen. Maar laat ze lekker rijden en maak je er niet te druk om. Je hebt er toch geen invloed op :-)

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tour de france 2012
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 14:35 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Ze hoeven de Tour van mij niet (elke keer) te winnen. Ze moeten wel eens in de 3 a 4 jaar heel dichtbij zitten, vind ik. Dat zijn ze aan hun stand verplicht. RABO is al jaren een stabiele sponsor. En nee, ik ben geen klant. :oops: :oops:

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.