trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2010 10:58 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
toet'n!! schreef:
lekker dieet is dat dan zeg :lol:


werkt wel dus 8O


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 11:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54
Berichten: 328
Woonplaats: Heerhugowaard
Tsja...... Na het samenspelen met de piano in mijn mooie 3 trompetten koffer een bes, een c en een es trompet zitten, pak de koffer op om even naar de kantine te gaan en jawel, de rits zat niet dicht: HOPLA, 3 trompetten op de grond gekletterd, vol met deuken etc. Een andere mooie is dat ik op de rand van een 1 1/2 meter hoog podium zat te wachten met m'n es trompetje.....schuif per ongeluk iets naar achter en beng! Daar lag ik achterover en jawel: trompetje in de lucht houdende en gelukkig had de trompet en ikzelf niets. Pff, dat zijn toch wel momenten als je daaraan terugdenkt......

_________________
HvL 5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 11:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Nelis.... 8O Ik dacht dat ik zo'n rampentrekker was. Jij hebt dit dus altijd verborgen gehouden... Smiecht :lol:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2010 10:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Over dempers is er trouwens ook een mooi rampenverhaal van een trompettist in een niet nader te noemen beroemd orkest.

Ze speelden daar een heel modern stuk waarbij de componist het hele arsenaal aan dempers voorschreef, en van elke soort nog diverse modellen. Al met al toch een hele platgeklapte Wenger standaard vol.

Tijdens het concert wilde de trompettist in kwestie een gebruikte demper terugzetten. Dit ging echter niet helemaal zoals gepland, want de demper dreigde om te vallen. In zijn poging om dit tegen te gaan, graaide hij zo woest naar die demper dat hij alle andere dempers omgooide, en alle dempers met een denderend geraas tegen de vlakte gingen.

Deze zelfde trompettist kreeg het overigens voor elkaar om, gezeten om het podium zijn derde pomp te verliezen. Die "rinkeldekinkel" de verhoginkjes afstuiterde om tussen de alten terecht te komen...

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Muzikantengrap
BerichtGeplaatst: 01 jun 2010 18:59 
Offline

Geregistreerd: 25 dec 2007 15:23
Berichten: 40
Woonplaats: grollywood
Ooit een violist een hartverzakking bezorgt.
Hij ging even naar de wc,ondertussen vervingen wij zijn viool,die op zijn stoel lag,
voor plastic koffiebekertjes.Precies bij terugkomst ging 1 van ons op zijn stoel zitten,
die bekertjes maken een geluid wat toch verdomd dicht bij krakend hout komt.

De trompettisten vonden dat een prima grap.
Violisten denken daar toch anders over.

_________________
trompetten:
Oiram
Calicchio 3/9
mondstukken:
VB 3C
Bob Reeves 42ES


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muzikantengrap
BerichtGeplaatst: 01 jun 2010 20:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
erikd schreef:
Ooit een violist een hartverzakking bezorgt.
Hij ging even naar de wc,ondertussen vervingen wij zijn viool,die op zijn stoel lag,
voor plastic koffiebekertjes.Precies bij terugkomst ging 1 van ons op zijn stoel zitten,
die bekertjes maken een geluid wat toch verdomd dicht bij krakend hout komt.

De trompettisten vonden dat een prima grap.
Violisten denken daar toch anders over.

Ik kan me voorstellen dat een violist het niet zo fijn vindt als iemand ongevraagd aan zijn viool zit.

Iemand (zonder verstand) heeft ooit mijn trompet verstopt en die heeft dat daarna wel geweten.
Ik kan een grap altijd waarderen, maar dit zijn geen grappen meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010 14:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2010 13:45
Berichten: 7
Woonplaats: Vlaardingen
fb schreef:
criminelis schreef:
Dus voorzichtigheid kan nooit geen kwaad, als je maar goed kijkt wat er met de rest gebeurd... hahaha
Wat serieuzer, maar dat komt omdat ik het al vaker fout heb zien gaan (incl. bij mijzelf :oops: ):
Als je mondstuk van je Courtois bugel vastzit: ga niet zelf rotzooien!
De meest ideale positie om het mondstuk los te krijgen is: stembuis een eindje uit, zodat de klem geen invloed meer op het vastzittende mondstuk kan uitoefenen.
En dan: wrikken, trekken etc.? Nee: want de stembuis zegt geheid "krak".
Courtois bugels hebben op ongeveer 3 cm een las in de stembuis zitten. En die las is zeer fragiel. Je mondstuk krijg je dus wel los, maar er komt altijd een stukje stembuis mee met als gevolg dat je alleen nog maar heel "hoog" kunt afstemmen ....

Een mondstuktrekker zou verplicht moeten zijn bij elke fanfare....


Bij ons onder de trompet sectie hebben we iemand die overal wel wat op weet. Voor een mondstuk dat vast zit heeft hij 2 stukken metaal die zet je achter het mondstuk en dan komt er 1 stukje tegen je mondstuk aan en de andere tegen dat ding aan waar je mondstuk in moet. Schroefjes aandraaien om en om een klein stukje en opgegeven moment komt het mondstuk vanzelf los.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010 15:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2010 13:45
Berichten: 7
Woonplaats: Vlaardingen
MarkGD schreef:
Op een repetitie van het orkest zitten we een beetje geintjes te maken over een baritonnist. We vonden dat hij niet doorblies en zeiden dat hij niet van die zuignoten moest spelen. In de pauze zegt hij tegen ons nu zal ik eens een echte zuignoot spelen, waarna hij vervolgens eens even flink aan zijn mondstuk zuigt. Het volgende wat wij zien is dat hij wit wegtrekt en met zijn hand voor zijn mond naar de wc rent waar hij vervolgens een paar grote stukken groene schimmel uit zijn bariton uitspuugt.

Zo zie ja maar weer wat je met regelmatig onderhoud van je instrument allemaal wel niet kan voorkomen.... :P


Heb ik ook wel eens gehad maar dan met een zak chips die net over de datum was, zat gewoon te eten zonder te kijken en ineens voelde ik wat nats en goors spuugde het uit, gewoon een stuk schimmel van ong. 1 x 1 was goor niet normaal! :!:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.