trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 13:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2009 12:00 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
Dat is wel echt heel erg komisch

Hoe klinkt:

Concert geven in de kerk.
En dan je trompet vergeten, het halve concert op orgel meegespeelt, daarna was een trompet geregeld.

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 09:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2006 14:53
Berichten: 1070
haha dat ken ik :lol:
inspelen/stemmen voor het concert begint....lege koffer 8O . Gelukkig was mijn moeder zo lief om met haar auto mijn trompet in een plastic tasje (auw! :lol: ) naar me toe te brengen. Net toen we op moesten lopen kwam mijn moeder binnengerend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 14:06 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2008 18:00
Berichten: 141
Op een repetitie van het orkest zitten we een beetje geintjes te maken over een baritonnist. We vonden dat hij niet doorblies en zeiden dat hij niet van die zuignoten moest spelen. In de pauze zegt hij tegen ons nu zal ik eens een echte zuignoot spelen, waarna hij vervolgens eens even flink aan zijn mondstuk zuigt. Het volgende wat wij zien is dat hij wit wegtrekt en met zijn hand voor zijn mond naar de wc rent waar hij vervolgens een paar grote stukken groene schimmel uit zijn bariton uitspuugt.

Zo zie ja maar weer wat je met regelmatig onderhoud van je instrument allemaal wel niet kan voorkomen.... :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 17:31 
Offline

Geregistreerd: 21 jun 2005 12:24
Berichten: 134
Woonplaats: Hilversum
fb schreef:
criminelis schreef:
Dus voorzichtigheid kan nooit geen kwaad, als je maar goed kijkt wat er met de rest gebeurd... hahaha
Wat serieuzer, maar dat komt omdat ik het al vaker fout heb zien gaan (incl. bij mijzelf :oops: ):
Als je mondstuk van je Courtois bugel vastzit: ga niet zelf rotzooien!
De meest ideale positie om het mondstuk los te krijgen is: stembuis een eindje uit, zodat de klem geen invloed meer op het vastzittende mondstuk kan uitoefenen.
En dan: wrikken, trekken etc.? Nee: want de stembuis zegt geheid "krak".
Courtois bugels hebben op ongeveer 3 cm een las in de stembuis zitten. En die las is zeer fragiel. Je mondstuk krijg je dus wel los, maar er komt altijd een stukje stembuis mee met als gevolg dat je alleen nog maar heel "hoog" kunt afstemmen ....

Een mondstuktrekker zou verplicht moeten zijn bij elke fanfare....


Ja zo had ik een paar jaar geleden ook zo'n fijne actie. Het mondstuk van een vriend van mij zat vast en het lukte hem niet om 'm los te krijgen. Dus ik zou het wel even proberen. Ik doe de toeter tussen m'n knieeën en geef er een ruk aan, even verderop begint iemand nogal geschokt naar me toe te schreeuwen. Bleek dat ik de hele leadpipe krom had getrokken, inclusief een flink gat in het midden. Bleek de leadpipe helemaal was doorgerot, dus op zich kon ik er niks aan doen. Maar toch geeft het een niet zo fijn gevoel.

_________________
The Grass is Always Greener


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 13:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Niet direct mét de trompet, al waren het wel acties in dienst van de kapel.

Bij het achteruit uitparkeren, rijdend in een dienstvoertuig, zag ik even een levensgrote personenbus over het hoofd. Boemmmmm. Gelukkig geen schade. Maar wel het hele orkest dat toekeek... Dat ga ik nog jaren horen...

In datzelfde voertuig, op de snelweg, vond ik het nodig om de binnenspiegel even af te stellen. Erop bedacht om gewoon even het ding iets te verschuiven, pakte ik het beet, maakte de verplaatsende beweging, en bracht zowel mijn hand, als de spiegel die ik had afgebroken, naar mijn stuur terug.... Sta je toch raar te kijken...

En 3 dagen geleden was ik aan het studeren, in een veel te hete kamer, mijn zweterige handen verloren hun grip op de trompet, die helaas tegen de vlakte ging... Resultaat: dikke vouw in de beker :(

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Vandaag kreeg ik mijn trompet terug van de reparatie. Ik had erbij gevraagd of ze op mijn kosten ( de reparatie zelf is voor defensie ) het instrument ook even schoon kon maken.
Die rekening was 80 euro. Het was heel erg nodig, zo zeiden ze... :oops:
Zat ook nog allemaal zand in van Anatevka, en was voor het eerst in 1,5 jaar tijd dat het ding eens werd schoon gemaakt....

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: vol "overgave"
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010 15:09 
Offline

Geregistreerd: 15 jan 2008 11:03
Berichten: 5
Woonplaats: Breda
Mei 2009 speelde ik met mijn toenmalige Salsa orkest op het jazzfestival in Breda. En zo'n salsaorkest, dat is heel hard werken kan ik je melden. Ik was op dat moment toevallig ook met een redelijk extreem dieet bezig, had dus weinig gegeten en dronk alleen (veel) spa blauw. We speelden ook laat, iets van 22.30 tot 23.30 en van 00:00 tot 01.00u aan 1 stuk door. Opeens voelde ik in set 2 een soort suikertekort/flauwte aankomen en riep bij een bekende in het publiek om wat te eten/drinken. Ik kreeg een cola met ijs aangereikt die ik veel te snel achterover klokte op mijn nuchtere maag.

Tijdens het een na laatste nummer van set 2, net voor we in moeten zetten, word ik daarvan echt verschrikkelijk misselijk. Ik buk achter mijn lessenaar en spuug echt de complete maaginhoud achter tegen het tentzeil (gelukkig was het bijna allemaal water/cola), tot groot afgrijzen (en deels hilariteit) van mijn mede sectieleden.

Na een snelle afveegactie en met slechts een paar maten gemist heb ik op mijn tandvlees het optreden afgemaakt. Gelukkig stonden we met de sectie achteraan en had dus bijna niemand het gezien.

Ik heb er nog maanden commentaar op gehad en zorg er voortaan wel voor dat ik fatsoenlijk heb gegeten :oops:

_________________
----------------------------
www.orquesta-santiago.nl
www.2swing4u.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010 23:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2006 14:53
Berichten: 1070
lekker dieet is dat dan zeg :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.