trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 11:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 25 nov 2012 21:23 
Offline

Geregistreerd: 22 maart 2008 12:21
Berichten: 41
Vorig jaar het was teerfeest bij de fanfare. Ik zet me zak neer en wil mijn instrument pakken om te spelen zie ik dat ik mijn mondstuk "vergeten" ben. Heb toen op iemand anders zijn mondstuk geblazen. Kom ik 's avonds thuis nergens mijn mondstuk te bespeuren.

Week later was mijn mondstuk terecht het was ergens in een plas gevallen en iemand had het gevonden.

Speelt nog als nieuw trouwens :D.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 16 dec 2012 20:52 
Offline

Geregistreerd: 29 okt 2012 13:50
Berichten: 40
nu ik dit topic lees, enkele maanden geleden op een paasconcert met een brass band, had de back-row al wat gedronken....
Tijdens de pauze besloten we dan een walsje te blazen aan de urinoirs :lol:
MET 1 hand dus.
Speelde ik een lage D, NATTUURLIJK schuift m'n goed ingevette 3e pomp eruit
recht in het urinoir terwijl ik nog aan't pissen was

Heb er nog een avondje mee doorgespeeld :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 01 mei 2013 20:24 
Offline

Geregistreerd: 23 apr 2013 11:26
Berichten: 7
Vorig jaar tijdens het warm spelen valt er gewoon mijn kroon uit mijn mond! Ik ben natuurlijk heel erg geschrokken, maar kon gelukkig door blijven spelen. Was even gênant met het stukje tand in mijn hand!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 08 sep 2013 13:12 
Offline

Geregistreerd: 03 apr 2007 07:39
Berichten: 237
Gisteren avond mee gevaren en gespeeld met de verlichtte botenshow in Aalsmeer. En natuurlijk is er weer genoeg geblunderd.

We voeren met 25 man op een praam. En toen het donker werd liet de euphonium die achter ons zat z'n lampje in het water vallen. De eerste en enige trombonist had muziek voor een ander concert mee. Heel lief kwam z'n vrouw muziek brengen. Alleen dat war de map met muziek die hij had klaar gelegd om in te leveren. Kortom het koper was al niet ruim bezet en niet iedereen speelde alles mee door gebrek aan licht of muziek.

Dus wij trompetten zaten als compensatie lekker te knallen en deden er ook met de inzetten een flinke schep bovenop. Dat ging lekker tot de "hollandse hits". Normaal al geen subtiele inzet. De toonheegte was goed, we waren optijd, het volume en klank waren ook goed. Alleen jammer dat we het ritme van de Muppets speelden in plaats van de hollandse hits. :roll:

Binnen 3 noten hadden we het allemaal door, lag de trompettiste naast me in een deuk van het lachen :lol: , begon de rij voor ons zich om te draaien uit verbazing 8O en had ik besloten het intro van de muppets nog een keer te herhalen om toch die 4 maten vol te krijgen en vol door te knallen alsnog de hollandse hits in :arrow: . Gelukkig begon de rest van het orkest toen ook weer aan te haken. :D

Al met al een heel gezellige avond gehad :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 11 nov 2013 13:41 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2013 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Enschede
Vorige week tijdens generale repetitie van symfonieorkest samen met een gospelkoor. Alles van te voren even lekker ingevet/ingeolied... Na het spelen van Halleluja (Händel's Messiah) en lekker doorhalen (boven versterkt koor uit moeten komen met een niet zo heel grote bezetting) valt direct na het afslaan van de dirigent mijn stembuis uit mijn trompet... In de doodse stilte.... :roll:

Blijkbaar heb ik net iets te goede buizenvet en lekker doorgespeeld dat mijn stembuis dus aan de wandel ging :o

(Edit: gisteravond is het me weer gebeurd... zonder in te vetten... Gelukkig deze keer op mijn schoot, maar de lange noot die eraan voorafging werd met de tel natuurlijk valser :roll: Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen? )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 12 nov 2013 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Dikker vet gebruiken

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 12 dec 2013 21:01 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Ik zou voorzichtig de stembuis iets verbuigen naar binnen of naar buiten maakt niet uit. Dan zal deze iets gaan klemmen waardoor hij er niet meer uitschiet, Een wonder dat je geen schade hebt een deukje heb je snel bij het vallen. :(

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
BerichtGeplaatst: 16 dec 2013 07:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Heb ik ook gehad met mijn oude trompet. En me maar afvragen waarom het niet stemde....trompet voelde zich denk trombone :?

Anyway dikker vet (lekker dik Pfeifer vet) bood relaas :-)

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.