trompet.nl > forum > Toon onderwerp - 4 mei 2012
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 11:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 22:18 
Offline

Geregistreerd: 28 jan 2010 21:41
Berichten: 22
Woonplaats: Bergen op Zoom
Vanavond de Reveille geblazen bij de officiële herdenking in Bergen op Zoom. Ondanks al vele malen gedaan, net als The Last Post trouwens, blijft het telkens toch een aangelegenheid met (gezonde) spanning.

Ging goed trouwens, ondanks de koude omgeving.

_________________
Bach Strad. Sterling Silver Plus (1998)
Kanstul WB (2003)
Getzen Eterna Severinsen (1969)

Giardinelli 10C / Giardinelli 10S


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012 07:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
diederik schreef:
Zo, zit er weer op. Veel geblazen, eerst met kwartet in de kerk, daarna met de harmonie bij het monument. Tapoe ging, gelukkig, perfect ondanks kou(de) wind.
Bij jullie ook goed gegaan?
Ben je thuis gebleven, Marnix?

Ik ben thuis gebleven. Was niet verantwoord om in de auto te stappen. Ik vind het heel erg jammer.... :cry:

Peter van Dinther speelde wel weer heel erg aangenaam. De rust die hij uitstraalt is echt klasse.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012 09:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2012 19:54
Berichten: 19
Woonplaats: Hollandsche Rading
Voor mij de tweede keer dat ik op de dodenherdenking in Utrecht de Taptoe speel, maar wederom weer goed gegaan! Veel complimenten achteraf gekregen en weer gevraagd voor volgend jaar :D

_________________
2006 - HAVA A
2009 - Toets B
2012 - Toets C

2011, 2012 - Dodenherdenking Utrecht
2013 - Begeleiden van
Alain Clark

Muziek marathon - 2005 (4e), 2006 (2e), 2007 (4e), 2008 (4e), 2009 (5e), 2011 (6e)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 11:13 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2009 15:53
Berichten: 59
Wat vonden we van de kicks op de dam? Doet gewoon pijn aan je oren...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 11:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Wat 'we' daarvan vonden?
Ik neem aan dat je doelt op de man met de klaroen?

Nou, ik vind daar vrij weinig van. Die kerel zal vast een pijnlijke seconde hebben gehad. Om te zeggen dat het pijn aan mijn oren doet? Nee. Daarvoor was die seconde toch echt te kort.

Het mooie aan dit soort signalen is: iedereen 'weet' zo verrekte goed hoe het moet.
Ik 'wist' het ook altijd zo goed. Tot ik hem life op tv in NL, Turkije en Amerika moest spelen. In aanwezigheid van allemaal hoge militairen, ambassadeurs, koningshuis etc. Dan sta je er alleen voor. En dan schijt je 7 kleuren. Want stel je voor, je maakt een kicksje, hoe klein ook. Nog geen week erna moet je dan lezen op een forum als dit, dat een of andere di Nucci een kicks hoorde die toch pijnlijk was aan zijn fluwelen oortjes.

Natuurlijk, voordat ik dadelijk weer op mijn flikker krijg dat ik niet open sta voor andermans mening, dit is een forum, en iedereen mag zijn zegje doen.
Ik vind het alleen erg jammer dat we nooit zullen weten hoe jij (di Nucci) het zou spelen als je die paar simpele noten moest spelen, in de zekere overtuiging dat als je een klein missertje maakt, er iemand over gaat lopen mekkeren.
En weet je hoe dat komt? Jij hebt jezelf nooit ontwikkeld tot een musicus die de kwaliteit heeft om gevraagd te worden om dergelijke dingen te doen. In die situaties. En hij wel. En hij staat er. En jij niet.
Makkelijk praten heh, zo van de zijlijn.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 11:58 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2009 15:53
Berichten: 59
Dat is toch het hele idee van het forum, praten van de zijlijn? anders is de helft van de topic's nutteloos. Feit is wel dat ik dat niet kan nee. Bij lange na niet. Kritisch zijn mag iedereen. En het was niet goed, sneu voor die persoon ja. Maar het laat ook maar weer is mooi zien dat de grote jongens dus ook gewoon falen.

Om misverstanden te voorkomen wil ik wel even benadrukken dat ik het zeker niet bedoel als een "wat een sukkel ik kan het beter" opmerking.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 12:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Ja, praten vanaf de zijlijn.
Weet je: ik heb zo mijn discussies met Roel. En ik heb het stelselmatig met hem oneens. Eigenlijk vaker over zijn manier van discussieren dan over de standpunten en sich. Maar ik hoor en weet dat hij een vakman is. En daarin kan ik hem respecteren.
Maar als ik dit soort geneuzel lees (en dit is dan weer niet eens echt persoonlijk naar jou) denk ik wel eens: is er dan totaal geen grens aan die zijlijn? Moet alles maar gebruld worden vanwege het feit dat het kan?

Be my guest, verder hoor, maar ik heb daar zo mijn bedenkingen bij.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 4 mei 2012
BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 19:19 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Eigenlijk wel een interessant onderwerp, mag je alleen kritiek hebben als je het zelf beter kan? Lijkt me op de duur een onhoudbaar standpunt, stel, ik ga naar de film, vind er helemaal niks aan. Moet ik nu zelf eerst een betere film gaan maken voordat ik mag zeggen dat ik het flut vind?
Iedereen die wil performen, of dat nou trompetspelen is of een boek schrijven, wordt het onderwerp van zowel formele (boekbespreking) als informele (over voetbal in de kroeg) kritiek. Dat lijkt me terecht.
Maar toch ben ik het hier wel een beetje met Marnix eens: het gaat niet aan om bij een ongelukkig foutje de bijl te hanteren. Dit dilemma werd ook al zichtbaar bij de Kyteman-discussie hier. De enigste oplossing lijkt mij eigenlijk behoorlijk gedrag: mensen die hun nek uitsteken moeten welwillend bejegend worden (dus in beginsel positief) tenzij ze zelf zo hoog vd toren blazen dat zij het verdienen om aangepakt te worden of als iets dermate waardeloos is dat zij geen respect verdienen bij het uitsteken vd nek (ga koken, mens). Met alle gradaties daar tussenin.
Ook iets wat ik mijzelf moet aantrekken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.