trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Blue Note zoekt talent!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 13:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Blue Note zoekt talent!
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 13:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
Blue Note bestaat dit jaar 70 jaar en om dat te vieren gaan we van start met een grote demo aktie.

Stuur je demo naar ons op van jezelf, of met je band/orkest, en laat de ware jazzmuzikant in je zijn gang gaan. Uit de inzenders kiezen wij de besten uit die op onze site te zien zullen zijn (www.bluenote.nl)

Lijkt je dit wat? Stuur dan snel je demo op en wie weet waar je nog terecht zult komen...

stuur een email met je demo (mp3, youtube, CD, DVD) naar: roy.van.lent@emimusic.com
of per post naar:

EMI music productions
(o.v.v.) Blue Note Demo Aktie
Utrechtseweg 38
1213 TV Hilversum

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Laatst bijgewerkt door Xeno op 27 feb 2009 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 13:59 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik snap een paar dingen even niet:

Werk je voor Blue Note en zo ja wat doe je daar?

Waarom staat niets van deze aktie op de Blue Note site?

En wat schiet een artiest er mee op als hij/zij een vermelding krijgt op jullie site?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 15:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
hey Erik, ik loop nu inderdaad stage bij Blue Note tot eind juni. Op de vraag wat heeft een artiest eraan, ja promotie van zich zelf plus we zijn immers een platenmaatschappij, dus wie weet wat de toekomst voor iemand kan gaan brengen... We zijn nu bezig om een heel leuk podium te regelen waar de winnaar van de contest mag gaan spelen en ik moet de website nog even aanpassen inderdaad.

Het is vooral bedoeld voor mensen die nog op het conservatorium zitten of druk bezig zijn om naamsbekendheid te krijgen. We maken een apart gedeelte waar we de leukste demo's gaan uploaden en ja... wie weet hoe het balletje kan gaan rollen...

Roy.

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 15:39 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Nou ja, ik vind het nogal krenterig. Als je toch wat te vieren heb, bied dan meteen een cd productie aan voor de winnaar op jullie kosten.

Sorry dat ik zo reageer, maar ik zie zo vaak misbruik gemaakt worden van muzikanten met als argument promotie. Je krijgt steeds meer van dit soort gratis "promotie festivals", op TV moet iedereen maar voor niets komen opdagen (in TV shows of Idols achtige programma's, etc.) en nu dit .

M.a.w. er wordt allemaal geld verdiend over de rug van de muzikant.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 15:58 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Erik heeft hier volkomen gelijk, hetzelfde zie je vaak bij restaurants en cafe's, dat ze op zondagen of maandagen hun tent pogen te vullen met z.g. jazz-sessies, uiteraard moeten de muzikanten daar voor niks komen opdraven. In mijn basgitaartijd ben ik daar rigoreus mee opgehouden ook al omdat ik voor dat ding elke 3 weken nieuwe snaren moest kopen a raison van 92 gulden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 16:17 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2007 21:48
Berichten: 8
Woonplaats: Bergen (NH)
Het is nog altijd zo dat je niet mee HOEFT te doen, als je het idee hebt misbruikt te worden moet je het vooral niet doen.
Het lijkt mij een leuk initiatief Roy, mensen klagen vaak dat er te weinig aandacht is voor o.a. blaasmuziek en als er dan al iets wordt georganiseerd hebben hele volksstammen meteen commentaar.

groet
John


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 17:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02
Berichten: 243
Woonplaats: Arnhem
Nou ja, als je als jazz bandje een demo hebt zou ik hem wel opsturen, maar van een linkje op de Blue Note site zal ik niet veel verwachten. Maar ja, mocht er een optreden uit komen dan is dat er toch weer eentje.

_________________
Toet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 18:39 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
In dit verband herinner ik me een uitspraak van Kid Ory (weet je nog, die hottrombonist van de eerste Hot Five) die gevraagd werd naar een tip over hoe trombone te spelen: doe het nooit voor niks.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.