trompet.nl > forum > Toon onderwerp - SD SYSTEMS LCM77 On Stage Microfoon - goedkoop!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: SD SYSTEMS LCM77 On Stage Microfoon - goedkoop!
BerichtGeplaatst: 22 feb 2011 17:01 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2011 16:55
Berichten: 1
SD-SYSTEMS LCM77 condensator-microfoon speciaal voor trompet/flugelhorn

Nieuw aangeschaft in december 2009, maximaal (10x?) gebruikt.

Aangeschaft met het doel het podium op te gaan, maar het bleef toch de studio. Na twee maanden ben ik overgestapt naar een Ribbon microfoon vanwege het steeds wisselen van instrumenten. De ribbon mic staat op een statief. De microfoon is wel makkelijk (in een paar seconden) op een ander instrument te clippen, maar ik heb de ruimte en ik hoefde het podium uitiendelijk niet op.

De microfoon is dus nog zo goed als nieuw (geen gebruikerssporen), en klinkt fantastisch, vooral voor live producties. Kan hoge geluidsdruk aan, dus ook (of juist) als je in een (big) band speelt is deze microfoon de een van de beste op de markt. Ontwikkeld samen met de vroegere geluidstechnici van Miles Davis. Voor meer (en dezelfde info) kun je het beste even de website van de producent (SDSYSTEMS) bezoeken.

Je hebt door het ontwerp (mooi doorzichtig en stijlvol) volledige bewegingsvrijheid en je kunt werken met dempers, voldoende ruimte. Je klemt hem namelijk niet op de beker, maar op een buis naar keuze (meestal buis van 3e ventiel). Bijgeleverd wordt de bescherm-draaghoes van SD SYSTEMS voor de microfoon en power supply.

Zie foto's op de SD-SYSTEMS website (even google doen) voor meer informatie en voor een grafiekje van de frequency response.

Let op: als je info en gebruikerservaringen gaat zoeken op het internet, zoek en lees dan goed. Veel amateurs proberen het uit, vergelijken het met hun eigen goedkope clip microfoon, en komen tot de conclusie dat je met de lcm77 te veel bijgeluiden hoort, zoals het neerslaan van de ventielen. Dit is juist de bedoeling. De microfoon neemt in tegenstelling tot eenvoudige mics die vooral veel hoog (auw!) opnemen alles op. Je kunt vervolgens zelf met je equalizer of filter op je mengpaneel bepalen wat je van het signaal wilt gebruiken. Ventiel gerammel krijg je makkelijk weg zonder het geluid verder te beïnvloeden. Dit doe je met een low-cut die op elk mengpaneel aanwezig is. Zo is het bedoeld!

Heb er wat haast bij, vandaar de lage vraagprijs Nieuw (indien verkrijgbaar) kost hij al snel tussen 600 en 700 euro. Mijn prijs is 300 euro. Deze prijs is vast, bieden heeft geen zin. Dus mocht je interesse hebben, bel of mail dan gerust.

Zolang deze advertentie nog aanwezig is is de microfoon nog niet verkocht!

Eventuele verzendkosten (6,75) zijn voor de koper, maar ik raad ophalen aan.

Telefoon: 0624280951


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SD SYSTEMS LCM77 On Stage Microfoon - goedkoop!
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 19:42 
Offline

Geregistreerd: 18 aug 2008 12:56
Berichten: 30
Is deze mike nog te koop? En wat vraag je er nu voor?

Groeten,

Mauk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.